Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb ook iets kunnen vinden:
Indoor-Fesselflug-Shocky
groetjes , catdog
Als je naar de
video aan het eind van dat topic kijkt dan zie je iemand die het nog nauwelijks in de hand heeft -ik zie een aantal dingen die helemaal niet kloppen-, kortom, geen voorbeeld om te volgen.
Hoe het (volgens mij) beter kan:
Ik heb tot mijn grote genoegen twee weekends terug twee vluchtjes mogen maken met het B-model van de door Theo al genoemde Sal Barile uit Genk (B.)
Het A-model:
Hier Sal met zijn A-model: ([URL="
2:57 tot 4:17 [/URL] )
Bij deze vorm van LB wil je absoluut geen handgeregelde motor, dat zou veel te traag zijn en bovendien, je hebt al je concentratie nodig om de kist alleen al te besturen.
Daarom wordt vaak gebruik gemaakt van een automatische regeling die reageert op de op gewekte middelpuntvliedende kracht, die een maat is voor de vliegsnelheid.
Daarmee worden vertragingen en versnellingen tijdens de figuren voor een groot deel weggeregeld.
Sal heeft dat (nog ) niet, zijn systeem is in principe gelijk aan dat waarmee we in 2006 voor het eerst echt electrisch aangedreven outdoor kunstvlucht (F2B) vlogen. Eigenlijk een aangepaste heliregeling, waarmee de regelaar het motor toerental constant op een vooraf ingestelde waarde houdt, ook als bijv. bij het stijgen de belasting op de motor toeneemt.
Maar je ziet hoe goed dit hier al gaat.
Ik daarentegen stond nog wat te schutteren met een te groot handvat

, zodat ik het idee had een stuiterende pingpongbal in bedwang te moeten houden, maar ik
heb een herkenbaar programma gevlogen

Kan het nog iets beter? Zeker: [URL="
Burger[/URL] (wereldkampioen outdoor).
Hij heeft dus zo'n actieve regeling, je hoort de motor oppakken als hij omhoog gaat. Daardoor kan hij in de horizontale vlucht langzamer vliegen en dat maakt de figuren nog beter te sturen.
De handbediende regeling is natuurlijk wel 'the way to go' voor carrier.