Carrera Go auto probleem

Discussie in 'Model elektronica' gestart door andyr74, 26 nov 2017.

  1. Van Noten Marc

    Van Noten Marc

    Lid geworden:
    11 jan 2023
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Aartselaar België
    dank u
    Coachke ( Marc )
     
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Ik gebruikte altijd een beetje fijn staalwol of fijn schuurpapier toen ik als kind en iets minder kind daarmee speelde.
     
  3. Van Noten Marc

    Van Noten Marc

    Lid geworden:
    11 jan 2023
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Aartselaar België
    dank u dat had ik ook in gedachte want soms in bochten blijft de auto staan en als je dan de turbo boost gebruikt schiet die voluit en dat is niet prettig
     
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Jup klinkt dat eens opschuren nodig is
     
  5. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.368
    Locatie:
    Woerden
    Opschuren met scotch brite fijn werkt heel goed. Dat maakt prima schoon en is minder agressief dan schuurpapier. Na het schuren alle schuurresten goed verwijderen bv met een stofzuiger en daarna afvegen met een doekje met alcohol. Dan ben je stof, vuil en vet kwijt.
    Gebruik liever geen middelen zoals contactspray. Dat lijkt te helpen maar al snel zal het probleem nog erger terug komen. Er blijft namelijk een dun filmpje achter waar al snel weer vuil in gaat zitten met opnieuw contactproblemen als gevolg.
    Maak ook de contacten waarmee je de baanstukken met elkaar verbind goed schoon. Indien nodig ook met scotch brite. Slecht contacten daar geeft ook zulke problemen.
     
  6. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.691
    Locatie:
    Sneek
    Waarschijnlijk mosterd na de maaltijd, maar mijn kleinkinderen hebben ook een tweedehands CarreraGo baan en de auto's zijn niet de beste (om het eens voorzichtig uit te drukken) In principe is het dezelfde schaal als de goedkopere ARTIN banen die winkels als de Action wel eens in de aanbieding hebben.
    De baandelen zijn bruikbaar, maar de auto's zijn slecht; grootste euvel zijn de magneten, die ervoor zorgen dat je amper van de baan kunt vliegen, maar langzaam rijden vrijwel onmogelijk maken omdat de motortjes moeite hebben die magneetkracht te overwinnen.
    Voeg daarbij de ongelukkig gedimensioneerde auto's, met hun hoge zwaartepunt en de ver van ronde banden, dan is de lol er gauw af.

    Als 'oude' 1:32 slotracer heb ik altijd zonder magneten gereden, dus lag het voor de hand omdat bij de 1:43 auto's ook eens te proberen.
    Het blijven plakken in de bochten is dan voorbij en langzaam rijden kun je dan ook, maar de niet ronde banden zorgen ook voor een hobbelend geheel, dat slecht op de baan te houden is; de boel huppelt zelfs recht uitrijdend uit het juiste spoor.

    Hier moet ik nog eens serieus mee aan de slag, want zo is magneetloos rijden niet leuk.

    Als ik de verhalen mag geloven zijn de nieuwe generatie Go auto's een stuk beter (en duurder) en daardoor ook zonder magneten (en het, zo laag mogelijk, toevoegen van gewicht ) goed op de baan te houden.

    Ter lering ende vermaeck een filmpje van mijn oude 1:32 baan die ter gelegenheid van de Kerstdagen en de bezoekende kleinkinderen is opgebouwd. Testfilmpje met verschillende camera's en camera standpunten:


    Als het met de 1:43 auto's wat wordt, laat ik het hier weten.

    Groeten, Jan.
     
    HeliKoper vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina