carson thor aangeschaft!

• Topicstarter Topicstarter pieter1984
  • Startdatum Startdatum
P

pieter1984

Guest
Hey iedereen, ik heb me vandaag de carson thor aangeschaft met 4.7 cc motor! zender en gloeiplug zaten er al bij! De rest had ik thuis al!

Nu heb ik met de fabrieksinstelling de auto gestart maar krijg een grote rookpluim uit de uitlaat! Ik ben nog niet lang bezig met rc nitro auto's! En vond zo een truggy best ruig!

Wat moet er zoal ingesteld worden! En kan ik hiermee nu hard gaan jumpen?
Ik heb het gevoel dat de auto niet echt zijn topsnelheid haalt! Heb em al 3 bakjes gerodeerd! 2 stationair en 1 op halve toeren nu het 4 de bezig en eens volgas gegeven maar vond niet dat het echt snel ging!

grtz pieter

Lees even de sticky;s van het afstellen, en inlopen van een nitro motor.
Graag wat pics van onder de kap, is dit mogelijk?.....

pics

Als ik morgen tijd heb zal ik eens pics pakken en hier dan plaatsen!

grtz zal alles eens doornemen!

Eerst moet de motor goed ingelopen worden, doe dit zorgvuldig en je zult er lang plezier van hebben.

M.v.g. Mark

Als je de boel goed hebt ingelopen en de afstelling van de motor, camber, etc. goed in orde hebt kan je er zeker goed mee springen [;)]

Maar zoals meer gezegd, inlopen is het belangrijkste van alles!

Hey iedereen, ik heb me vandaag de carson thor aangeschaft met 4.7 cc motor! zender en gloeiplug zaten er al bij! De rest had ik thuis al!

Nu heb ik met de fabrieksinstelling de auto gestart maar krijg een grote rookpluim uit de uitlaat! Ik ben nog niet lang bezig met rc nitro auto's! En vond zo een truggy best ruig!

Wat moet er zoal ingesteld worden! En kan ik hiermee nu hard gaan jumpen?
Ik heb het gevoel dat de auto niet echt zijn topsnelheid haalt! Heb em al 3 bakjes gerodeerd! 2 stationair en 1 op halve toeren nu het 4 de bezig en eens volgas gegeven maar vond niet dat het echt snel ging!

grtz pieter

Dat kan ook niet anders ..... die motor is nog lang niet ingelopen :!:

Volgas bij het vierde tankje is veelste vroeg , zeker als je er 2 stationair weg hebt gedraait en pas 1 op half gas .

Lees eens rustig de sticky's door voor die over het afstellen en inrijden :!:

sturen

Hey heb problemen met het sturen bij mijn truggy!

Zou het kunnen dat de stuurservo niet zwaar genoeg is? Of Kan het aan iets anders liggen?

Ach ja digitaal fototoestel is is naar de vaantjes maar foto's volgen zeker nog!
grtz pieter

Hey heb problemen met het sturen bij mijn truggy!

Zou het kunnen dat de stuurservo niet zwaar genoeg is? Of Kan het aan iets anders liggen?

Ach ja digitaal fototoestel is is naar de vaantjes maar foto's volgen zeker nog!
grtz pieter
het kan zijn dat je stuurservo kapot is. Kunststof tandwielen gaan kapot..
Ik raad je aan om een goede/krachtige stuurservo met metalen tandwielen te kopen.

Ik heb zelf een Hitec 645MG in mijn XUT zitten.
Wil niet zeggen dat je die ook moet hebben. Maar kijk wel naar de specificaties van servo's...

servo

Ik heb nu de servo gestoken van futuba de s3010
Dit zou een goeie moeten zijn maar is ook al stuk!

Evenals de trekstarter die stuk is en de kristallen werken niet meer!

zou dit alles in garantie moeten vervangen worden?
De auto is nog maar pas 4 weken aangekocht!
Dus ik veronderstel van wel!

Grtz pieter

Garantie is een heeeeel moeilijk punt ...

Verkeerd gebruik is vaak de oorzaak van de problemen waardoor bijna automatisch de garantie vervalt ....

