carson gas devil

• Topicstarter Topicstarter toon37
  • Startdatum Startdatum
T

toon37

Guest
hallo

wie van jullie heeft er een gas devil 4*4
ik wil er een gaan kopen maar in de winkel vertelde ze daar dat de schokdemper zeer snel lekken.
wie van jullie heeft dit ook en of wat heb je er aan gedaan.
laat een bericht achter

groetjes toon

haha dat is me wat

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

ik wil er een gaan kopen maar in de winkel vertelde ze daar dat de schokdemper zeer snel lekken.
laat een bericht achter

groetjes toon

Hallo Toon,

Ik rij zelf ook met een Carson Gas-Devil en heb GEEN problemen met de originele vering.

Hij heeft al aardig wat sprongen gemaakt en ze zijn nog steeds niet lek hoor.

De kap is WEL van erg slechte kwaliteit en die is bij mij dan ook al meerdere keren aan barrels gegaan, maar met duktape kom je een heel eind, hahaha.

Hieronder was hij nog NIEUW, nu niet meer hoor, hahaha.

Carson_Gas-Devil_01.JPG

Groetjes Marcel.

misschien is het geen overbodige luxe om de hele binnenkant van die kap direct na aankoop al te behangen met ducktape om scheuren zoveel mogelijk te voorkomen.
Ik zou dan op de stukken waarop hij de meeste klappen zou maken (bv. het dak, voor- en achterkant) een dubbele laag aanleggen.

Die gas devil is wel een cool dingetje, en 4x4.. :)
Hoe is de algemene duurzaamheid gebleken tot nog toe?
Zoals draagarmen, fusee's etc?

misschien is het geen overbodige luxe om de hele binnenkant van die kap direct na aankoop al te behangen met ducktape om scheuren zoveel mogelijk te voorkomen.
Ik zou dan op de stukken waarop hij de meeste klappen zou maken (bv. het dak, voor- en achterkant) een dubbele laag aanleggen.

Die gas devil is wel een cool dingetje, en 4x4.. :)
Hoe is de algemene duurzaamheid gebleken tot nog toe?
Zoals draagarmen, fusee's etc?

Hallo Porto,

Ik heb tot nu toe alleen de kap al meerdere keren aan vellen gereden, want die tip van duck-tape kwam helaas te laat, hahaha.

Ook heb ik door eigen schuld schade gereden aan mijn linker voorwiel, daarna gerepareerd, en toen een lager verrot gereden.

Dus het is niet de schuld van die auto hoor, hahaha, ik ben gewoon een kluns.

Tot nu toe bevalt de auto erg goed en is zeer snel en zeer sterk naar mijn idee.

Ik maak er regelmatig sprongen mee en over de kop gaan doet hij bijna niet (goede wegligging), maar na een sprong van een meter wil hij bij verkeerd landen wel gaan rollen hoor, hahaha.

Rechtop zetten en gewoon weer door rijden, goede en sterke auto dus, groetjes Marcel.

hallo

laat een bericht achter

groetjes toon

Ik zit eraan te denken m'n FG MT te verkopen of te ruilen voor/tegen zo'n gas devil.
Graag wel met nog hele kap zodat ik die alvast kan versterken! :)

Moeilijke beslissing. M'n FG rijdt prima maar het blijft een 2x drive en daar ik veel aan hillclimbing doe, komt een 4x4 beter tot z'n recht.

Ik zit eraan te denken m'n FG MT te verkopen of te ruilen voor/tegen zo'n gas devil.
Graag wel met nog hele kap zodat ik die alvast kan versterken! :)

Moeilijke beslissing. M'n FG rijdt prima maar het blijft een 2x drive en daar ik veel aan hillclimbing doe, komt een 4x4 beter tot z'n recht.

Hé Porto,

Één ding is zeker hoor, die Gas-Devil wil zeker wel goed tegen heuvels op, dat is een makkie voor hem, hahaha.

Er staat trouwens momenteel een Gas-Devil te koop op Marktplaats, dus misschien wat voor jou.

Er zijn ook wel setjes te koop om van je FG MT een vierwiel drive te maken, maar hij blijft hoog op zijn wielen staan.

Dat maakt hem natuurlijk wel iets makkelijker op zijn kant te krijgen, die Carson valt niet om hoor.

Hou ons maar eens op de hoogte van je plannen, ik ben benieuwd, groetjes Marcel.

die gozer vraagt er minstens 950 euro voor!
Dat is pas de hoofdprijs vragen.
Hij wilt wel ruilen tegen een FG maar ik denk dat die dan vol-alu moet zijn behangen. ;)

Nee, het moet veel goedkoper kunnen dan dat.
Ik blijf verder zoeken.

Yep, goedkoopste nieuwprijs wat ik tot nu toe heb gezien.
Ook in Duitsland en op Ebay kost ie 899 euro.

Zit nog te twijfelen. Ik kan ook m'n FG houden en een 4x4 set halen van bv. Kamitiro maar daar heb ik ook negatieve verhalen over gehoord op andere fora.

Nu heb ik ergens gelezen dat FG zelf medio April uitkomt met een 4x4 set. De prijs is nog niet bekend maar als het meevalt is dat een interessante optie.

GAs devil

hallo, zal me eerst ff voorstellen aangezien ik nieuw ben hier op dit form.
roepnaam is jeroen en rij al weer een paar jaartjes fg marder.
nu zag ik laatst de carson G D en vond dit een leuk ding om te zien.
alleen heb ik met carson wat nitro betreft minder leuke ervaring mee gehad dus vandaar de vraag aan de gene die de gas devil bezitten, hoe bevalt de wagen,problemen tegen gekomen? verbeterings punten?
en hoe houd de cardan as zich tijdens het rijden??
hoor het graag van jullie.

haha dat is me wat

Zijn de motorsteunen en evt. aandrijfplaat reeds van aluminium??

Iemand die nog winkels kent in Nederland met een ruim assortiment Carson GD onderdelen in alu en kunststof?

haha dat is me wat

In Nederland zo ik zo snel geen shop weten met GD onderdelen , in Duitsland (net over de grens) heb je echter Hobbythek zitten ;)

Die hadden de laatste keer dat ik daar op de site aan het rondneuzen was wel het 1 en ander erop staan ....

new products

Ff door de lijst scrollen en dan kom je het vanzelf tegen ;)

haha dat is me wat

Back