carson fail save

  • Topicstarter Topicstarter pieter007
  • Startdatum Startdatum
P

pieter007

Guest
hallo


ik heb een carson fail save (weet geen typ nr)
en deze is stuk gegaan (verbrand aan de draden die naar de servo gaan)

nu als ik met een meter meet
dan
staat de rode draad die naar de fail save gaat in verbinding met de rode die naar de servo gaat (logisch denk ik )
maar die staat tegelijker tijd ook in verbinding met de zwarte draad die naar de servo gaat

en ik denk dat de rode + is
en de zwarte - is
dus dan maakt dit kortsluiting

kan iemand dit eens meten bij zijn carson fail save

en kan dit eventueel nog zelf gemaakt worden ofzo ?
 
Inderdaad is rood + en zwart - . Deze horen dus niet aan elkaar te zitten. De rode draad vanaf de ontvanger moet via de failsafe doorverbonden zijn met de rode draad naar de servo. Het zelfde geldt voor de zwarte draden.

Het blijft alleen wel de vraag, wat de oorzaak van de sluiting is geweest. Gezien de omschrijving is de servo verbrand. Als dit komt door omgepoold aansluiten zal ook de failsafe stuk zijn en dan helpt het niet meer om de bedrading te corrigeren.
 
de servo is ook stuk

die is binnen om een garantie aanvraag

het is toch een rare zaak want de fail save spring op en ging niet meer af

ik kon niets meer doen niet meer sturen of niets

batterij ff uitgetrokken trug insteken direct trug sprong de fail save op

en ik kwam thuis en de hele boel deed niets meer
de fail save deed de servo niet meer remmen

ontvanger box open en ik rook een verbrand geurtje
de fail save zag zwart aan de + draad die naar de servo gaat

en de servo heb ik er dan uitgevezen en deze had warm tot eigenlijk heet
en zat vast dus kon je niet meer met draaien (door zender) en ook niet met de hand hij deed gewoon niets meer

ik had aan de electronica niets verandert gehad

dus als ie omgepoolt is werkt wss hij ook niet als ik alles opzet

het is allemaal gebeurt een +- 5 min na ik hem gestart had
 
Waarschijnlijk kortsluiting dan, heb je bloot liggende draden/contacten? Door water gereden? Als ie echt kortsluiting gaf dan zal alle stroom van je batterijen door failsave gaan en niet door tweede stuurkanaal wat je stuurprobleem kan verklaren. Verbrand geurtje lijkt mij gewoon... barbecue in je failsave, als je krachtige cellen hebt kn die wel enkele amps erdoor jagen.
 
ik heb niet door water gereden ofzo ik reed gewoon op straat
en er hong een serieus brand geurtje in de ontvanger box

en heb geen blootliggende draden

en m'n batterij is 3000mah ni-mh
 
mijn carson snelheidsregelaar is ook in de fik gevlogen :S over de failsave heb ik wel meer slechte dingen gehoord... voor mij dus GEEN carson meer!
 
nee voor mij ook niet echt

ik kreeg er 1 bij m'n auto maarja kon iet kiezen welke ofzo toen waren de fail save's niet binnen dus later kreeg ik deze thuis gestuurt en ik deed open
oei een carson (ik heb het niet zo met dat merk)
maarja er dan toch ingezet (beter een carson dan geen fail save)
 
Back
Top