Cassutt racer

jan brilman

Forum veteraan
Hallo!

Wie beschikt er over / helpt mij aan een tekening voor een Cassutt Racer?

(Afmeting maakt niet uit.)

Ik weet dat MAN er één heeft, maar samen met S&H wordt het weer een heeeeeeeeeeeele dure grap . . . :(

Bedankt.

jan brilman.

Er staat toch duidelijk in mijn vraag: 'Ik weet dat MAN er één heeft' ( :onweer: , :evil: ).

Dit antwoord: typisch geval van dode mus. ( :cry: )

Vraag blijft dus staan.

Jan van Beek / Hobby In leverde vroeger een bouwdoos van Sterling Models.

Heeft iemand díe tekening nog?

jan

@Dirk,
Vreemd als ik jou link aanklik (met het puntje) krijg ik de melding dat die site niet bestaat. Haal ik het puntje weg dan kom ik wel waar ik wezen moet.

@Jan,
Hoe moet ik weten dat je met MAN hetzelfde bedoeld als wat ik gevonden heb?????????????
Overigens vindt ik de $19.95 voor die tekening best meevallen, inclusief S&H blijft het volgens mij onder de €30!!!
Natuurlijk als iemand een copie voor je kan maken dan kan je goedkoper uit zijn maar bedenk wel dat het maken van een grote fotocopie ook prijzig kan zijn. Ik heb wel eens een tekening laten copieeren wat me toen FL20,= kostte.

Ernst!

Okay, voor mij was het logisch: MAN is Model Airplane News. :lol:

Overigens: $19,95 + $12 voor S&H = $32, is hoeveel €? :(

Hoewel, als de koersontwikkeling € vs. $ nog even zo doorgaat . . . :D

Nu 1,10, dus $32 = €29 = fl. 64,- .

Ik vind het nog steeds veel geld, hoor . . . :nooo:

Maar goed, ik wil hier ook geen pleidooi houden voor het kopiëren van tekeningen, ipv. netjes betalen. :oops:

jan

$12 voor S&H is inderdaad wel erg veel, is het soms een rembourszending? Overigens is de dollar op dit moment nog maar €0,91!
Het copieren van een tekening heb ik ook gedaan maar wat ik wilde zeggen was dat zoiets ook niet goedkoop is. Als je een bedrijf weet te vinden die zulke grote tekeningen kan copieren dan kost dat ook nog een lieve duit. Ik heb in het verleden een paar keer een lichtdruk (doordruk) van een tekening laten maken. Dit omdat fotocopieen op een dergelijk formaat toen nog niet mogelijk waren.
Het naddeel hiervan is dat de tekening erg donker wordt maar de kosten ervan waren niet zo hoog. Twee jaar geleden heb ik ook een tekening laten fotocopieren. Ik kreeg wel een prachtige duidelijke copie maar het kostte me toen FL34.20 incl BTW (net even nagekeken)

ik kom veel op philips complexen hier in de regio, bijna elk complex heeft een repro en voor koffie doen ze veel :) lucky me.

35 piek voor een fotocopie, ik vind het bijna schandalig.

Dan is het voor mij al lonend om naar Baarn te rijden want in Utrecht waar ik het laat (liet) doen kost het nog steeds een hoop geld.
Overigens was de tekening die ik voor FL34.20 heb laten copieeren een set van twee tekeningen, twee maal A1.

Ik ga in Groningen naar Veenman :D .

Daar heb ik ook wel eens A4-tjes en A3 in één keer laten opblazen met 400%. 8)

'Kun je nog even dit . . .' en 'En dat deel wil ik ook nog graag . . . .%' en dan ga ik met een stapel / rol A0 (?) de deur uit, dat wil je niet weten! :yes:

Op het bonnetje staat dan een krabbel en bv. ' € 10 '. 8O

En met mijn onschuldigste gezicht betaal ik dan aan de kassa . . . :lol:

Kan het iedereen aanbevelen!

Overigens loopt dit uit de hand :offtopic: : Ik was op zoek naar de tekening cq. 3-side view van een Cassutt!

jan

Als het alleen om een 3-view gaat?, ik heb (in het boek "The Air Racer",Charles A. Mendenhall, Speciality Press 1978, ISBN 0-933424-01-9) een 3-view 1:48 van "Cassutt model 2" met wat details en history...ook wat zijaanzichten 1:48 van andere (kleur) varianten...

zijn ~A4 pagina's dus foto-copietje zo gemaakt..

Back