Carson attack 1:5

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Freek-Johan, 1 jan 2015.

  1. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Gister de tandwielen vervongen voor een betere settup die perfect past, na een tijdje rijden een flinke jump gemaakt. Toen ik neer kwam wou ik verder rijden maar dat wou niet meer had ineens geen aandrijving meer. Na nadere inspectie bleek dat de tandwielen van de eerste versnelling compleet weg gevreten was. Ik snel naar huis en na een half uurtje had ik hem weer om gebouwd naar een one speed. Meteen de auto weer uit proberen. Ma na 1-2 minuten rijden had ik het idee dat hij onder het rijden ineens verzoop hij hield in begon te pruttelen en viel uit. Weer geprobeerd te starten maar dat wou niet meer 1 keer het idee gehad dat hij wou aanslaan maar daar bleef het ook bij. Heeft iemand misschien een idee wat dit probleem kan zijn?
     
  2. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Wou nog ff een filmpje uploaden maar dat wil helaas niet dan stopt tapatalk steeds
     
  3. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Kunnen meerdere dingen zijn. Of de afstelling van de carb is verlopen, Ff de veertjes op de stelschroeven controleren. Of de choke is dicht gegaan tijdens het rijden.een minder aannemelijk ding is, je luchtfilter zit verstopt waardoor het mengsel te rijk is.
     
  4. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Ik heb vanmiddag nog ff geprobeerd, de choke kan niet dicht gegaan zijn. Bogie hebben we er uit gedraaid en motor droog getrokken toen er weer in gedraaid en weer nix. Bogie gecontroleerd maar niet echt een duidelijke vonk, zit er aan te denken dat die niet meer 100 punten is. Het lucht filter is schoon gemaakt en dat hielp ook niet. En de mengsel schroeven zijn na mijn idee ook niet verdraaid, maar dat moet ik nog controleren. Maar dan moet ik er eerst zien achter te komen wat de fabriek afstelling is.
     
  5. Efrem

    Efrem

    Lid geworden:
    11 dec 2013
    Berichten:
    423
    Locatie:
    Amersfoort
    Als de vonk niet optimaal is kan je voor dat je een nieuwe bougie koopt even kijken of de afstand tussen het vliegwiel en de onstekingsmodule goed is. De afstand moet ongeveer de dikte van een visitekaartje zijn. Ff de module los draaien kaartje tussen het vliegwiel en de module, module aandrukken en vast draaien.
     
  6. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Goed idee, dat kan ik ook nog wel even testen.
     
  7. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Vandaag nog even met de carson bezig geweest wat betreft het niet willen starten van de motor. Het bleek de bougie te wezen, die is vervangen en nu start hij als een zonnetje. Alleen nu is er een ander probleem, onder het rijden begonnen in eens de servo s schokkerig te bewegen net of de accu spanning steeds weg viel. Morgen maar eens zien of ik dit probleem kan vinden en oplossen.
     
  8. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Het probleem van de servo's is opgelost. Er zat een kabel breuk in de plus draad van af de accu. Dus de die maar even vervangen voor een nieuwe en werkt nu weer perfect.
     
  9. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Na een poos nix gepost te hebben hier, ga ik vandaag weer verder. Wat is er afgelopen tijd verandert? Nou in de tussen tijd verhuisd en daar door een mooie hobby ruimte verkregen. Toch nog een hoop gereden met de auto deze zomer, alleen is het blok in elkaar gelopen.
    Zoals sommige hier wel weten heb ik ook een fg onroad staan waar ik haast niet meer mee reed. Het blok van de onroad heb ik er af gehaald en op de carson geplaatst. Moest wel het 1 en ander veranderd worden zoals koppelingsklok en aandrijf plaat. En bij fg zit er een kunstof plaatje tussen de bodemplaat en achter brug dit heeft carson niet, dat moet om gezet worden omdat anders het kleine tandwiel te hoog komt ten opzichte van het differentieel. Ik had er voor kunnen kiezen om de aandrijf plaat van de carson te gebruiken maar dan zat ik weer met de tandwielen te klooien. Nu kan ik gewoon van de tandwiel verhouding van fg uitgaan. Maar voor de rest kon hij er zo op geplaatst worden. Het volgende wat er gaat gebeuren is het plaatsen van schijfremmen. En de bodem plaat moet recht worden gemaakt.

    Hier nog een paar plaatjes van het ombouwen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik meende dat ik mee foto's had maar kan die zo niet vinden helaas. Als is ik ze nog tegen kom worden ze uiteraard geplaatst.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Komt het door de foto's, of zit het tandwiel dat tegen het diff komt heel scheef?
     
  11. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Klopt dat zat hij ook was vergeten te vermelden dat dat kwam door het gebruik van de aandrijf plaat van fg en de motor steun van carson.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  12. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    Dan moet je dat nog aanpassen want tandwiel moet wel recht staan.
     
  13. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Dat is al aan gepast hoor, dat is toen meteen gedaan. Helaas heb ik daar geen foto's van maar zal kijken of ik dat toch nog even op de foto kan krijgen voor de beeld vorming. Maar bedankt voor het mee denken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  14. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Nog even een paar plaatjes geschoten Hoe hij er nu bij staat.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Ik had mij tandwielen aan gepast voor op de 2bak. Maar helaas paste ze nu niet goed meer voor op de normale aandrijving tenminste de bevestiging. Daarom maar een plaatje gesneden die het tandwiel op zijn plek houd, dit kan eerst wel even tot dat er een nieuw tandwiel word besteld.

    Ook meteen maar even andere banden gemonteerd. Had eerst alleen even onroad mee gereden. Deze week of komend weekend maar even ofroad raggen op strand of zo, maar even een mooi plekje zoeken.
    [​IMG]
    Word toch een stuk stoerder van een paar dikke ofroad banden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  15. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    Ziet er goed uit hoor.
     
  16. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Dank je wilbert
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  17. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Ik dacht ik zet er even een paar schijfremmen op, maar dat kan ik dus lekker vergeten. Ik heb de rem gemonteerd, dat paste allemaal lekker. Maar zodra ik het wiel plaats blijven de spaken van de velg achter de inbusboutjes van de rem hangen, met andere woorden de remblokken zitten te dicht op de velg. De meenemers van de onroad heb ik er ook al op gezet maar zonder resultaat. Iemand ideeën of suggesties?

    Hier 2 foto's van de situatie 1 zonder velg en 1 met velg er op.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  18. chris1144

    chris1144

    Lid geworden:
    22 mei 2013
    Berichten:
    322
    Locatie:
    Almelo
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
  20. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Kan eerst het idee van ruudxd wel proberen. Zo maar even kijken wat ik nog heb liggen. En anders word het toch iets anders bestellen. Bedankt Chris voor de link
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015

Deel Deze Pagina