castlecreations 25A esc vraag

Goeden avond,
op mijn trex 250 met md500e fuselage zit een cc 25A esc gemonteerd.
Verder zit er een nanotech 1000mah/3s lipo op aangesloten standaard motor RCM-BL250 motor met 15 t pignonen,ds410m en 420 servos met gy401.
Verder is het perfect maaaaaar 1 klein minpuntje....het reageert zo traag op mijn throttle input
Gisteren ben ik even mee wezen vliegen en ik merk dat als ik gas geef dat de reactie tijd behoorlijk traag is ook tijdens het vliegen
thr crv nrm 0-70-70-70-70
idl1 75-75-75-80-80
Het lijkt wel of het ontzettend lang duurt voordat de esc reageert op mijn input op de throttle.
Kan dit te maken hebben met de " headspeed change rate ".
In het software staat het op medium 5 ingesteld(standaard instelling dacht ik)
Hoop dat ik het zo duidelijk heb kunnen omschrijven wat ik bedoel
Is er iemand die mij even wat uitleg kan geven ?
phil
 
Je hebt vlakke-curves ingesteld:

thr crv nrm 0-70-70-70-70
idl1 75-75-75-80-80

Waarom?

tussen 70% en 70% en 70% en 70% zit namelijk gèèn gastoename.

En in de idle up heb je maar een verschil van 5% tussen de 75% en 80%
Als de bladhoek wel liniear verloopt heb je kans dat de moter inkakt bij gelijkblijvend toerental.

Heeft je regelaar een governorfunctie?

Mvg. Richard
 
@richard
govenor functie zit op de regelaar ja maar niet geactiveerd.
Weet nog niet precies hoe ik dat in moet stellen :confused:
pitch curves...
nrm 30-40-50-75-100
idle1 idem(denk dat ik dit wel verander de komende weken als ik er meer aan gewend ben)
Heb met deze heli niet zoveel gevlogen en wil het voor indoor gaan gebruiken komende week
 
Kijk in de gebruiksaanwijzing van de cc regelaar hoe je de governor activeer,
of verander de lijn van je gascurve.
De huidige gascurves zijn geschikt voor de governor-mode en niet echt geschikt zonder gov.

Mvg. Richard
 
cc 25a

daar zit ik nu toevallig in te lezen
Zal kijken wat ik ervan kan maken de komende dagen
is eigenlijk mijn eerste heli warbij ik dan de gov zou gaan gebruiken als het lukt
Wat zou dan een betere gas curve wezen zonder gov als ik het vragen mag?
bedankt alvast voor je reactie
 
Zo op afstand is dit moeilijk `precies`te vertellen, maar hier een richtvoorbeeld:

pitch norm 0%-25%-50%-75%-100%
pitch idle-up 0%-25%-50%-75%-100%

throttle norm 0%-25%-50%-75%-100%
throttle idle-up 40% 50%-50%-75%-100%

afhankelijk van de grote van de pitch-hoek heeft de moter mèèr of minder rpm nodig.
De uiteindelijke waardes moet je dus met vliegen zien te bepalen.

nuttig leesvoer:

http://beta.ivc.no/wiki/index.php/T-Rex_250_Setup#CCPM_-_Collective_Cyclic_Pitch_Mixing

succes Richard
 
Laatst bewerkt:
cc 25a

richard
bedank hier voor.
Zal de aanpassingen instellen en kijken of dat verschil maakt
Ga dit op me gemak lezen
phil
 
cc 25a

ben een beetje bezig geweest met de instellingen van de cc 25a esc maar ik krijg het niet goed voor elkaar.
thr norm 0-45-70-70-70
thr idle1 80-80-75-80-80
pitch nml 30-40-50-75-100
pitch idle1 0-25-50-75-100
LLijkt wel of ie boven de mid stick positie niet op gang wil komen zowel in normaal als idle.
Gov mode uit gezet, custom settings geprobeerd in spool up en speed change.
Verder staan de settings nu als volgt:
settings> helicopter......fixed endpoints...spool up medium.....speed change medium.....
Kan iemand mij een beetje uitleg geven wat ik verkeerd zou doen.
Heb totaal geen ervaring met govenor mode helaas dus ik weet ff niet hoe ik dat in moet stellen
Graag als iemand de tijd heeft om wat uitleg te geven of bekend is met deze regelaar,hoor ik dat
mvg phil
 
Even een korte break:

Hoi jongens,
de 250 heeft een ESC die sterk genoeg is,
zou die warm worden, is het omdat de throttle te laag ingesteld is,
die pitch curve zijn alle maal goed,
vlieg je van -10 graden via 0 naar + 10 graden is dat goed,
maar het kan ook in idle 1 van bv. -5 tot + 10 gaan,
en in normaal van -2 tot + 10.

Die + 10 heb ik maar zo gekozen, kan ook zijn dat da 12 moet staan,
Ik ben nu niet thuis om dat te zien.

Maar nu komt de punt.
Met governor moet je eigenlijk niet beginnen met de 250er.

Maar om te vermijden, dat hij inbreekt
moet die throttle curve ook goed zijn,
zij moet in ieder geval een 100 ergens hebben,
met 70 of 80 kan je niet veel,
3D überhaupt niet,
kijk ook hoe zwaar die kleine vogel is.

Ik heb voor mijn throttle curve iets van (sorry maar ik ben niet thuis bij mijn PC)

normaal: 0 - 50 - 70 - 85 - 100
idle 1: 90 - 80 - 75 - 90 - 100 (90 - 85 - 80 - 90 - 100)
idle 2: 100 - 90 - 80 - 90 - 100 (100 - 95 - 90 - 95 - 100)

...en dan luisteren, wat die doet en hoe die vliegt,
kijk ook eens een filmpje van Alan, dan hoor je , dat hij in idle 2
bijna 100 flat vliegt.

De 250er is geen vogel voor de woonkamer,
Maar als je met mijn instellingen vliegt,
kan je ook bij behoorlijk wind buiten powern.

Suc6 allen

Heli-Uwe
 
cc 25a calibreren

@patch

als ik het dus even goed begrijp wat er staat..........
kanaal 3 atv op 50% zetten>
daarna alles aansluiten met stick hoog>
lampje knipperd en dan atv naar de 100% plus een beetje draaien tot lamp solid wordt>
daarna stick low en atv aanpassen plus een beetje>
kleuren van de esc geven aan dat het goed is
motor los van het tandwiel uiteraad :)
Als ik het niet goed hebt omschreven dan hoor ik dat graag.
phil
 
cc 25a calibreren

@patch
vanmiddag heb ik de esc de fixed endpoints afgeregeld zoal in de link die jij vermeld uitgevoerd.
Throttle curve als volgt voor instellen...0-25-50-75-100
ATV van kanaal 3 in zowel hoog als laag stich op 50% gezet en de esc opgestart met throttle stick hoog.
Daarna draaien aan de waardes en kwam ik uit op 93 daarna plus twee klinkjes gedaan en zit nu op 95%. (futuba t7c)
Throttle stick omlaag en weer draaien en dat kwam uit op 78% wederom twee klikjes door gedraaid en is nu 80% (futuba t7c)
Heli los gekoppeld opnieuw opgestart en blijkbaar heeft het gewerkt tot zover dan.
Moet straks een test vlucht maken om te kijken of het inderdaad wel zo is.
Eerst de thr curve weer terug naar mijn eerdere vermelde waardes en testen dan.
Maar de waardes kunnen dus kloppen of is dat puur ontvanger/esc/zender afhankelijk?
mvg phil
 
cc 25a

Ok
heb nog geen tijd gehad om het te proberen maar zal de komende dagen of anders zondag wel worden.
Ben benieuwd in elk geval
Zal het laten weten zodra ik wat weet
Alsnog bedankt
phil
 
Back
Top