Carol Moran

Lak

Wout, al het schilderwerk is gebaseerd op acrylverf en daar spuit ik gewoon overeen, ook bescherm ik de de letters en de striping mee. Ik doen dat met een standaard bus van Dupli-Color en het heet Zapon Spray (Cristal-seidenmat)
grt

Hawser

Hallo Hawser,

Wordt een mooie echt typisch Amerikaanse sleepboot. Leuk dat je de voorste trapleuning in twee kleuren hebt gehouden.

Groeten Paul

imag0176v.jpg

De mast staat er op, simpel vergeleken bij de Holland. Lampjes in de mast zaten zo, dus "op zijn kop". De Amerikaanse vlag is ook gehesen.

imag0177jz.jpg

Deze sleepboten hadden ook een buiten stuurplaats, telegraaf en spreekbuis zijn al gemaakt. Nu stuurstand nog, is wel een onlogisch opstelling vind ik. Vuilnisbakken staan buiten!

imag0178o.jpg

De brug omloop zit er op met trappen en railingwerk.
Het eeuwige geklooi met de reddingboeien. Dit keer alles gesoldeerd, ging goed.

Wat nog te doen?: lucht inlaat, stuurstand, achterzoeklicht en de reddingboot, vooral die laatste :-(

En dan nog alles qua electronica

grt
Hawser

Ready to go

imag0282j.jpg

Het dek met de buitenstuurstand, de vuilnisbakken etc. Tweede schipper staat buiten. Vindt het wel leuk om een persoon toe te voegen, anders is het net een uso (unindentified sailing object)

imag0283v.jpg

De reddingsboeien, het zoeklicht en de luchthapper. De luchthapper is opgebouwd uit segmenten, zoals in het echt, dus is geen mooi ronde vorm>

imag0284p.jpg

Overzichts foto van een Amerikaanse sleepboot, ik moet nog een reddingsboot maken maar dan is deze dame gereed. Bij de stuurhut staat Elvis Presley.

Misschien komt er nog een finale foto maar beschouwd dit maar als eindresultaat. Hierna weer verder met de Oceanic.

Heeft iemand nog een tip voor het soort touw wat je ook op de foto ziet om de beting (lekker soepel touw/hennep) maar liefs nog dikker.

Op de site van de mailline staan meer foto's en op het filmpje komt ze voorbij de blauwe boot varen

grt
Hawser

imag0285i.jpg

Ready to go

Laatst bewerkt:
Moran

Hey Hawser;

Vraagje, de stuurman bij het stuurhuis, is deze van Preiser of zomaar ergens opgedoken..?
Nog een klein puntje, de reddingboeien, horen deze wit te zijn, en niet oranje met witte of reflecterende banden erop ??

Verders erg leuk, de vuilnisbakken en verdere detaillering..

Grt, B.K

Mooi scheepje Hawser!

Echt een model dat je vrijwel nooit tegen komt als schaalmodel. Ook de vuile was kleed mooi af. Misschien nog wat verouderen?

Groeten Paul

Heren

Bedankt voor jullie complimenten. Ik weet niet waar de figuurtjes vandaan komen, mijn wijlen broer heeft ze ooit ergens gekocht, ze zijn wel goed gedetailleerd. Volgens de foto's waren in de 50-er jaren de reddingboeien nog gewoon helemaal wit en van reflectie materiaal had nog nooit niemand van gehoord, laat staan de zee van safety stickertje die je nu ziet. Zie foto op blz 1 van dit bouwverslag.
Paul, jij ben voor mij fameus in het bouwen maar ook in het "weatheren", ik durf het nog niet aan. By the way: Jij ben toch ook goed in het maken van reddingboten?
In zijn algemeenheid moet ik ook nog wat meer doen aan het touw/fenderwerk.
Ik had jullie een oproep gedaan over soepel dik hennep touw gedaan maar er was geen reactie, niet te vinden?
Ja, ik ga weer over naar de Duitse dame maar even moed verzamelen.
grt
Hawser

Mooi geworden. Het lijkt inderdaad alsof de reddingsboeien wit waren:

Carol%20Moran-01.jpg

Carol%20Moran-02.jpg

Of het moeten later ingekleurde zwart-wit foto zijn...

Back