Hallo,
Enkele Osjes hadden voorheen een verbinding van het carterontluchtingsnippel naar de kelk van de carburateur. De olie uit het carter wordt op die wijze weer de motor in getrokken en verlaat uiteindelijk via de uitlaat de motor.
Bij andere merken motoren heb ik dit niet gezien. wellicht dat andere merken het ook ooit zo geconstrueerd hebben maar er mee gestopt zijn? ook bij de nieuwere OSsen zie ik het niet meer.
Is er wat op tegen om dat zo te maken?
Ik zou dit nl ook best eens op een van mijn saito's zo willen maken of zijn er goede redenen om daar vanaf te zien?
Heeft iemand dit ooit geprobeerd mij motoren waarbij dit niet standaard zo was gemaakt?
Gr Frank
Enkele Osjes hadden voorheen een verbinding van het carterontluchtingsnippel naar de kelk van de carburateur. De olie uit het carter wordt op die wijze weer de motor in getrokken en verlaat uiteindelijk via de uitlaat de motor.
Bij andere merken motoren heb ik dit niet gezien. wellicht dat andere merken het ook ooit zo geconstrueerd hebben maar er mee gestopt zijn? ook bij de nieuwere OSsen zie ik het niet meer.
Is er wat op tegen om dat zo te maken?
Ik zou dit nl ook best eens op een van mijn saito's zo willen maken of zijn er goede redenen om daar vanaf te zien?
Heeft iemand dit ooit geprobeerd mij motoren waarbij dit niet standaard zo was gemaakt?
Gr Frank