carson stormracer

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Xearo, 18 jun 2004.

  1. Xearo

    Xearo Guest

    ik wil ook beginnen met offroad. is de carson stormracer een goede buggy om mee door het gras en zand te raggen. of gaan snel onderdelen stuk, is hij niet stevig etc? en waarom geen andere? omdat de stromracer nu zeer goed in mijn prijsklasse past :)
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Dan moet je hem nemen...........

    Hij is volgens mij wel goed net als de Smartech Buggy.

    En de onderdelen zijn ook goedkoop dus alles zit goed mee......
     
  3. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    Wat mij betreft: niets mis mee... :p :thumbsup:

    RObert
     
  4. easy2

    easy2 Guest

    als je die van da aanbieding van conrad bedoelt, die is 2 wheel drive, en ik weet niet of dat verstandig is voor een beginner. er is wel een ombouwset voor 4 wheel drive, maar die kost 100 euro.

    gr easy
     
  5. Xearo

    Xearo Guest

    nee, ik zag een complete 4wd set met zender en alles erbij voor 220euro bij 2brothers.
     
  6. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    Klopt 219 Euro, alles erop en eraan.
    Brandstof erin en (in)rijden.....


    Robert.
     
  7. dikketienes

    dikketienes

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    417
    Locatie:
    Breda
    nee lijkt mij geen goede keus heb veel problemen met die wagen gehad.

    groeten dick
     
  8. Guest

    Guest Guest

  9. Xearo

    Xearo Guest

    idd, maar een smartech lijkt me niks..

    en die is noch duurder dan de stormracer.
     
  10. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Vertel dan ook waarom je veel problemen heb gehad en waar mee? misschien wel gewoon gebruikers fouten?!?!?! Leuk dat je zegt dat het geen goede keuze is maar zonder argumenten heb niemand iets aan je antwoord. ff goed onderbouwen dan kunnen we er wat mee :)

    Verder voor die 219 euro heb je een hele leuke auto met een goeie prijs kwaliteit verhouding. Ik denk dat je voor dat geld geen betere auto kan vinden die helemaal compleet is. Als je gewoon normaal met de auto rijd beetje offroad en onroad niet te gekke jumps maken enzo kan je er veel plezier aanbeleven.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Volgens mij als je er normaal mee om gaat en niet tegen stoepranden aan zet en van 10 meter hoog laat springen en ook nog eens weet hoe met de motor om te gaan kan je er veel plezier aan hebben.
     
  12. rtempel

    rtempel

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Eemnes
    Ik ben het met Pasqual en Roelof eens.

    Voor dat geld heb je een wel zeer complete auto.
    En ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden.

    Robert.
     
  13. stormracer

    stormracer Guest

    ik heb die auto ook en hoe langer ik hem heb hoe meer ik van dat ding baal
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Kan je dit aanvullen met gedetaileerde ervaringen ?
    Gelieve bij het breken van onderdelen ook aangeven als je idiote hoge jumps hebt gemaakt of als er plots overstekende stoepranden waren.
     
  15. marvin

    marvin Guest

    ik ben nu bezig met mijn 2e carson, met die eerste 1:10 liep ik af en toe tegen wat probleempjes aan, maar doordat ik me van te voren goed had ingelezen verhielp ik het meestal zelf, kwam ik er echt niet uit dan was er nog een forum :lol: . met de nieuwe top speed 2 nog niks slechts tegen gekomen, een maat van me heeft een mud master al zon 1.5 jaar, en ook nog niks geen slechte ervaringen mee..... Ook hoor ik vaak dat het plastic van carson niet goed zou zijn.. alleen met de 1:10 heb ik 1x een steuntje van een diff huis gebroken omdat ik best hard met 1 wiel tegen een paal van een glijbaan aanreed. Ik reed nooit echt voorzichtig en had daarvoor al meerdere grote crashes gemaakt zonder noemenswaardige schade.
    Ik denk dat doordat de mensen carson als een beginners auto nemen, en er nog niet zoveel vanaf weten veel vragen enz. meteen al hun op het forum posten. Tuurlijk zul je met een meer proffsionele auto meer kwaliteit treffen, maar carson is echt niet bagger. Natuurlijk maakt ook carson maandag ochtend modellen, en niet alles ontwikkelen ze zelf. Veel beginners denken dat het met een "RTR" brandstof erin en skeuren maar is, maar dat is natuurlijk lang niet zo. Een beginner kan bijv. ook een mp-777 of een mbx-5 een bagger auto vinden, omdat hij het gewoon niet kan benutten of er niet goed mee kan omgaan...

