Cen Mg16

Niemand ervaring met dit type kennelijk, maar wel met het merk?
Als ik dit vergelijk met bijvoorbeeld het aanbod van Reely (conrad)....is dit beter/betrouwbaarder of is het om het even?

hoi, ik heb zelf geen ervaring met cen, maar wel met het hele "mini" gedoe.

de voordelen zijn dat het klein en leuk is.
de nadelen zijn dat het soms moeilijker werken is en niet alle terrein door de mg16 zal kunnen bereden worden.

ik denk niet dat het een slecht model is, maar veel is er ook niet over bekend, misschien moet je ook eens kijken naar de schumacher rascal, de xray nt18mt of de kyosho mini inferno nitro

heb je google al eens geprobeerd om aan meer info te graken?

greetingz

De Xray had ik ook gevonden, en in de Graupner catalogus van 2008 staat de Mini ST16 en die vind ik ook te gek. Het liefst wil ik er eentje die ik eerst helemaal in elkaar moet zetten maar ja....het schijnt allemaal maar R2R te moeten zijn geloof ik.

En door de enorme hoeveelheid aan modellen zie ik bijna door de bomen het bos niet. Juist door Google (en rcauto.pagina.nl) heb ik deze gevonden

Maar bedankt voor de tips...ik ga die Schumacher ook even bestuderen

Het is de CEN MG16RY geworden!
Na de eerste 8 tankjes gereden te hebben ben ik al helemaal tevreden, daar waar destijds de lol van m'n MSX-3 ophield (Elke andere ondergrond dan asfalt was niet leuk) gaat deze heerlijk door.
Er zitten wel wat veel hele kleine hoekjes en gaatjes waar zelfs de tandborstel niet zomaar bij kan, dus op nieuwe bestrating lekker glijden en driften zal ik niet al te vaak meer doen :-), maar dat heb je met 1:16. En hij is sleutelvriendelijk genoeg om hem in een uurtje helemaal uit elkaar, schoon en weer in elkaar te hebben dus zo'n ramp is het ook weer niet.
Qua snelheid ben ik dik tevreden, ik heb nog geen echt hoge toerentallen gedraaid (hij is nog maar 8 tankjes oud) maar wel al snelheden gehaald die mijn rijcapaciteiten nog te boven gaan, ik hoef me niet snel te vervelen dus.
Ik weet alleen niet of ik aan de pistoolzender kan wennen, ik heb weinig 'gevoel' met hoeveel uitslag ik geef. Misschien dat ik de 27MHZ pistool toch ga ruilen voor een 40MHZ 'gewoon' die ik nog heb liggen maar dan lever ik wel alle mooie digitale foefjes in.

Voorlopig eerst nog wat tankjes leeg rijden en misschien ook wat foto's maken

Groeten

Justus

Back