Carrera optimus

Wat zou een mooie prijs zijn voor een Carrera optimus (zwever met motor). Ik heb er een gevonden op marktplaats, maar die kerel vraagt er 150e voor. Lijkt mij een beetje veel. Wat denken jullie

Hangt helemaal van de staat van het model af en wat er aan apparatuur in zit.
Is wel een echte klassieker (eind jaren 70 begin 80).
Kan de advertentie op marktplaats zo snel niet vinden.
Vaak is het met dit soort modellen: wat de gek er voor geeft / hoe graag wil je het model hebben.
Is het model in nieuwstaat en voorzien van borstelloze motor en regelaar, goede servo's, dan is het niet direct overvraagd. Is het een afgeleefde kist met goedkope en/of oude apparatuur en oude borstelmotor, dan is het overvraagd.

Hangt helemaal van de staat van het model af en wat er aan apparatuur in zit.
Is wel een echte klassieker (eind jaren 70 begin 80).
Kan de advertentie op marktplaats zo snel niet vinden.
Vaak is het met dit soort modellen: wat de gek er voor geeft / hoe graag wil je het model hebben.
Is het model in nieuwstaat en voorzien van borstelloze motor en regelaar, goede servo's, dan is het niet direct overvraagd. Is het een afgeleefde kist met goedkope en/of oude apparatuur en oude borstelmotor, dan is het overvraagd.

Er zitten allemaal orginele parts in
De derde foto is de juiste
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-e...egtuigen-te-koop-hobby-stop-robbe-dynema.html

Daarbij komt dat ik emotionele waarde niet betaal:)

Daarbij komt dat ik emotionele waarde niet betaal:)

Ik houd voor mezelf altijd de volgende grenzen aan bij vintage modellen:

*Opknappers (daar schaar ik deze kist ook onder), nooit meer dan 75 euro
*Kisten nieuw in bouwdoos die ik heel graag wil hebben, nooit meer dan 150 euro
*Kisten die ik heel graag wil hebben, vliegklaar en in tip top conditie.... daar wil ik wel eens wat hoger gaan. Maar das wel uitzonderlijk.

Helaas wordt er soms zeer veel geld gevraagd voor dit soort kistjes, deels vanwege emotionele waarde voor de eigenaar, deels omdat men weet dat er mensen zijn die het WEL betalen. Das dan ook het goed recht van de verkoper. Zo zoek ik altijd nog een Hegi ASW15. Is me nog nooit gelukt om die voor het door mij gewenste bedrag te kopen. Zelfs de grootste afdankers gaan richting de 125 euro.. Zucht ;) In Duitsland is het allemaal nog erger... Achja, ik heb ook wel eens kisten waarvan ik weet dat ze makkelijk 150+ kunnen opbrengen gewoon weg gegeven. Puur omdat ik dan weet dat ze bij de betreffende personen beter af zijn :) Das geen dommigheid, das gewoon genieten van de hobby :)

Uiteraard is een en ander sterk afhankelijk van je eigen gevoel erbij.

Als je per sé een Carrera Optimus wilt zou het nog kunnen, je komt ze namelijk nooit tegen. Maar dat is dan inderdaad emotionele waarde.
Dat er allemaal originele parts in zitten is wat mij betreft eerder een reden om de prijs omlaag te doen dan om er veel geld voor te vragen.
Als je gewoon op zoek bent naar een zwever zijn er voor dat bedrag véél betere en aantrekkelijkere opties.
De prijzen die Jaap noemt zijn ook zo ongeveer wat ik zelf aan hou.

Back