Cat SX

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Kusal, 18 mei 2010.

  1. Kusal

    Kusal

    Lid geworden:
    18 mei 2010
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Werchter, Belgie
    Zijn er mensen die in Vlijmen of in Bergsenhoek met een Cat SX rijden?
    Zo ja, hebben jullie een set up voor mij?:D
    Daarnaast zijn alle tips/tricks inzake deze auto welkom!
    Greetz.:thumbsup:
     
  2. stefke

    stefke

    Lid geworden:
    10 apr 2007
    Berichten:
    276
    Mijn setup van vorig jaar ga je weinig aan hebben. Ten eerste heb ik ondertussen zoveel veranderd en nieuwe dingen geprobeerd dat ik ook van nul begin.

    Wat ik je ondertussen wel kan meegeven :

    Algemeen technisch :
    - De diffs : zie de Cougar thread :)
    - Reverse tandwielen invetten
    - Gooi de witte spur weg en plaats een nieuwe (zwarte) spur zoals die bij de cougar of de SX2 zit. Ik gebruik nu een RW spur (te vinden op o.a. ebay. Echt goed spul). Doe je dit niet, is je slipper nutteloos of ga je spurs stuk draaien

    Setup (dit is algemeen) :
    - De CAT heeft allereerst meer droop nodig (ongeveer 5mm) voor Vlijmen of Berschenhoek. Je kan langere ballcups gebruiken of andere shocks in afwachting van de Big Bores
    - Gebruik in 80% van de gevallen de smalste camberlink plates
    - Ik raad je aan om de 12,5mm aluminium caster blokken te gebruiken. De auto rijdt op klei ook makkelijker met overdrive op de voortrein (35T pulley)
    - Ik gebruik een oneway diff maar dat is persoonlijk
    - wees niet bang om redelijk veel toe-in achteraan te gebruiken. Ik zit meestal op 3,65°, wat veel is voor een 4wd
    - Ik heb achteraan een loden plaatje van ongeveer 75g onder het chassis gekleefd
     
  3. feniks

    feniks

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    274
    Locatie:
    deurne
    heb gisteren op vlijmen gaan rijden samen met Nathan ralls (team schum engeland)
    de setup ( voor astro)die hij u gegeven heeft stef warkt daar perfekt zelfs wat veel stuur naar mijn zin.
     
  4. stefke

    stefke

    Lid geworden:
    10 apr 2007
    Berichten:
    276
    Stuur is nooit het probleem met de CAT. :D

    Merci. Ik dacht het wel dat die setup ging werken. Die is zoooooo neutraal en safe maar toch snel dat ik bijna terug met mijn TRF501X rijd nu, en dat bedoel ik als compliment. Die 12,5° caster en de rear bulkhead mod doen wonderen voor de CAT.
     
  5. Kusal

    Kusal

    Lid geworden:
    18 mei 2010
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Werchter, Belgie
    Zou ik deze set up ook mogen hebben??:)
     
  6. stefke

    stefke

    Lid geworden:
    10 apr 2007
    Berichten:
    276
    3 hole pistons drilled to 55
    37.5 wt oil losi
    blue springs
    17.5mm ball cup
    no limiters inside but o-ring on outside
    tower middle
    wishbone middle
    ride height drive shafts just below level
    track 1mm with bw brace for strengh
    12.5 degree hubs
    10 degree wishbone mount
    longest camber link with 1mm washer on inside and no washers outside
    12 mm space on steering link
    1.5-2 degree's of camber
    0 toe in/out
    over drive diff pulley used along with oneway layshaft

    rear

    3 hole 54 pistons
    32.5 oil losi
    old red/brown springs, (same as new red)
    full lenth turnbukle ball cup with non threads showing
    no limiters outside or inside
    tower middle
    wishbone inside
    rideheight driveshafts level
    wheel base, short
    rear bulkhead altered with 2 extra holes drilled directly above the originals, (see attatched photo)
    1mm washer on rear mount
    0 on front mount (you will have to dremel the top of the front of the wishbone so it doesnt rub against the purple alloy mount and bind up the suspension)
    shocks mounted in kit position the wishbone, (if monted on the rear, this numbs the car down so you can add more steering to it and makes it better across the bumps)
    2.5 degrees of toe in
    camberlink longest inside and middle on hub.
    0mm washers on inner plate

    shumacher yellow minispikes used
    1 inner and outer row cut off the rear tyres
    2 inner and outer rows cut off the front
    swapped and changed between mrO inserts and schumacher tubbys

    5.5 used with a 21/83
    6.5 used with a 22/83



    Ik heb deze setup lichtjes aangepast naar mijn behoefte. Ik gebruik ook Losi shocks dus die gegevens van de dempers kan ik niet 100% verifiëren, maar een gelijkaardige setup van de Losi dempers werkt goed. Ik heb de dempers achteraan gezet (zonder de armen om te draaien) en 1° meer toe-in achteraan gebruikt. Foto van de bulkhead mod in bijlage.
     
  7. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    misschien wel een handig filmpje
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina