cardinal in modelbouw actueel

na het zien (en lezen ) gezien dat de koelgaten groot moeten zijn voor een 2400mah accu. tips voor goede koeling ?

en zouden glasmatversterkingen echt nodig zijn ? zoja gewoon met 24h epoxy ?

als je nog opmerkingen heb geef ze gerust :) ik wil mijn eigen cardinal zo optimaal mogelijk voor ik het luchtruim kies, dan hoef ik het niet allemaal te ondervinden...in de lucht :roll:
 
Ik ken de cardinal van een leerling. Artikel niet gezien.

Koeling verbeteren door motorkapje weg te laten en plankje onder de accu.
Accu dan bevestigen met klitteband en het houtje aan de achterkant.

Vleugel verstekt met paar koolstof rovings onder en boven.
Vleugel stevvig genoeg om te vliegen, maar als een leerling die volgas naar beneden drukt wordt het voor de vleugel teveel.
Koolstof vlieger stokje onder en boven kan ook (krom om de V-stelling te volgen).
Glasmat kan ook, maar dan wel laten verlopen in een punt (breed bij de wortel, dan steeds smaller to halve spanwijdte), want als je overgang hebt van wel glasmat - geen glasmat krijg je juist op die overgang een probleem. Liever alles flexibel dan.

Romp hoef je niets aan te versterken. De flexibiliteit is juist wel prettig bij harde landing.
Landingsgestel wel goed lijmen. Pur lijm (konstructielijm) gaat prima.

De 19A regelaar is naar mijn idee net te zwak. De motor slaat soms af en ik denk dat het komt door te hoge temperatuur. Zodra je dat merkt motor afzetten (is toch al uit :roll: ), even laten koelen en dan kan het weer aan.
 
het probleem van die rotstandard accu bevestiging heb ik opgelost...

maar euh wat zijn koolstof rovings ?
 
Back
Top