Carson 2,5 cc en gloeipluggen.

Ik heb een carson met een 2,5 cc motor.
Nou heb ik met die warmte redelijk kunnen rijden, maar nu koelt het af, en nou vreet hij gloeipluggen.
Ik heb vanavond een 2, 3 en een 4 geprobeerd, allemaal verbrand.
Het enige wat ik gedaan heb is een ander luchtfilter geplaats, kan dit er iets mee te maken hebben?
Ik bedoel, zou de compressie nu te hoog worden omdat hij te veel mengsel binnen kan krijgen.
Ik heb geen idee meer wat te doen, help....brandstof alleen is al duur genoeg, niet ook nog eens een paar gloeipluggen op een avond....

Marco

das klote , heb je wel je afstelling aangepast aan het weer ?

dat denk ik niet en hij krijgt nu idd meer zuurstof dus de verbranding is hoger en dat kan je een gloeiplug of wat kosten

hoe ziet de gloeispiraal van je kapotte plug eruit, hier kan je erg veel aan herleiden.
kleur en vorm van de resterende spiraal en sitten er blaasjes oid op de platina draad ?

Afstelling aanpassingen had ik al wel een beetje gedaan....
En de gloeispiraal ziet er kapot uit, de draad is naar binnen gedrukt lijkt wel, vandaar de conclusie van misschien teveel druk.
Maar blaasjes kan ik niet ondekken, kan amper de draad nog zien.
Moet ik nu gewoon eens proberen wat minder brandstof te geven?

Ok, heeft ff geduurt, maar hier een foto.

gloeiplug.jpg

Marco

heb ik ook 1 keer gehad en sinds dien nooit meer. Zet je auto iets vetter (hoofdsproeier) en rijdt met een R4. Als de motor nog steeds vreselijk heet wordt (en dan ook echt te heet) zet hem dan nog iets vetter.
Normaal met deze motoren moet 2,25 tot 2,5 slag open (de hoofdsproeier dus) een goede basisafstelling geven.
Als je pluggen nu nog steeds verbranden, probeer dan eens een heel ander merk plug. Mijn ervaring met Rossi pluggen is best goed, maar ik gebruik ook Picco pluggen en die vindt ik persoonlijk fijner. Ze gaan langer mee en je motor loopt iets stabieler. Nadeel is dat ze erg duur zijn, dubbel zo duur als de Rossi pluggen...

succes

Back