Henri en Max dank voor jullie input!
Wat ik nu ga doen:
-Aan de hand van Profili de ribben bepalen zoals Henri ook deed.
-De achterlijst niet haaks houden maar iets terughalen zoals Max ook aangaf, op meten van de foto (tiprib wordt dus korter).
-De profielen zet ik op de juiste positie in Inventor (3D tekenprogramma waar ik mee werk) en plaats de huid eromheen.
Vervolgens plaats ik liggers en de vleugelbuis en maak uitsparingen in de ribben.
-Er wordt ook een 'cradle' gemaakt waarop de vleugel in elkaar gezet kan worden.
Frank heeft dit heel mooi bij de DVII vleugels gedaan
Ik hoef maar 1 vleugelhelft te doen dat scheelt
* Ik houd de
bovenkant van de tip en wortelrib op gelijke hoogte zodoende krijg je de 'ingebouwde V-stellig'.
Ik zal plaatjes plaatsen zodra ik dit gemodelleerd heb (kan best even een paar dagen duren hoor

.)
Wash-out kan ik evt. ook nog inbouwen maar doe het eerst zonder.
@Max, ik weet hoeveel werk het is dingen te modelleren in 3D en vind het prachtig wat je gemaakt hebt!
Zie mijn opmerkingen over de te dikke tip niet als kritiek maar zelf wil ik het anders, ben nou eenmaal eigenwijs, sorry

.
Daarom ga ik dan ook niet het hele vliegtuig in 3D maken, maar dit programma alleen gebruiken om te krijgen wat ik wil; een plot van de ribben en de oploophoek van de liggers voor een eenvoudige bouw.
Groet, Ralf