Castle Creations Mamba Monster topic

GVDOMME doe is niet zo kinderachtig ik mag tog gewoon een vraag stellen?
Sorry maar ik vind dit niet normaal!:evil::evil:

[mod]Als je overal dezelfde vraag stelt kun je dit soort reacties verwachten. Bij deze een waarschuwing te pakken, lees je PB!![/mod]

Vraagje als ik met mijn MMM ga rijden gaan bijna al mijn lipo's er aan het zijn allemaal nieuwe van HK Hoge c waarde 30c 40c en 5000A 4s of 5s

Ze worden dik en zwellen op MMM wordt warm maar niet te warm. Kan het zijn dat die MMM gewoon te veel Stroom trekt? Kan ik dat oplossen met andere vertanding.

Groet Ronald

hmmm, ik heb daar met de MMM en Zippy of Turnigy niet echt last van. Ook de vorige MMM niet. Ik heb 2 lipo's die ietsje dikker zijn geworden maar het nog gewoon doen. De rest doet het gewoon normaal. Hoeveel verg je van ze? In welke auto? welke vertanding?

Ik heb net mijn MMM in de ECO geinstalleerd. Nu tijdens het instellen van de settings via castle link werd mij gevraagd om de versie 1.24 up te graden naar 1.29 BETA

Heeft er iemand hier ervaring mee?

Ja hij is makkelijker onder controle te houden remt ook controleerbaar.

Heb de rem nu op 40% en hij vliegt niet meer zo snel over de kop.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Ronald, wellicht een totaal overbodige vraag maar heb je je cut-offs goed ingesteld? Ik heb hier ook nooit last van eigenlijk met mijn MMM. Ik rij ook met turnigy's....

Heb je het met al je mmm's?

Ah dus de ervaring van jou is positief? ik heb hem nog geen update gegeven :)
Rem heb ik voorlopig op 30 procent staan :)

Vraagje als ik met mijn MMM ga rijden gaan bijna al mijn lipo's er aan het zijn allemaal nieuwe van HK Hoge c waarde 30c 40c en 5000A 4s of 5s

Ze worden dik en zwellen op MMM wordt warm maar niet te warm. Kan het zijn dat die MMM gewoon te veel Stroom trekt? Kan ik dat oplossen met andere vertanding.

Groet Ronald
Ik gebruik naast mn mamba ook gewoon lipo buzzers, ik heb meer vertrouwen in die buzzers dan de lipo cut off :P

Ah dus de ervaring van jou is positief? ik heb hem nog geen update gegeven :)
Rem heb ik voorlopig op 30 procent staan :)

Als je op een racebaan rijd is het wel een pluspunt maar zit zelf meer te denken om hem terug te zetten vind die brute power en stoppie's wel gaaf en ben toch meer aan het bashen de laatste tijd

Laatst bewerkt door een moderator:
Op Blackjack was ik ook met de mamba aan het rijden met HK lipo's (turnigy) 5000mah 40C 4s en wanneer de lipo's tege 15.6V zaten kregen ze precies stroominzakkingen. ff geen kracht meer leveren en dan terug vooruit schieten (constante snelheid dan). Weird..

Maar van bol worden heb ik niet echt last.

De vertanding 15 pinion en de spur is volgens mij een 50. De cutoff is volgens mij oke want de lipo's zijn nooit te ver leeg.

De lipo's worden wel behoorlijk warm. Ik rij het meest met de RC8T. Kan het weer en dus de omgevings temp er mee te maken hebben? Vorig jaar met de NoNitro was het of heel koud of heel warm.

Groet Ronald

Bij mij worden de lipos ook nooit warm, gebruik zelf die 2s en 3s van turnigy 5000mah 30c-40c het is dan bij mijn savage flux en e-revo. De cut-off heb ik op 3.4v staan.
Alleen heb ik wel een vraag, bij mijn savage op stock verstanding, dus 20/44 dacht ik, wordt mijn esc wel warm, die ventilatortje gaat constant aan als ik 2-3 min heb gereden, waarna 1 min pause weer stopt, en bij mijn e-revo op stock verstanding 18/54 gebeurd dat haast nooit.
Weet iemand waar daar aan ligt?

Edit: ik heb ook die 1.29 beta software erop

20/44 is hoger vertand dan 18/54 dat zorgd waarschijnlijk voor de extra hitte...

maar hoe warm is "warm" er is in princiepe niets mis met wat warmte...

Back