Beste,
Ik heb zoals de titel van het topic al doet vermoeden mijn Castle creations Phoenix HV 80 opgeblasen gedurende mijn eerste vlucht en ik vraag me af hoe dit kan???
Deze regelaar was ingebouwd in een T-rex 700 e 3g in combinatie met een Align 700m motor...De instellingen waren alsvolgt:
- Cutoff Voltage: Auto Lipo (vloog op 2 serie geschakelde Aplus 5300mAh 22c lipo's)
- Current limiting: Insensitive (aanbevolen voor alle heli's)
- Brake type: Brake disabled (governor)
- Throttle type: RPM gezet met de castle link (vloog op 1600 rpm koptoeren)
- Electronic timing Advance: Low Advance (aanbevolen voor outrunners)
- Low voltage cutoff type: Soft Cutoff
- Soft start: Very soft start
- PWM Switching rate: Outrunner mode
Verder was de in de regelaar aangegeven dat het een 10 pole motor was met 510kv...
Zoals gezegd vloog ik op 1600 toeren op de kop (was hem nog in aan het stellen) en ik was nog geen minuut bezig. Toen ik de heli een aardige pitch (13 graden positief) gaf kwam er een grote vlam uit de heli die pas uit ging toen ik hem op de grond uitblies. Gelukkig heb ik de heli nog aardig netjes weten te landen (een kant van de landing gear was afgebroken door de snelheid van landen) dus de schade aan de heli is beperkt gebleven.
Wie kan mij vertellen hoe dit heeft kunnen gebeuren?
Bij voorbaat dank.
Ik heb zoals de titel van het topic al doet vermoeden mijn Castle creations Phoenix HV 80 opgeblasen gedurende mijn eerste vlucht en ik vraag me af hoe dit kan???
Deze regelaar was ingebouwd in een T-rex 700 e 3g in combinatie met een Align 700m motor...De instellingen waren alsvolgt:
- Cutoff Voltage: Auto Lipo (vloog op 2 serie geschakelde Aplus 5300mAh 22c lipo's)
- Current limiting: Insensitive (aanbevolen voor alle heli's)
- Brake type: Brake disabled (governor)
- Throttle type: RPM gezet met de castle link (vloog op 1600 rpm koptoeren)
- Electronic timing Advance: Low Advance (aanbevolen voor outrunners)
- Low voltage cutoff type: Soft Cutoff
- Soft start: Very soft start
- PWM Switching rate: Outrunner mode
Verder was de in de regelaar aangegeven dat het een 10 pole motor was met 510kv...
Zoals gezegd vloog ik op 1600 toeren op de kop (was hem nog in aan het stellen) en ik was nog geen minuut bezig. Toen ik de heli een aardige pitch (13 graden positief) gaf kwam er een grote vlam uit de heli die pas uit ging toen ik hem op de grond uitblies. Gelukkig heb ik de heli nog aardig netjes weten te landen (een kant van de landing gear was afgebroken door de snelheid van landen) dus de schade aan de heli is beperkt gebleven.
Wie kan mij vertellen hoe dit heeft kunnen gebeuren?
Bij voorbaat dank.