Cell Master laad profielen

Hallo allemaal,

Ik heb net een Cell Master gekocht en ik zoek me gek op het internet naar profielen voor de typen accu's die ik heb.

* Intellect 3600 umatched stickpack
* Intellect 4200 Corally matched & accellerated cellen (6)

Kan iemand me aan een link naar de profielen helpen of aan de profielen zelf...please/alstublieft???

mvg,

Theo

Wat bedoel je met "profielen"?
Als je bedoeld hoe en met welke stroom je de cellen moet (mag) laden dan kan je het beste naar de site gaan van de fabrikant van die cellen. Daar is dergelijk informatie meestal wel te vinden.
Of je vraag het aan de leverancier van die cellen. Die zou dat soort dingen ook moeten weten.

Ik laad mijn IB4200 en GP3700 (matched enzo) volgens de instructies op deze site. Kijk maar onder aan de pagina.

En let HEEL goed op de delta peak waarden! De cell master heeft heel lage peak nodig gezien de zeer constante laadstroom die de lader levert. Lees de artikelen heel goed door!.

Tevens kan je een aantal leuke tips vinden voor de T2 (die jij ook hebt)

Gr.

De Nexus site heeft er een tijdje uit gelegen. Want ik was al op zoek naar de site.
Een zeer goede tip, bedankt.
Ik zal in alle rust die T2 tips eens gaan lezen.

De laad profiel voor mijn IB3600 accu's staat er weer niet bij.

Ik had op de Much More Site wel het laad profiel voor (denkelijk) de standaard IB4200 gevonden. Maar niet voor 'behandelde' IB4200's.

Mijn stick pack IB3600 blijft nog even een mysterie, ik zal daar naar verder moeten zoeken.

Misschien, zoals Ernst zegt, Intellect een mailtje sturen of zij Cell Master laad profielen hebben.

@Ernst Grundmann
Je kan de laad parameters van een accu in de Cell Master programeren.
De gezamelijke parameters noemen ze (bij Much More) een laad profiel.

Een profiel ziet als volgt uit:

CTX charge for IB3800/4200 GP3700

Step 1/3
3000mA 7.0A
Flex off
Step 2/3
3030 0.2A
Flex off
Step 3/3
5000mA 4.5A
Flex off
Temp 50