[CC3D]Probleem met binden (receiver)

Goedenavond!

Vandaag heb ik mijn eerste quadcopter afgemaakt! Ik ben nu bezig met het instellen van alles met behulp van openpilot (CC3D).

Nu ging alles goed totdat ik mijn radio en receiver moest gaan gebruiken. Ik ben bij de stap dat ik mijn linkerstick moet bewegen. Helaas gebeurd er niets!

Nu heb ik een Sky tech ts6i setje gekocht en ben ik in het boekje gaan zoeken hoe ik mijn radio met de receiver moet koppelen. Na alle stappen meerdere keren doorlopen te hebben werkt het helaas nog niet. IK vermoed dat de receiver geen power krijgt door het fout aansluiten van de servo cables (er zou een lichtje moeten knipperen maar dit is niet het geval).

Ik heb via de website van openpilot de instructies gevolgd en daar moet de rode witte en zwarte kabel in ch1 terwijl er op mijn receiver op ch6 ch6/bat staat.

Weten jullie misschien wat er fout gaat?

Hieronder nog 2 foto's ter verduidelijking!

9v8f8j.jpg

2r7acg5.jpg

Ten eerste moet je zeker weten dat je receiver is gebind met je radio. (zie handleiding Sky tech ts6i) Dit moet dus al gebeurt zijn voor je de openpilot TX wizard doorloopt.
De connector met de 3 draadjes in ch1. Zorg er wel voor dat je dit goed doet. Meestal zijn de pins aan de buitenkant de ground en de pinnen aan de binnenkant signaal. Verifieer dit en controleer het daarna nog 2X voor je er spanning op zet.

Ten eerste moet je zeker weten dat je receiver is gebind met je radio. (zie handleiding Sky tech ts6i) Dit moet dus al gebeurt zijn voor je de openpilot TX wizard doorloopt.
De connector met de 3 draadjes in ch1. Zorg er wel voor dat je dit goed doet. Meestal zijn de pins aan de buitenkant de ground en de pinnen aan de binnenkant signaal. Verifieer dit en controleer het daarna nog 2X voor je er spanning op zet.

Hey Rooster,

Probleem is al opgelost! Heb bij mijn CC3D een servo kabel gekregen die kapot is! Gelukkig had ik op aanraden van de comments op banggood nog een extra kabeltje aangeschaft! Deze werkt wel :D

Ah mooi zo. Ik denk dat ik ook maar eens zo'n extra kabeltje aanschaf. Just in case. 'k Vind die dingen behoorlijk fragiel met die dunne draadjes.

Back