carburateuras modificatie

Of de carb uitboren en ruimen zodat er een kogellager in kan.. zo te zien is er wel ruimte en materiaal genoeg voor...

Over dat idee is ook al nagedacht, echter de uitvoering is wat minder simpel dan geschetst. Maar zoek eerst maar eens een geschikte lager, welke ook nog eens stofdicht is (anders heeft het geen zin!)... denk dat de prijs van een dergelijk lager niet opweegt tegen de kosten van een paar keer een carburateuras vervangen.

@Johnbob, je zegt dat je oplossing simpel en doeltreffend is, zou zeggen maak het eens en post wat plaatjes ervan...

het gaat om het messingkleurige schroefje dat in het asje van de gasklep zit.
Dit borgt het heveltje waar de gasstang aan vast zit.
Dit schroefje vervang je door een asje met de zelfde schroefdraad.
Deze draai je in plaats van de schroef in het asje van de gasklep.
Op deze manier klem je de gashevel.
Aan de andere kant ondersteun je dit asje met bijvoorbeeld een simpel lagertje in een houder.

Op deze manier belast je de gasklep niet met wrikken omdat de as aan 2 kanten gefixeerd is in de haakse richtingen, maar gewoon kan draaien in de langsrichting.

Het is dus niet persé nodig om iets dergelijks te bouwen, enkel om duidelijk te maken dat het simpel is.
Maaarrrr ik heb half augustus vakantie en tijd zat, dus wil ik het zeker eens proberen te fabrieken, de foto's post ik natuurlijk ;)

Mijn ervaring leert dat een goede voorbereiding (theorie) er voor zorgt, dat de praktijk in de meeste gevallen voorspoedig verloopt.

Dit is ook niet bepaald hogere wiskunde dus ik begrijp je laatse post niet...

Laatst bewerkt:
Hoe dan ook, ik ben bezig met nieuwe uitvoering die maar €3,50 kost.
Er hoeft geen O-ring meer gebruikt te worden.
Het proef exemplaar is inmiddels klaar.
Door een zeer klein contactvlak op de carburateur zal de weerstand ook lager zijn.

Het probleem ligt hem echt in de materiaal keuze die door walbro gebruikt wordt.
Om het probleem echt op te lossen moet er een stukje lagerbrons als lager in de carburateur worden gebruikt, zeg maar een bus.
Dit samen met een stalen as zorgt vor de juiste oplossing.
De alu legering van de carburateur samen met een messing/koper carb.as zorgt voor dit probleem.

Je kunt wel complexe uitvindingen doen, en extra steuntjes bedenken.
Maar een paar korreltjes zand achter de c-clip zorgt er wel voor dat de carb.as wel langzaam gaat vastlopen.
Als dit zand een klein poosje zijn werk kan doen vreet dit zicht tussen de as en het huis.
Het 1 en ander wordt ook nog eens extra veroorzaakt door de fibratie van de motor
Nu is er maar een mogelijkheid,,,,,,
Carb.as verwijderen en schoonmaken, echter de schade (ruimte) is al aangericht.

En wat Mari aangeeft met de bediening klopt inderdaad.
Ik rij zo ook al bijna vanaf het begin met mijn auto.
Ik heb dit setje van www.pitstop-shop.nl ervoor aangeschaft toedertijd.
0700 speciale carburateur hevel (offroad en onroad)
tpscarbbed.jpg

tpscarbbed2.jpg

Laatst bewerkt:
Ron,
De lagerbrons bussen heb ik een tijdje geleden verwerkt in een standaard carburateur.
Ze bevallen tot nu toe goed, een eerste serie carburateurs is daarom ook al gemaakt en binnenkort leverbaar.

Ik had hem al gezien.
Mooie oplossing, beter is er denk ik niet.
Maar zal wel prijziger zijn dan een busje (sleeve) die ik nu aan het testen ben.

Prijs valt wel mee Ron.
De bedoeling is dat een nieuwe carburateur met deze oplossing voorlopig voor €52,50 te koop komt.
Tijdelijk krijg je er mijn standaard dubbelzijdige zandbescherming bij.
Gezien het werk dat er in totaal in zit om het zo te maken een lage prijs lijkt me.

Inderdaad, een hele mooie prijs.

Maar wat als je nu net een nieuwe auto hebt gekocht.
En je wil toch de modificatie.

Dan los ik dat ook op, 1e proefserie waren gebruikte carburateurs, dus ook geen probleem.
Maar zal je topic niet verder veruilen Ron.
Groetjes, Marc

@sandstorm mischien bij aankoop van een varb voor een nieuwe auto de carb die op de auto zit inwisselen en de gemodificeerde carb dan voor een aantrekkelijke prijs verkopen doen ze in de 1.1 auto wereld ook :rolling:

Back