Een trekstarter gaat bv 9 van de 10 keer kapot omdat hij te ver uitgetrokken wordt .... Dat is dus puur je eigen schuld en geen fabrieksfout of iets dergelijks .... Kristallen kunnen kapot gaan door te veel schokken bv.

Ik heb zo'n vermoeden dat de servo ook geen mg versie is , dus met plastic tandwielen .... Neem er 1 met metalen tandwielen een MG servo , zoals ik al had aangegeven ....

kristallen zijn getet! Die van mijne maat werken in mijnen auto dus tzal daar wel aan liggen! Servo heeft hij de eerste keer ook alin garantie gegeven!
Met een beetje geluk krijg ik alles in garantie terug!

Alvast bedankt voor de uitleg en de nuttige servo site!

grtz pieter

Is het aangeraden om via de site servocity iets te bestellen?
Iemand al ervaring mee?

Weten jullie hoe ik nog makkelijk aan stukken kan geraken van een carson thor! Met cy-chassis?

Alvast bedankt!

Voor een servo kan je gewoon naar de winkel waar je de auto vandaan hebt of ergens on-line bestellen.

Zorg er alleen wel voor dat je deze keer een MG servo mee krijgt , een METAL GEAR servo dus :!:

Probeer iets te pakken te krijgen met een snelheid van ongeveer 0,15 sec. en minimaal 10 kilo stelkracht. De grote banden van een truggy vereisen een grote kracht om te kunnen draaien.

Als je je budget aangeeft kunnen we tips geven ;)

Tja budget da speelt eigenlijk nie veel rol! Tmoet kwaliteit zijn!
Ik zit er nog nie lang in! Maar ik ben wel iemand die liever 50 euro ofzo meer betaald en goed materiaal te hebben dan iets minder!
Als jullie tips hebben wat ik nog kan veranderen om de rijeigenschappen te verbeteren laat dan gerust iets weten! Of iemand die winkels weet zijn omgeving oost of west vlaanderen!
Of online shops!

alvast bedankt! grtz

Als budget niet zo'n rol speelt en je liever gewoon goed spul hebt zijn de servo's van Thunder Tiger een hele goeie optie.

Ze zijn niet goedkoop ongeveer 80,- , maar worden tot volle tevredenheid door een hoop gebruikers van het forum gebruikt.

Ze zijn snel (rond de 0,1 sec) en daarbij ook nog sterk genoeg voor een truggy met 12 tot 14 kilo stelkracht.

Ze zijn bij diverse shops te vinden ook on-line.

Ff zoeken via :google: op thunder tiger of ace en type ds1015 of ds1013.

Dit zijn de meest gebruikte.

of heb je zin om eens samen met iemand te rijden? laat eens weten van waar je ben. ikzelf ben van merendree, nevele.

grtzz

Ikzelf ben van aalst! Rij altijs samen met mijn maat! Hebben dezelfde auto!

Zo een ding waarmee alles stopgezet wordt als de auto buiten bereik is of batterijen leeg zijn hoe noemt dat juist?

En wat doet een servosaver en hoe moet die ingesteld zijn?
Ga woensdag eens langsgaan bij modelbouw tam in grimbergen!
Dar zullen ze wel goed materiaal hebben!
En kan ik zomaar een analoge servo veranderen door een digitale? Beter of niet?

Alvast bedankt voor de nodige uitleg!

grtz pieter

Laatst bewerkt door een moderator:
da's een failsafe.
die stelt je rem op een door jou gekozen positie van zodra je buiten bereik gaat en en als je andere storingen heb, vb een lege accu.

en waar rij je dan?
zin om eens af te spreken? jij en je maat? ik rij met een kyosho mad force en een schumacher rascal. (mad force ligt wel met een gebroken vooras maar alles is besteld)

greetz

meestal rijden wij op het industrieterrein van erpe-mere!
Toch wel redelijk veel dat we er gaan! Wel voor de moment zit ik met kapotte servo en kristallen en mijne maat me kapotte shokdemper en nog iet!

Wij gaan woensdag zien om alles te herstellen en dan gaan we nog eens rijden! Als je zin hebt kan je altijd eens langs komen!

Grtz pieter

Back