De carburateur-as wil door zand nogal eens zwaar gaan lopen.
Dit probleem doet zich veel voor aan de bedieningskant van de carb, niet aan de kant van de veer.
Het gas blijft dan zeer vervelend hangen, komt net niet terug in de neutrale stand.
Als de schade aan de as eenmaal is aangericht kun je aan het schoonmaken blijven.
Het zand zit er zo weer tussen.
Dit is mijn oplossing voor dit probleem.
Er zullen echter meer oplossingen zijn,,,,,,,,
Ik heb een busje gedraaid met een kleine uitsparing voor de O-ring.
Het busje loopt net vrij van carburateur, en is exact op maat vanaf de O-ring tot gasheveltje.
Het O-ringetje blijft zo mooi op zijn plaats zonder dat de gashevel zwaar loopt.
zie de foto's
Doordat er op verschillende forum's veel animo is onstaan voor dit product, heb ik materiaal aangeschaft en ben een kleine productie begonnen.
Er zijn inmiddels 50 exemplaren klaar.
na deze 50 betekend het,,,,,,,,, OP IS OP!!!!
De kosten zijn dus €7,50 per stuk excl. verzendkosten.
Ik doe bij elke bestelling 1 O-ring erbij. (gratis)
Todat mijn voorraad op is.
Deze O-ring is een standaard maat die ook in vele assortiment dozen te vinden zijn, zoals bij Conrads.
Mensen die belang hebben kunnen mij via een PB benaderen voor zo'n busje.
RonW
Dit probleem doet zich veel voor aan de bedieningskant van de carb, niet aan de kant van de veer.
Het gas blijft dan zeer vervelend hangen, komt net niet terug in de neutrale stand.
Als de schade aan de as eenmaal is aangericht kun je aan het schoonmaken blijven.
Het zand zit er zo weer tussen.
Dit is mijn oplossing voor dit probleem.
Er zullen echter meer oplossingen zijn,,,,,,,,
Ik heb een busje gedraaid met een kleine uitsparing voor de O-ring.
Het busje loopt net vrij van carburateur, en is exact op maat vanaf de O-ring tot gasheveltje.
Het O-ringetje blijft zo mooi op zijn plaats zonder dat de gashevel zwaar loopt.
zie de foto's

Doordat er op verschillende forum's veel animo is onstaan voor dit product, heb ik materiaal aangeschaft en ben een kleine productie begonnen.
Er zijn inmiddels 50 exemplaren klaar.
na deze 50 betekend het,,,,,,,,, OP IS OP!!!!
De kosten zijn dus €7,50 per stuk excl. verzendkosten.
Ik doe bij elke bestelling 1 O-ring erbij. (gratis)
Todat mijn voorraad op is.
Deze O-ring is een standaard maat die ook in vele assortiment dozen te vinden zijn, zoals bij Conrads.

Mensen die belang hebben kunnen mij via een PB benaderen voor zo'n busje.
RonW
Laatst bewerkt: