Carson E-Stormracer Extreme RTR

• Topicstarter Topicstarter Altair
  • Startdatum Startdatum
A

Altair

Guest
Hoi Allemaal,

Hier een nieuweling zowel op gebied van auto modelbouw als ook op dit forum. Eigenlijk ben ik niet voor mezelf lid geworden maar voor mijn zoontje, hij is gek van radiografische model auto's en heeft vanmiddag van zijn eigen spaarcentjes een Carson electrische buggy gekocht. Hij is 11, trouwens. Nu heb ik al e.e.a. gelezen over beginner auto's en volgens mij heeft hij wel een goede keus gemaakt, maar heeft iemand hier op het forum ook ervaring met deze auto? Misschien dat er bepaalde aandachtpuntjes zijn die specifiek bij deze auto horen en handig zijn om te weten? Ik heb al op het forum gezocht maar ik ben alleen de nitro variant van deze auto tegengekomen. Dit is een electro.

Alvast bedankt voor de reactie!

EDIT (15-04-2009): We hebben een aandachtspuntje gevonden... vanmorgen vroeg wilde hij zijn auto uitproberen, en toen is na korte tijd een schokbreker afgebroken. Hopelijk heeft de modelbouw winkel die onderdeeltjes op voorraad.

Laatst bewerkt door een moderator:
De winkel was zo vriendelijk om de schade kostenloos te repareren. Ik ben blij dat we de auto bij een winkel in de buurt hebben gekocht (VG Modelbouw in Lelystad) en niet via internet.

De schokbrekers voor zijn redelijk kwetsbaar, dit komt omdat de voorbumper niet voor de schokbrekers langs loopt. We hebben in de winkel al even in de onderdelen lijst gekeken of er een andere bumper voor te krijgen is, maar het type dat ik zoek is niet standaard leverbaar. Ik zal er dus zelf iets voor moeten fabrieken. Heeft iemand dat al eens eerder gedaan en hoe zou ik dat makkelijk en goed kunnen oplossen?

Alvast bedankt voor de reactie!

Hier is een plaatje van de bumperbevestiging op het chassis. Zo op het eerste gezicht lijkt het of de Team-Losi bumper zou kunnen passen. Het enige dat je niet op een plaatje kan aflezen is de onderlinge afstand van de schroefgaatjes. Ik zal de winkel eens vragen of ze deze bumper in huis hebben. Dank voor je reactie!

carson_bumper.jpg

Het gatenpatroon van de losi bumper (RPM is een aftermarket fabrikant) komt niet overeen maar het geeft je wel een goed idee dat er veel aftermarket spul, of bumpers van andere merken zijn wat je passend kan krijgen.
Daar waar gaten overeenkomen heb je geluk, daar waar niet moet je ze zelf boren inj de bumper.
Om het geheel dan stevig genoeg te maken zal je het moeten lijmen met een goede epoxy lijm (en dus geen secondenlijm, deze is te hard)
http://home.wanadoo.nl/chretiendoll/over_lijmen_gesproken.htm
Gebruik bij voorkeur de 24 uurs epoxy.

De bumper van de site wat ik je liet zien zal je RC shop waarschijnlijk niet kunnen krijgen.
Probeer anders deze:
Losi: Front Bumper & Skid Plate: DT: Losi (LOSA4060)
Wel uiteraard aanpassen qua gatenpatroon.

Daar moet je hobbyshop wel aan komen en anders via ebay.
Ik heb zelf ook een losi auto met dezelfde bumper en man, die kan me wat hebben......

Lijm nooit "chroom" gecoate kunststof onderdelen daar deze laag er snel vanaf komnt en je dus geen hechting krijgt met de epoxy.

Veel plezier... :D

Uitstekende informatie, daar kan ik een boel mee! Dank je wel daarvoor.

Sjongejonge, we hebben wel pech met het autootje. Het lijkt erop dat de ESC is doorgebrand. De stuurservo reageert goed, dus ik denk dat de ontvanger/zender geen probleem hebben, maar de auto reageert niet op gas commando's. Sterker nog, de auto reageert heel onverwacht. Wanneer we de accu aansluiten en daarbij staat de schakelaar op de auto op UIT (dubbel, driedubbel gecontroleerd) dan wil de auto er al meteen vandoor. Dat kan nooit de bedoeling zijn. En een branderig geurtje kan ook niet veel goeds betekenen. Ik heb voor de zekerheid ook nog gecontroleerd of per ongeluk de accu verkeerd aangesloten zou kunnen zijn (geweest), maar de stekkers passen maar op 1 manier in elkaar dus dat kan de oorzaak niet zijn.
Morgen middag (maandag) ga ik weer terug naar de winkel, ik ben ervan overtuigd dat ze ons daar prima mee kunnen en willen helpen maar ik vind het wel sneu voor mijn zoontje, hij had zich er zo op verheugd vandaag te gaan crossen met het ding.

i.d.d. wel erg sneu.
Maakt de aan/uit schakelaar geen kortsluiting?
Loopt de aandrijving van de auto soepel genoeg?
Ben benieuwd wat ze in de modelzaak zeggen.
En niet betalen voor een reparatie. Een auto die zo nieuw is mag een dergelijk gebrek niet hebben.

Maakt de aan/uit schakelaar geen kortsluiting?
Geen idee, ik zal het vanmiddag vragen.

Loopt de aandrijving van de auto soepel genoeg?
Voor zover ik dat kan beoordelen met mijn bescheiden kennis, denk ik dat die inderdaad wel lekker soepel loopt.

Ben benieuwd wat ze in de modelzaak zeggen.
En niet betalen voor een reparatie. Een auto die zo nieuw is mag een dergelijk gebrek niet hebben.
Ik zal dit draadje updaten zodra ik terug ben van de winkel. Overigens denk ik niet dat ze gaan zeuren over geld, ze hebben de eerdere schade aan de schokbreker ook kostenloos gerepareerd. Ze zijn er heel behulpzaam :)

Zoals beloofd een update.

Inderdaad bleek de ESC naar de knoppen. Volgens de man van de hobbyshop was de standaard regelaar maar krap aan sterk genoeg om het vermogen dat door het motortje bij zware belasting wordt gevraagd, aan te kunnen. Daarom heeft hij kostenloos een wat sterkere ESC geplaatst en meteen netjes afgesteld. Er zit nu een Carson Dragster Brushed 11T in.

Dat is wat ik nou noem uitstekende service! :-D

Ik heb trouwens ook even gevraagd naar de mogelijkheid dat de aan/uit schakelaar sluiting kan hebben gemaakt, maar dat leek hem heel onwaarschijnlijk tenzij er water in gekomen is.

Laatst bewerkt door een moderator:
waw, webshops, in your face zou ik zeggen.
Aan de foto van de onderkant van die bumper te zien is er al goed mee gereden!
Maar ik veronderstel dat de papa in de regel altijd alles eerst uitgebreid zelf moet uittesten en 's avonds nog even moet uitrijden voor de deugd van de motor :)
Kan je zoontje zo wat overweg met de auto?
Ik overweeg ook iets dergelijks voor mijn zoontje. Al heb ik nog wat tijd, net 3 maand geworden :)

Haha ja hij kan er al aardig mee crossen. Gisteren ben ik even bij hem wezen kijken, vraagt 'ie aan me "pap, hoe moet ik driften?" ik zeg, "jongen dat doe je al" :mrgreen:
Ik zelf rijd er niet mee, ik ben "pit crew" hehe. Ik moet hem wel achter de broek aan zitten om de auto na elke rij-sessie schoon te maken, hij is nogal gemakzuchtig. Maar wat mij betreft is dit een hele mooie manier om hem wat discipline aan te leren. Per slot van rekening zijn het z'n eigen centjes, niet die van mij ;)

Sjongejonge, we hebben wel pech met het autootje. Het lijkt erop dat de ESC is doorgebrand. De stuurservo reageert goed, dus ik denk dat de ontvanger/zender geen probleem hebben, maar de auto reageert niet op gas commando's. Sterker nog, de auto reageert heel onverwacht. Wanneer we de accu aansluiten en daarbij staat de schakelaar op de auto op UIT (dubbel, driedubbel gecontroleerd) dan wil de auto er al meteen vandoor. Dat kan nooit de bedoeling zijn. En een branderig geurtje kan ook niet veel goeds betekenen. Ik heb voor de zekerheid ook nog gecontroleerd of per ongeluk de accu verkeerd aangesloten zou kunnen zijn (geweest), maar de stekkers passen maar op 1 manier in elkaar dus dat kan de oorzaak niet zijn.
Morgen middag (maandag) ga ik weer terug naar de winkel, ik ben ervan overtuigd dat ze ons daar prima mee kunnen en willen helpen maar ik vind het wel sneu voor mijn zoontje, hij had zich er zo op verheugd vandaag te gaan crossen met het ding.
hebt u het over de cv-10b??

gr

Back