Hoe dan ook, ik ben bezig met nieuwe uitvoering die maar €3,50 kost.
Er hoeft geen O-ring meer gebruikt te worden.
Het proef exemplaar is inmiddels klaar.
Door een zeer klein contactvlak op de carburateur zal de weerstand ook lager zijn.
Het probleem ligt hem echt in de materiaal keuze die door walbro gebruikt wordt.
Om het probleem echt op te lossen moet er een stukje lagerbrons als lager in de carburateur worden gebruikt, zeg maar een bus.
Dit samen met een stalen as zorgt vor de juiste oplossing.
De alu legering van de carburateur samen met een messing/koper carb.as zorgt voor dit probleem.
Je kunt wel complexe uitvindingen doen, en extra steuntjes bedenken.
Maar een paar korreltjes zand achter de c-clip zorgt er wel voor dat de carb.as wel langzaam gaat vastlopen.
Als dit zand een klein poosje zijn werk kan doen vreet dit zicht tussen de as en het huis.
Het 1 en ander wordt ook nog eens extra veroorzaakt door de fibratie van de motor
Nu is er maar een mogelijkheid,,,,,,
Carb.as verwijderen en schoonmaken, echter de schade (ruimte) is al aangericht.
En wat Mari aangeeft met de bediening klopt inderdaad.
Ik rij zo ook al bijna vanaf het begin met mijn auto.
Ik heb dit setje van
www.pitstop-shop.nl ervoor aangeschaft toedertijd.
0700 speciale carburateur hevel (offroad en onroad)