Cardanas of Riemen?

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Ik heb misschien een stomme vraag..Maar waarom gaan de merken steeds meer over op Cardanassen inplaats van Riemen?(kijk maar naar de HPI RS4 3 ..de HPI RS4 1 en 2 waren riemen)Ik zelf heb een auto met riemen (Corally)en 2 met Cardanas(TL01 ,TB Evolution) Met het rijden (Wel tussen de Corally en Tb Evo) merk ik geen verschill met de snelheid of met de grip ofzo..Wie weet waarom meer merken overgaan op Cardanas?

Ik heb geen ervaring met riemen wel met cardan.. het enige wat ik kan bedenken is slijtage van de riemen?

Ze gaan er niet allemaal op over, hpi heeft al een cardanas systeem bij de nitro ss, maar hun nieuwe competitie auto de r40 is toch weer met riemen.

tja maar merken die dat hadden, gebruiken nu ook weer riemen (zoals het voorbeeld van hpi hierboven) dus das vaag :)

Riemen lopen wat zwaarder vaak, slijten en verbruiken meer energie en kracht.
Cardanassen zijn technisch gezien dus beter.

Kaptein koek dat is niet waar een riem loopt ruist lichter waarom zie je wedstrijd auto's altijd met riem en goedkopere (beginners) auto's bijna nooit.

de cardan is juist onderhouds vriendelijker en als daar een steenje bij komt gebeurt er niet veel gebeurt dat bij een riem dan is je riem en je tandwielen slijten heel erg snel!!

Dus conclusie: Riem is sneller maar heeft meer onderhoud nodig en cardan is onderhouds vriendelijker!!

Ooh, sorry ik dacht juist dat een riem zwaar liep.

Excuse moi!

Pasqual zei:
Kaptein koek dat is niet waar een riem loopt ruist lichter waarom zie je wedstrijd auto's altijd met riem en goedkopere (beginners) auto's bijna nooit.

de cardan is juist onderhouds vriendelijker en als daar een steenje bij komt gebeurt er niet veel gebeurt dat bij een riem dan is je riem en je tandwielen slijten heel erg snel!!

Dus conclusie: Riem is sneller maar heeft meer onderhoud nodig en cardan is onderhouds vriendelijker!!