Castle Creations Mamba Monster topic

Kan iemand mij een linkje pb'en van deze actie? Ik kan 'm niet vinden (kijk vast met m'n neus...).

Groet, Ronald

Het andere forum was me al wel bekend, maar het topic of de afspraken niet...Vandaar.

Ik ga met 90% zekerheid voor de 2200Kv-combi, dan ben ik flexibeler met de set-up.

Groet, Ronald

Misschien moet je daarover even contact opnemen met Pinky. Ze zijn met een interessante deal bezig, maar die sluit op korte termijn.

V*Kv=RPM klopt in beperkte mate. Aan een onbelast toerental kun je niets afmeten? Ik heb zelf meer ervaring met boten (xtremercboats), maar daar hebben we niet te maken met vertanden. Daar heb ik dus ook weinig ervaring mee...

Ik zat zelf aan 4s te denken, omdat ik dan 2x2s parallel kan aansluiten voor de gewichtsverdeling? Of kan ik gewoon 1x4s plaatsen aan de linkerzijde?

Evengoed is het wel logisch om naar een 2200Kv te gaan, simpelweg omdat deze meer kan hebben (met testen) en de 2650Kv eerder aan z'n max zit (temperatuur?). Welke vertanding wordt over het algemeen gebruikt als startpunt? Als ik het goed heb begrepen, wordt de MMNeu 1.3 met een 18T pinion geleverd. Gaat het dus om de spur.

Wat ik dan alleen niet begrijp, is dat Castle zelf aangeeft dat de 2650Kv de ideale motor is voor een 1/8 buggy? Omdat de 1800Kv (nog) niet in een set wordt aangeboden, lijkt me dit eerder een mooie upselling voor Castle! Kijken hoeveel rc-gekken een andere motor gaan kopen, lol!

Bedankt, Ronald

4S aan de linkerzijde is ok. De motor aan de andere kant is het tegen gewicht. 2650kv sowieso niet nemen!
Die 18T pinion is pitch32 en wat jij nodig heb is een mod1 pinion. Dus je zult een nieuwe moeten kopen. De perfecte gearing is 40-45mph (ja mijl :p). Ik rij nu 15/45 op de 8ight.
De 2200kv heeft echt veel power, misschien wat teveel voor een buggy. Nu voor astro zal het wel lukken, maar op zand banen zoals nitromania wil je misschien wel een lichtere motor.
De 1800kv lijkt me een motortje op 5S 4000mah lipo. Gewicht en totale vermogen zijn ongeveer gelijk als dat van een 4S 5000mah lipo (1cel meer, maar 1000mah compenseert, 14.8V*5Ah=74Wh, 18.5V*4Ah=74Wh dus gelijk). Alleen is een lagere KV iets efficiënter. Minder warmte = minder verlies dus meer rijtijd.
Helaas is de 1800kv nieuw dus zijn er nog niet veel bevinden over te vinden. Als je de 1800kv buiten spel laat zou ik zeker voor 2200kv gaan.

Voor een buggy is veelal 2000kv op 4S of 1800kv op 5S perfect je moet gearen voor rond de 65 km/u in ieder geval (in geval van wedstrijden) de wagen blijft beheersbaar en wordt geen ongewenst projectiel. De CC-Neu 2200 kv is relatief zwaar in gewicht. Als je een leuke (lees goede) alternatieve motor wilt proberen kan je de Medusa Afterburner 2000Kv eens overwegen (36mm diameter motor) heb er erg goede ervaringen mee en nu ik ze weer weet te bestellen ga ik er zeker 1 voor in het bakje bij scoren :)

Ok, duidelijk. Ik wacht even op het pb'tje en ga van daaruit weer vrolijk verder!

Welke vertanding raden jullie aan met een mod-pinion? -edit- voor een buggy (XB8TQ)

Ik schaam me natuurlijk diep (...) dat ik zo ot ga in het Monster-topic...

Groet, Ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
inderdaad een goed motorje! de mijne heeft het 2 jaar volgehouden.en sinds 14dagen de brui aangegeven.
door eigen fout geef ik toe!
gebruikt op een revo!en goed mishandeld!

Ok, duidelijk. Ik wacht even op het pb'tje en ga van daaruit weer vrolijk verder!

Welke vertanding raden jullie aan met een mod-pinion? -edit- voor een buggy (XB8TQ)

Ik schaam me natuurlijk diep (...) dat ik zo ot ga in het Monster-topic...

Groet, Ronald

Je moet gearen voor zo'n 65-70km/h.
Welk spur enzo heb je nu? Check even het online tooltje een paar posts hierboven.

Heb het rc-virus sinds langere tijd weer helemaal te pakken...:-). Vandaag de FG MT rijklaar gemaakt (ja, een nieuwe die gewoon stof staat te happen, is natuurlijk een schande!)

Er zit momenteel een 46T spur op, dus ik gok zo maar dat ik deze wel kan gebruiken.

Nu las ik op diverse fora dat MMM en Futaba ontvangers elkaar niet zo liggen (PCM in ieder geval). Ik rij met 2,4GHz Fasst. Daarnaast las ik e.e.a over voeding naar servo's? Heb je bij de MMM een externe BEC nodig?

Als er geen problemen bekend zijn, ga ik voor de 2200Kv versie. Kan ik altijd nog switchen naar de nieuwe 1800KV motor.

Bedankt voor alle input en Pinky bedankt voor het linken!

Groet, Ronald

Probeer eerst een MMM te testen van iemand anders. Of neem je auto mee naar de winkel als hem bij de locale shop koopt.
Een externe BEC heb je niet nodig voor een buggy. De MMM kan max 3A leveren, dat is genoeg voor een buggy.

tandwiel voor MM op MRX4X

Hallo,
Weet iemand welk soort tandwiel er moet gebruikt worden voor een Mamba monster motor 2200KV te gebruiken op een Mugen MRX4X. Het zou iets moeten te maken hebben met de "shaft"??? of een bepaald soort "MOD-1" uitvoering. Dus zou ik ook het type tandwiel moeten weten van mijn MRX4x.

Merci,
John

met de "shaft" word de as van de motor bedoelt. deze if 5mm in diameter, dus meot je een pinion hebben voor een 5mm "shaft"
Mod1 staat voor de grootte van de tanden. alle nitro auto's die ik ken hebben Mod1 tandwielen, Ik neem aan dat de MRX4x een Nitro auto is (geweest)
Qua vertanding, dat hangt af van de vertraging in de diff's en de grootte van het spur wat er op zit.

Hallo,
Weet iemand welk soort tandwiel er moet gebruikt worden voor een Mamba monster motor 2200KV te gebruiken op een Mugen MRX4X. Het zou iets moeten te maken hebben met de "shaft"??? of een bepaald soort "MOD-1" uitvoering. Dus zou ik ook het type tandwiel moeten weten van mijn MRX4x.

Merci,
John

Ben niet zeker, maar ik dacht dat onroad hogere KV motoren gebruikt?
De MMM combo lijkt me iig zwaar voor je auto.

Back