Carson Bluster 500RTF

Voor mijn neefje van 12j. heb ik, om niet al te dure kosten moeten maken, de RTF "Carson Bluster 500" gekocht. Hij heeft geruime tijd met een coaxiale heli gevlogen en wilde toch meer naar de "real stuf".
Probleem is nu dat, van het moment ik pitch geef, de heli eigenlijk veel te vlug in de toeren gaat en er geen geleidelijke start van de rotors mogelijk is. Ik ben niet bekend met electro heli's maar er zit een "B50" motor op met een "HELI-X 60A" regelaar.
Is dit op de een of andere manier regelbaar ????

Carson Bluster 500

Zo, dat is nogal een overgang. Van coax naar CP en dan nog wel een 500.Maar goed.
Ik kwam hier nogal wat info tegen wat betreft de Carson Bluster.

Carson Bluster 500

Wat ik zo gelezen heb is het niet de makkelijkste helicopter.Waarom heb je geen CopterX of HK450 of desnoods een Esky gekocht. Volgens mij zijn die onderdelen veel beter verkrijgbaar.

Anyway,veel succes met deze toch wel stiekem mooie heli. :yes:

Mijn neefje vliegt eigenlijk vrij goed, oefent veel om mijn aerofly en heeft de basis wel onder de knie. Ik heb deze set gekocht omdat alles compleet RTF is voor een betaalbare prijs. Daarenboven vliegt hij met een groot trainingskruis, dus het helivliegen op zich, daar heb ik geen bang voor. Ik vind enkel dat de pitch vrij moeilijk doseerbaar is en dat een soepele, zachte, "take off" moeilijk is.
Niemand die me helpen kan ????

kijk even in je zender instelling naar de pitchcurves. ook de throttle curve wat aanpassen kan helpen.

In normal mode na midstick een constant toerental kan al een hoop schelen

bijv 0-37-70-70-70 . of wat hoger 0-40-80-80-80. nu stuurt de heli alleen maar op pitch verandering bij constant toerental.

laat eens weten hoe de instellingen nu zijn is wat makkelijker om daar wat in te adviseren

Ik denk niet dat ik veel kan instellen in de zender. 't Is zo een zendertje dat erbij geleverd wordt !!! Kan er alleszins niets van terugvinden in de manual. Ga het toch nog eens effe controleren, kwestie van zeker te zijn hé :)

Back