cc3d to baseflight

Zo,

Om men toestellen iets of wat equivalent te houden kwa set up gebruik ik zoveel als mogelijk identieke componenten op men beide flips.
Nu heb ik hier nog een nieuw cc3d bordje liggen waar ik nog niks mee heb gedaan, men andere fc'ers zijn de naze bordjes.
Nu vraag ik me af, wanneer ik base/cleanflight zou flashen op het cc3d bordje deze zich identiek zou gedragen als de naze bordjes.

Zijn er mensen met ervaring in deze en zo ja, je zou me een plezier doen met deze te delen.

Intussen ga ik eens uitzoeken hoe de boel om te katten

Mvg

CC3d gebruikt rare stekkers, Naze32 gebruikt stekkers waar je 1op1 je normale RC gear op aan kan sluiten

Ik kan dus de Naze32 beter gebruiken, volgens mij is hij ook uitgebreider dan de CC3D.
Is hij ook makkelijk in te stellen.

Voor mij is het vliegen met een drone nieuw.
Ik heb een CC3D in mijn zelf ontworpen 250 geplaatst maar krijg hem nog niet helemaal stabiel.
Ben nu bezig een nieuwe 250 te ontwerpen en denk er over om dan de Naze32 hier in te plaatsen.

Cleanflight kan je er zo op zetten :

https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=cleanflight cc3d&safe=active

Vreemde was bij mij dat ik hem op mijn laptop niet meer kon verbinden maar op vaste pc wel. Later heb ik de oude firmware er weer terug op gezet. Vloog op zich wel lekker met cleanfight.

Ha, na wat knoeien was ik ook reeds tot daar geraakt.
Het cc3d bordje flashen met cleanflight gaat vanzelf maar men laptop herkent het niet in cleanflight ...
Mss ook eens andere pc proberen ....

De reden waarom ik dit wil proberen is omdat open pilot voor mij ivm naze/baseflight een wereld van verschil is.
Alles geprobeerd met Open Pilot maar was er echt niet tevreden af ....
Mss is de hardware van het cc3d bordje wel best ok, maar is de software van Open Pilot bagger.

Mvg

Hardwarematig verschillen ze niet veel idd.

Om Cleanflight op de cc3d te krijgen moet je de Cleanflight Hex via je OP software op het bordje flashen, dan kan je erop komen met de cleanflight configurator als t goed is.
Aansluitingen en motorvolgorde van OP aanhouden btw!

Ik heb een mac kan ik dan cleanfligth ook gebruiken?
Voor mijn volgende project ga ik toch een Naze32 gebruiken kan hier meer mee dan de CC3D denk ik.

Ik heb vandaag Cleanflight op de CC3D gezet en hij deed het een keer daarna wou hij geen contact meer maken.
Ik wil nu mijn CC3D terug zetten naar zijn oorspronkelijke staat.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit doe.

Was het niet zo dat je spanning op je cc3d moet hebben (dus lipo aansluiten) om contact te maken?
cc3d terugzetten kan gewoon met Open Pilot GCS.

Ga ik proberen, is het dan ook zo dat er met cleanfligth ook spanning op je bordje moet staan.
Moet ik eerst base flight gebruiken om alles af te stellen of kan ik direct met cleanflight aan de gang gaan.
Ik ben hierin echt een leek.

Baseflight heeft niks met Cleanflight te maken ;)
Bij Naze32 word het bordje gevoed vanaf usb, hoe dat bij cc3d zit weet ik niet precies, maar als je met openpilot de accu aan moet sluiten zal dat met cleanflight waarschijnlijk ook zo zijn.

Laatst bewerkt:
Klopt, heb gisteravond een cc3d bord geflashed naar Cleanflight. Met usb stekker én 5v op motor pin 1 wordt ie door mn laptop pas herkend.

Bedankt ik heb cleanflight, moet ik dan ook de motoren aansluiten volgens hun schema en ik gebruik een gewone ontvanger moet ik deze dan ook anders aansluiten dan bij de openpilot.
Mijn gas staat namelijk op een andere plek namelijk op de yaw plaats.

Hardwarematig verschillen ze niet veel idd.

Om Cleanflight op de cc3d te krijgen moet je de Cleanflight Hex via je OP software op het bordje flashen, dan kan je erop komen met de cleanflight configurator als t goed is.
Aansluitingen en motorvolgorde van OP aanhouden btw!

...;)

Sorry niet gelezen, Cleanflight Hex krijg ik niet op mijn CC3D maar de Bin versie wel.
Nu heb ik het Cleanflight er op staan maar mijn throttle is Pitch geworden, Yaw is throttle en mijn pitch is roll ik heb geen pitch meer.
Ik gebruik een standaard ontvanger en geruik ook alle draden.
Ik snap er niks meer van.
Zit te twijvelen om hem terug te zetten naar openpilot

Back