Castle Creations Mamba Monster topic

En ook Traxxas Support heeft een mening...:


Ronald,
If you are only playing with the buggy, and using a 4s battery configuration, the 2650kv motor is the fastest. The 2200kv is very popular for racing on medium-size tracks, but has more torque and less top-end than the 2650kv. You cannot go wrong with either motor, but you may chew up tires faster with the 2200kv motor, due to the low-end torque. Since you are just playing around, I think you will get the most enjoyment out of the 2650kv.
If you have any further questions, please feel free to e-mail us or call the Tech Support line.

Greg Wright
Product Specialist

On 4/3/2010 11:16 PM, Ronald wrote:
Hello,

Can you please give me some advice on which motor to buy in combination with the Monster esc? On your site you’re promoting the 2650Kv as ideal set up for a 1/8 buggy, but on all kinds of boards (including the Dutch ones), a lot of people are recommending the 2200KV motor. I want to drive on 4s lipo’s (1s4 or 2s2 parallel). I only drive for fun (on/off road), no competition. What would you suggest for my set up? It must be really fast, but controllable.

Is it to be expected that the newest motor (1800Kv) will be for sale in a kit with the esc (soon)?

Thanks in advance!


Kind regards,

Ronald
 
Sigh, de MMM is 2 maand heeft 20lipo's erdoor en de switch werkt niet meer. Nooit in extreme omstandigheden ofzo gereden. Kan zelfs zeggen dat er bijna geen vuil bij de switch kon.
Zelf zou ik gewoon de switch afknippen en de boel solderen, maar hoe zit het met de garantie? Heb zelf al van replacements gehoord waar je 3 switches bij krijgt. En de regelaar opsturen voor een schakelaar lijkt me ook debiel. Iemand ervaring met deze situatie?
 
Garantie blijft gewoon intact, heb ik zelf ook al contact over gehad met CC. Zolang je maar van het PCB af blijft is het goed. Mijn Savage Flux schakelaar had het begeven.
 
Sigh, de MMM is 2 maand heeft 20lipo's erdoor en de switch werkt niet meer. Nooit in extreme omstandigheden ofzo gereden. Kan zelfs zeggen dat er bijna geen vuil bij de switch kon.
Zelf zou ik gewoon de switch afknippen en de boel solderen, maar hoe zit het met de garantie? Heb zelf al van replacements gehoord waar je 3 switches bij krijgt. En de regelaar opsturen voor een schakelaar lijkt me ook debiel. Iemand ervaring met deze situatie?

Boel afknippen en solderen. Ze zullen je niet lastig vallen met garantie omdat ze zelf weten dat hun switches waardeloos zijn, en als ze toch lastig gaan doen dan soldeer je er gewoon een nieuwe op :mrgreen:
 
of de schakelaar even los maken en schoonmaken. (heb ik een aantal keer gedaan. een balon om de schakelaar werkt ook goed om het zand buiten te houden. :) ) of een andere schakelaar er aan solderen.
 
Bedankt, hier ben ik wat mee. De schakelaar doet het nog als eerst een beetje aan de 2 draadjes trekt en duwt. Kheb alleen schrik dat opeens de wagen uitvalt op snelheid waardoor je nog meer brokken kunt maken.
Die switch was idd waardeloos. Perfect voor een traxxas mount, maar tot aan mijn ontvanger box kwam de kabel niet :p
Nu ik toch moet solderen kan ik het wel proberen om een schakeltaartje te plaatsen, dan is het gaatje daar gelijk opgevuld :p
 
Ik heb de schakelaar er uit gekieperd. Je moet de accu stekkers toch loshalen als je'm wegzet. De ?condensatoren? blijven onder spanning staan, ook als de schakelaar uitstaat
 
Ik heb de schakelaar er uit gekieperd. Je moet de accu stekkers toch loshalen als je'm wegzet. De ?condensatoren? blijven onder spanning staan, ook als de schakelaar uitstaat

Die spanning gaat er langzaam uit hoor. Moet je maar eens meten met een V meter. Ik ga de schakelaar er ook gewoon uitkieperen, geen geklooi meer met die dingen. Hoe minder erin zit, hoe minder er kan kapot gaan :D
 
Vindt het zelf toch wel makkelijk dat de auto niet meteen aangaat zodra je de accu's eraan hangt.
Ik heb ook de originele schakelaar eraf gehaald, nadat hij na 2 ladingen het ook niet meer deed ( waren wel 2 ladingen op het strand )
Heb er een andere schakelaar opgezet met rubber omhulsel waar geen vuil in kan komen, en bij de draden ook niet omdat ik de schakelaar in de "waterdichte" ontvangerbak gemaakt heb.
 
Als je je accu op je regelaar aangesloten laat zal de regelaar je accu leeg trekken. Schalaartje op uit of niet het FET board blijft altijd onder spanning staan het enigste wat je namelijk uitschakeld is de microprocessor & bec spanning.
 
Ik haal de accu's altijd uit m'n auto. Ik had het over de condensatoren. Iemand zei dat die onder spanning blijven ofzo. Nuja die dingen lopen toch vanzelf leeg.

Zie ook het nut niet in van accu's in je auto te laten zitten :p
 
Ik had ?condensator? tussen vraagtekens gezet, omdat electronica voor mij allemaal acbadabra is. Blijken dus het FET board te heten. "Iets" blijft er onderspanning staan
 
Ohja, nu snap ik wat je probeert zeggen.
Ik had verstaan dat je wou zeggen dat er spanning op de condensatoren zat nadat je accu eruit gehaald hebt. Waarop ik antwoordde: Langzaam loopt de condensator toch leeg als de accu los is.

Had het verkeerd begrepen, sorry!
 
Als je de regelaar uit hebt staan en toch je goudstekkertjes verkeerd aansluit (plus en min) blaas je ook de hele boel op. Aan en uit schakelaar of niet ;-)
 
Had ik ook ergens gelezen, wss de condensatoren die stuk gaan?
Nuja + is male bij me en - female aan de batterij. Esc omgekeerd en nog alles netjes met rood en zwarte krimpfous gedaan. Dus in princiepe kun je niks verkeerd doen. Tenzij je het echt forceert.
 
Nee, het FET gedeelte blaas je dan op. (het FET Board zoals pinky dit noemt.)

De condensatoren zorgen voor het vonkje wat je krijgt bij het aansluiten van de accu. deze laden op dat moment op, en trekken eventjes iets meer stroom. het leegtrekken van de accu heeft hier niets mee te maken.
 
Back
Top