    mijn 2 centjes....
     
  16. stormracer

    stormracer Guest

    ik zeg niet dat carson slecht is ik zeg alleen dat ik de stormracer minder vind en persoonlijk 3x niks ik spreek uit ervaring de klemkonus van het vliegwiel zat er bij mij niet eens op de tank liet op een gegeven moment zomaar los bij de naad waar hij in de fabriek wordt vastgezet de draag armen zijn vooral voor zwak bij het schroefje waarmee je de hoogte zegmaar afstelt daar knapt hij de hele tijd af bij kleine klapjes. het tandwiel van de motor slijt als een gek nog harder dan het grote kunstoffen tandwiel en ik heb de ruimte tussen de tandwielen echt wel goed. er past maar 1 luctfilter onder en dat is de orginele andere luctfilters passen niet onder de kap en is geen ruimte voor en sluiten ook niet goed aan bij de carburateur. bij de standaard knalpijp smolt gewoon de demper weg en zo zijn er nog wel meer van die kleine irirtante rotdingetjes
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    OK, de conus voor het vliegwiel is slordig....

    Definieer "kleine klapjes" ?
    Schroefje waarmee je de hoogte afstelt ???? Dat doe je alleen met klipjes of een stelmoer op de dempers. Als ik denk wat je bedoeld is het niet zo verwonderlijk.....

    Luchtfilter is een kwestie van aanpassen, geldt voor iedere auto, maar waarom een andere luchtfilter ?

    Tandwielen die kapot gaan of slijten... steentjes of te veel speling ergens ?
    Ik weet even niet als het tandwiel los schroefbaar is, is het zo zal jet wel een aluminium zijn en lijkt mij dat je naar een stalen moet zoeken.

    Platick uitlaat ? Tja... zelfs HPI heeft er last van dat een schotje in de demper weg smelt, motor mogelijk te arm gestaan ?

    Zo te zien denk ik dat het wel mee valt, je kunt niet voor een dubbeltje op de 1e rang zitten....
    Toch ben ik van mening dat je voor die 200 euro flink wat aan auto krijgt....
     
  18. ik ga er ook een kopen en vind hem nog niet zo slecht
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hey , Een nieuwe Gebruik....


    Veel plezier op het forum ;)

    :offtopic:
     
  20. stormracer

    stormracer Guest


    met die schroefjes bedoel ik dit als je op deze site even kijkt en dan bij diversen en dan album stormracer zie je de arm wel met het schroefje =>> http://www.rc-racingcars.com/ door dat schroefje is het plastic heel zwak op dat punt en knapt de arm op dat punt bij mij heel vaak met niet eens zon harde klappen als je bv met je voor wielen de stoeprand iets raakt en dat hoeft niet eens zo heel hard te gaan

    waarom een ander luchtfilter omdat als je in een stoffige omgeving rijdt dat luchtfilter nog wel een keer vol is en door dat die filter niet zo dik is ik al een paar keer gehad heb dat aan de andere kant er korreltjes zand doorkwamen na 1 keer rijden dus filter was gewoon schoon

    maarja dit en de rest zijn mijn ervaringen met die buggy en die zijn niet echt goed maar als jij hem wilt kopen moet je dat doen en als je hem hebt zou ik graag horen wat je ervaringen met deze buggy zijn en of hij je goed bevalt
     

Deel Deze Pagina