Cardanas inkorten/verlengen

Hey Beemerke..

Ik moet het met HTK gereedschap doen ( HTK = Huis Tuin Keuken ) gereedschap.
Dus komt het hier opneer.. handwerk.

Omdat de messing buis van 0,5 mm dikkte is ( wand ). kan ik daar niets vanafhlen.
En om wat van de huidige cardanas te vijlen moet echt perfect zijn anders krijg je een cardanas die heen en weer slingerd.

Op zich is dat niet erg ( want ik rij nooit ( +/- 1 uur per jaar !!! )) dus maakt het voor mij niets uit.
Maar wel voor de mensen die het model misschien ooit over willen nemen.
Ik wil het sowieso goed / strak hebben.

Ik heb Muco een mailtje gestuurd of er een mogelijkheid bestaat met ruilen en dergelijke..
Anders maar gewoon andere bestellen.
Het zijn gelukkig de kosten niet.

Hoi,

Gewoon iemand zoeken met een draaibank.........,deze kan de originele as iets afdraaien.

M.vr.gr.

Jan

Ik had ook problemen met m'n assen. Ik heb het als volgt opgelost. Een dogbone in twee gezaagd. Een metalen staaf op lengte afgezaagd en op de kop een gaatje geboord dat iets kleiner is dan de diameter van de dogbone. Ik heb zo geboord dat de metalen staaf zeer warm werd (kleurde donker blauw, niet goed voor het boortje maar tja) vervolgens vlug het stukje dogbone in het gat geklopt. Wanneer heel de handel afgekoeld was en dus krimpte zat de dogbone muurvast in de staaf. Heb juist in de tuin een grote testrit gedaan lekker trailen en de constructie hield het uit zonder enig probleem. zelf de "dodelijke" snel vooruit, vol achteruit test op asfalt ging zonder probleem.

Zo als je ziet geen speciaal materiaal nodig enkel een boortje en boormachine, simpel, goedkoop en degelijk.

Jan

uhm metalworker 300 ;). heb ik zelf ook. 35kg dus net aan te tillen.

onder je bed past die wel

Back