@ Barry: De norm is inderdaad al snel geworden dat de accu's in het model zitten. Vroeger, toen bruikbare accu's daarvoor nog te zwaar waren (vóór de lipo tijd) is er wel geëxperimenteerd met accu's in een rugzak. Ook heeft Robert-Jan wel eenvoudige combatjes met een 400-motortje gevlogen op die manier, hij zal daar vast wat meer over kunnen vertellen. Ik weet niet wat hij voor lijnen gebruikte. Tot slot bestaat er nog (voor indoor) het zogenaamde 'electric round-the-pole'. Daarbij vliegen redelijk kleine modellen (spanwijdte ong. 30 cm) met oorspronkelijk slotcarmotortjes om een paal in het midden van de cirkel. Als lijnen werd dun koperdraad gebruikt (uit een trafo, was al geïsoleerd) dat via kogellagers om de paal draaide (met sleepcontacten) en dan naar buiten de cirkel werd geleid waar een trein- of slotcartrafo voor de voeding zorgde. Alleen motortoerental werd met slotcar-handregelaars geregeld. Daardoor kon je stijgen of dalen.
Bij het 'echte werk' bij carrier en stunt (in andere lijnbesturingsdisciplines heeft electro nog niet toe kunnen slaan) moet je, wil je mee kunnen, borstelloze motoren en lipo's gebruiken. Voor het aansturen van een borstelloze motor heb je niet alleen een regelaar nodig, maar (als je geen ontvanger gebruikt die je met een zender aanstuurt), ook een timer die voor de nodige pulsen zorgt die de regelaar nodig heeft om te kunnen functioneren. Die timers zijn het enige onderdeel dat niet in elke modelbouwwinkel te krijgen is, maar sinds electro de norm dreigt te worden in LB stunt komen er steeds meer aanbieders, maar die moet je wel weten te vinden. Kijk eens bij Brodak in de USA. Bij wedstrijden (in ieder geval voor stunt, maarr ik denk ook bij carrier) mag je tijdens de vlucht niets beïnvloeden en kun je dus geen zender gebruiken om de motor te regelen maar moet je daarvoor een timer gebruiken, maar voor training of funvliegen zou je net zo goed een zendertje kunnen gebruiken zoals ik al eerder suggereerde.