CC25

Ik heb sinds kort de nieuwe versie van Castle Link op mn PC...versie 2.23 (???)
Als ik de cc25 via dit prog. instel als Heli fixed endpoints, ....doet mijn cc25 helemaal niets.
Schakel ik terug op Airplane fixed endpoints doet hij het weer gewoon/normaal....

Ik heb het eea hier gelezen over de cc25 dat deze niet geschikt is als heli regelaar in de 400 klasse, borstelloos 3800kV>.
Anders, lees ik weer goede resultaten in diverse fora....en nu ik eenmaal deze in huis heb, wil ik er gebruik van maken.

Wie kan mij uitleggen wat ik verkeerd doe in het programma?...los van de servo's en andere aangesloten apparatuur., behalve dan dat mn TR is ingesteld als een 'fuel' heli.

ps. manueel programmeren met de sticks lukt ook niet.

Moos

Ik denk dat de regelaar bij het aansluiten v.d. batterij geen "uit" signaal binnen krijgt. Wanneer je de batt. aansluit behoor je een riedel geluid achter elkaar te horen een seconden of wat niets en dan weer een toon. Wanneer dit laatste toontje niet te horen is staat de regelaar niet op scherp.

hallo Maarten,

Wat bedoel je met 'uit' signaal?....UITgaande of gewoon uit? (off)
Ik hoor in helimode idd een riedel en daarna 3 piepjes maar de laatste riedel niet. :?
Daarentegen als ik op vliegtuigmode schakel is er wel een: riedel, 3pieps en weer riedel te horen, gaat dan goed.
Hoe kan ik dit dan omzetten dat ik in heli mode wel de laatste riedel hoor?
of is mijn CC25 gewoon op?
Groets
Moos

je moet denk ik het trim / kanaal bereik van je gas kanaal aanpassen. Dat moest ik ook toen ik de endpoints op fixed had gezet.

moos zei:
..hallo Wat bedoel je met 'uit' signaal?....UITgaande of gewoon uit? (off)
Ik hoor in helimode idd een riedel en daarna 3 piepjes maar de laatste riedel niet. :?
Daarentegen als ik op vliegtuigmode schakel is er wel een: riedel, 3pieps en weer riedel te horen, gaat dan goed.
Hoe kan ik dit dan omzetten dat ik in heli mode wel de laatste riedel hoor?
of is mijn CC25 gewoon op?
Om de regelaar op "scherp" te kunnen zetten moet de regelaar gas op 0 (of minder dan 0) zien. Dit om te voorkomen dat als je de batt. aansluit terwijl je gas open staat of als je zender vergeten hebt aan te zetten de rotor gaat draaien met alle gevolgen van dien. Het is dus bedoeld voor de veiligheid.

Dat laatste piepje geeft aan dat dit "0" signaal is binnen gekomen en de regelaar klaar voor gebruik staat. Zoals Tadango zegt moet je in je zender de endpoints bijstellen. Ik heb alleen kijk op electro heli's maar is het niet zo dat bij brandstof heli's het gas een stationer stand heeft? Zou dit het niet kunnen zijn?

ja, had ik ook al aan gedacht,...bij mn fuel heli's staat de gas trim op half tot vol open.
bij de elektrische heb ik verscheidene postities geprobeerd (trouwens mijn 2e el. heli.... vorige de eco 8 met een Hacker BL en ESC).
vandaag weer een klein uurtje bezig geweest maar nix mocht baten...
Ik weet niet of het verstandig is om het in vliegtuig mode te vliegen/hoveren? wat zou er kunnen gebeuren?
op curves na dan....is het uberhaupt 'verplicht' om een heli regelaar te hebben om te kunnen heliejen?
rekening houdend met governer mode?

Als je bedoelt dat je je zender in vliegtuigmode zet lijkt het me toch moelijk worden. Hoe ga je de tuimelschijf aansturen? Of het "verplicht" is om een speciale regelaar te gerbuiken...ik kan mij voorstellen dat het opspoelen bij een vliegtuig veel sneller gaat dan bij een heli. Wanneer het allemaal te snel gaat gaan je tandwielen kapot.

Wat voor zender gebruik je trouwens?

nee nee, ...geen vliegtuig mode op TX....CC25 op vliegtuigmode...zie 1e post.
Ja, daar was ik al bang voor dat ik mn tandwielen kapot ga maken, ...soft start lijkt mij het juiste,...maargoed, daar kan ik de CC25 'nog' niet instellen.
Ik gebruik de 1024Z. swashplate etc aansturing van de servo's geen probleem.

Back