Hallo mede bouwers.
Enige tijd geleden hebben wij van een kennis een Piper Cub over genomen. Ze was voorzien van een OS FS-48 Surpass die helaas de geest heeft gegeven, de compressie vloeit hard weg. Ook was het model vergeven van de nitro troep en liet de folie op meerdere plaatsen los.
Folie eraf, hout schoonmaken en behandelen, nieuwe folie erop. Het lijkt weer ergens op. Nu ze mooi schoon is willen wij haar graag elektrisch aandrijven.
Model: Carl Goldberg Anniversary Eddition Piper Cub
Gewicht Kaal: 2.0 Kg
Wingspan: 195 Cm
Originele aandrijving: OS FS-48 Surpass + 11 x 7.5 Inch prop
Vuistregels topic: nieuwe-vuistregels-nodig
Na het lezen van bovenstaande lijkt ons een streven van zo'n 200 Watt / Kg een juiste keuze. (?)
Dat brengt ons tot deze setup:
Motor: Emax Motor GT2826/04 Borstelloze Outrunner 1090kv
Prop: 11 x 5.5 Inch
LiPO: 3S 4000+ mAh
Na wat spelen met eCalc (even op calculate drukken) geeft dat deze resultaten:
Total Drive
Drive Weight: 655 g
All-up Weight: 2655 g
Power-Weight: 193 W/kg
Thrust-Weight: 0.86 : 1
P(in) @ max: 512.1 W
P(out) @ max: 420.2 W
Efficiency @ max: 82.1 %
Normaal gesproken bouwen wij naar aangeraden aandrijving, wat in de regel prima bevalt. Een conversie van nitro naar electro is nieuw gebied, wij zouden een ervaren oog en wat feedback zeer waarderen
Enige tijd geleden hebben wij van een kennis een Piper Cub over genomen. Ze was voorzien van een OS FS-48 Surpass die helaas de geest heeft gegeven, de compressie vloeit hard weg. Ook was het model vergeven van de nitro troep en liet de folie op meerdere plaatsen los.
Folie eraf, hout schoonmaken en behandelen, nieuwe folie erop. Het lijkt weer ergens op. Nu ze mooi schoon is willen wij haar graag elektrisch aandrijven.
Model: Carl Goldberg Anniversary Eddition Piper Cub
Gewicht Kaal: 2.0 Kg
Wingspan: 195 Cm
Originele aandrijving: OS FS-48 Surpass + 11 x 7.5 Inch prop
Vuistregels topic: nieuwe-vuistregels-nodig
Net vliegen: 150 Watt / Kg
Normaal vliegen: 200 Watt / Kg
Kunstvlucht: 350 Watt / Kg
3D: 500 Watt / Kg
Na het lezen van bovenstaande lijkt ons een streven van zo'n 200 Watt / Kg een juiste keuze. (?)
Dat brengt ons tot deze setup:
Motor: Emax Motor GT2826/04 Borstelloze Outrunner 1090kv
Prop: 11 x 5.5 Inch
LiPO: 3S 4000+ mAh
Na wat spelen met eCalc (even op calculate drukken) geeft dat deze resultaten:
Total Drive
Drive Weight: 655 g
All-up Weight: 2655 g
Power-Weight: 193 W/kg
Thrust-Weight: 0.86 : 1
P(in) @ max: 512.1 W
P(out) @ max: 420.2 W
Efficiency @ max: 82.1 %
Normaal gesproken bouwen wij naar aangeraden aandrijving, wat in de regel prima bevalt. Een conversie van nitro naar electro is nieuw gebied, wij zouden een ervaren oog en wat feedback zeer waarderen

Laatst bewerkt door een moderator: