Chapter - "Clifhanger"
Goedenavond gentlemen,
Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de toffe reacties! Ik heb weinig tijd gehad om echt te reageren, maar het wordt zeer gewaardeerd!
Het snijwerk voor de spiegel is af en geplaatst, maar voordat ik jullie dat toon, eerst nog wat andere vorderingen. #clifhanger

Dan het roer, dit houdt me al enige tijd bezig. Dankzij een aantal tips van jullie, heb ik wellicht een manier gevonden om het roer t.z.t. te plaatsen cq. bevestigen. bedankt voor de tips!

Het roer wordt op dit schip bediend d.m.v. een helmstok. Ik heb een ontwerp geschetst op karton, uitegknipt en overgenomen op een stuk noten en daarna uitgezaagd.
Op het schip staat het roer staat onder een behoorlijke hoek, waardoor de helmstok mooi uitkomt. De foto is een beetje misleidend doordat het roer recht afgebeeld staat.
Dan heb ik nog een profielstrip op het schip aangebracht net onder de geschutspoorten. De strip is 1,5x2mm.
Ook heb ik de bovenste verschansing met reling aangebracht op het achterdek. Ook dit heb ik twee keer moeten doen doordat ik de eerste keer zowel de binnen als buitenkant zwart gemaakt had.

Dus alles er weer afgesloopt, nieuwe gemaakt, binnenkant gebeitst en buitenkant zwart gemaakt. In mijn ogen beter...

De hoogte komt ook precies uit met de spiegel.
En dan nu, het
voltooide snijwerk!
Fijne avond en tot de volgende update,
Pter