Castle Creations PIXIE 20P probleem?

TITA

In Memoriam
Hallo,

Weekend met Ultimat gevlogen met Castle Creations PIXIE 20P regelaar en plotseling geen ontvangst, maar motor draaide nog door.
Kan het zijn dat het een BEC probleem is of heeft iemand dit ook al eens meegemaakt ?
Na de crasch alles uitgeprobeert en is alles weer in orde.

Ik denk dat ik deze combinatie maar eens ga uitproberen op een slowflyer, dan kan er in iedergeval niet veel kapot.

Groeten, Hans.

Vandaag met de slowflyer 20 minuten achter elkaar gevlogen en geen probleem ondervonden.
Ik hoop dat het alleen bij dat ene probleem was en dan moeten we het maar als een storing zien.

Groeten, Hans.

Beetje vaag... Bij de CC Phoenix 10 heb ik juist het tegenovergestelde probleem.

Als deze heel even een ontvangst-storing heeft stopt hij acuut met draaien.
Als zijn Bec uit zou vallen krijgt de ontvanger geen voeding. Krijgt de controller dus geen geldig signaal meer en zou die dus ook moeten stoppen...

Tja... hopen dat het weg is dan maar hè! :lol:

Hi,

Ik heb vandaag weer een vluchtje van 15 min. gemaakt zonder storing, dus hoop ik dat het bij dat enkele geval is gebleven?

Hans.

Vanavond weer met die Ultimate of met dat andere model.

Ik verdenk in jou geval dat je teveel servo's gebruikt voor de BEC. Dit luisterd vrij nauw in combinatie met de door de motor verbruikte ampere's en het cellen aantal (volts). lees ook eens hoofdstuk 2.1 in de beschrijving.

gebruiksaanwijzing zei:
2.1 Servo Ratings with BEC Enabled
Servo Type 5-7 cells 8 cells 9-10 cells
Standard (micro) servos 4 3 2
High Torque servos 3 2 Not Recommended

sorry krijg de lijst niet netjes te staan.

Hoi Theo,

Ik heb in de Ultimat 1X WayPoint W-150 en 2X GWS NARO+BB met 3Lipo's 1200. Het gebeurde gewoon in een rechte vlucht, dus trokken de servo's op dat moment geen stroom.
In de slowflyer zitten er maar twee servo's in, ik kan het nog uitproberen hier een derde servo aan te hangen en dan kijken wat hij doet ?
Voor de crasch heb ik toch met deze combinatie wel 10X gevlogen zonder problemen, maar je kan eens gelijk hebben.

Groeten, Hans.

Back