Cassutt

Om eerlijk te zijn: de Cassutt is ook erg mooi!

Maar voor mij als ongeoefende vlieger is de Corby denk ik iets handiger en beter te vliegen. Daarnaast is het wel handig dat hij als pakket te koop is, dan kan ik de rest van mn vrije tijd gebruiken voor de Porter.

Die Cassutt komt er ook nog wel een keer hoor! Misschien zelfs wel 2 (1 schaal en 1 die oneerbiedig hard gaat :p )
 
probeer hier maar eens iets van te zeggen:

corby-starlet-vh-rky.jpg

(bron: kynetonaeroclub.org)
 
Jitze,

Zo daar is tie dan
nog 1 post ton, dan heb je er 2.345

Denk niet dat je kunt verwachten dat de Cassutt sneller zal gaan dan de Corby kwa formaat en frontaal oppervlak zijn ze nagenoeg gelijk.
Het verschil zal em in de motor zitten en ook daar heb ik mijn twijfels in.

Maar mee eens dat beide leuke toestellen zijn en wie weet ga ik misschien ooit een Cassutt tekenen en bouwen om te vliegen bij de Red Eagles.

Even over mijn Corby die is nog lang niet klaar wel verder dan in mijn draadje, wacht op een beetje ged weer om te kunnen spuiten in de tuin.
Gaat zeker vliegen komende zomer en als je hem eerder wil zien je bent altijd welkom, Dordrecht is tenslotte niet zo groot.


Henri,

Een Corby in plaats van een Cassutt ...
dat is Lucille Ball in plaats van Marilyn Monroe!
Grappige vergelijking maar als je daarmee doelt op de snelheid dan denk ik toch echt dat de eerste oldtimer een stuk sneller was dan die andere oldtimer:mrgreen:.

Niet naar ze luisteren, Jan! :nooo:
Hier moet ik je dan wel weer gelijk in geven, denk ook niet dat Jan zich hier ook maar iets van aan zou trekken hij gaat gewoon zijn eigen gang zoals dat hoort.


Jan,

Zet em op laat maar komen die Cassutt en wie weet volgen er meer en kunnen we volgend jaar Pylon racen.

Ton
 
Een Corby in plaats van een Cassutt ...
dat is Lucille Ball in plaats van Marilyn Monroe!

Grappige vergelijking maar als je daarmee doelt op de snelheid dan denk ik toch echt dat de eerste oldtimer een stuk sneller was dan die andere oldtimer:mrgreen:.

Ik maakte de vergelijking op sex-appeal. Ik ben een heel oppervlakkig mens en kijk vooral naar uiterlijk. ;)

Maar je hebt gelijk dat Lucille Ball een fantastisch wijf was ... wellicht de verkeerde persoon voor mijn vergelijking, maar ik kon zo snel niet even een andere bedenken.
 
Nog even Jan in de verleiding trekken voor hij aan de David Vaughan P-51B begint...

mijn Corby is in ieder geval in de maak.
 
heeft er ook iemand ervaring met de cassutt van graupner ?
die is schaal 1/5 en voor electro .


fjz
 
even een oud draadje omhoog steken, dit model blijft mij al jaren bij, ik heb er zelfs tekeningen van gemaakt, maar hij is er nooit van gekomen, tegenwoordig heb je hem gewoon als arf van seagull, en heb ik deze kunnen kopen, het schema vind ik minder mooi, maar daar leven we wel mee.

Het is de bedoeling dat ik hier toch wel vrij veel mee ga vliegen, dus alles moet tiptop in orde zijn. snel te monteren en hopla de lucht in. ik wil er leuk mee kunnen vliegen en wat standaard aerobatics mee doen, een echte pylon racer hoeft hij zeker niet te worden.
als motor heb ik een mvvs 26cc liggen en ik dacht dat is ideaal ervoor is ook zo voorgeschreven, maar nu ik hem hier heb en alles bekijkt lijkt dat motortje plots zo klein... nu vraag ik me af of dit wel een goeie keuze is... natuurlijk ik heb hem liggen en is zo gemonteerd denk ik dan... of denken jullie hmm veels te weinig?

hier even de specs:

Caractéristiques Techniques Cassutt 111M RACER :
Envergure - 165cm
Longueur - 179.8cm
Surface alaire - 67.0dm2
Motorisation - 120 2 temps / 180 4 temps / 20-26cc Essence
Entoilage Usine Oracover
Poids approx volant - 4,5 - 6,3 kg
Radio - 4 canaux avec 6 servos numériques (non incluse)
Niveau de pilote - Intermédiaire / Avancé
seagull-cassutt-111m-racer-120-sea1649819.jpg


de arf zit zeer mooi in elkaar, ook de scharnierlijnen zijn iets wat we niet gewend zijn van een arf
 
Genoeg?

Hangt er van af HOE je er mee wilt vliegen . . .

Schaal: meer dan genoeg, denk ik.

(Kijk filmpjes op YouTube.)

Raggen: niet genoeg . . .

Overigens:die van EMHW vloog in Soest.

Errug mooi . . .


jan.
 
ja heb hem al eens in de motorkap gehouden, plaats over maar moet hoe dan ook een groot gat gemaakt worden voor cylinderkop of uitlaat, eens een standje maken zodat ik er meer mee kan spelen op de bok, een andere uitlaat is ook een optie, maar dan kan ik evengoed over een andere motor denken hmm:)
 
Ziet er best wel mooi uit.
Waar besteld? vind prijsvariatie tussen 303 Us dollars en 340 Us dollars.
Maar zal hier ook wel ergens te vinden zijn denk ik.
Zal weer wel niet goed zoeken.
Johan.
 
265 euro bij miniplanes.fr, maar was een tijdelijke actie, die is gisteren jammergenoeg afgelopen nu staat hij terug 299 euro
wat nog goedkoop is want in nederland kost ie ongeveer 375 euro...
 
hmm alles zit er nu in behalve de motorsetup.

de mvvs 26 weegt zonder uitlaat, ontsteking en bevestiging 943 gram
ik heb een mvvs 35 van iemand in bruikleen om te zien of deze past, maar die weegt in dezelfde toestand al 1440 gram... dus zal denk ik wel wat te zwaar worden.
Ook hebben beide motoren de carb vooraan wat ervoor zorgt dat er in de motorkap heeeel wat gaten moeten gemaakt worden ook voor de uitlaat.


een dure maar mooie en tussenliggende optie is denk ik een dle 35 RA met achteruitlaat.(de uitlaat van de mvvs erop zetten dan) natuurlijk is dit ook weer wikken en wegen, jammer dat niemand op de club deze heeft.

ook de os 33gt lijkt me vergelijkbaar...

moeilijke keuzes dus
 
Laatst bewerkt:
Back
Top