Century raven 50

• Topicstarter Topicstarter heliben
  • Startdatum Startdatum
H

heliben

Guest
He,

Ik heb mijn oog laten vallen op de raven 50 van Century.
Zijn hier forumleden die ervaring hebben met deze heli.

Alvast bedankt.
Ben

Ik heb ze zien vliegen bij de laatste D3D wedstrijd, het zag er erg net uit allemaal. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

Ik vermoed dat je van plan bent bij RChelistore de spullen te halen? De Raven's die ik heb gezien waren van Jo en Stijn.

Inderdaad.Ik heb de heli bij jo ( www.rchelistore.com ) zien staan.
Alles zag er zeer netjes uit en volledig spellingsvrij.
Zelfs op de tailbladeholders zat geen enkele spelling.
Dat is bij mijn T-Rex 600 wel anders.
Alles ziet er zeer qualitatief en goed afgewerkt uit.
Ik schrok dan ook even dat de prijs zo laag is. (210euro zonder blades,260euro met carbon fun-key blades).
Volgens Jo zou hij zeer strak en nauwkeurig vliegen ,maar die gast vliegt met alles supper strak.
Daarom zou ik wat ervaringen willen horen van andere Raven vliegers.

Je tailbladeholders hebben druklagers. Met de meeste ontwerpen hoort het dat die een klein beetje kunnen bewegen.

Bij mij op de club zijn 3 piloten die een raven 50 hebben.
Ze zijn er heel tevreden over.
Vliegt enorm strak en betrouwbaar.
Volgens hen vliegt hij zeer nauwkeurig.
Zelf heb ik nog niet met een raven gevlogen maar door de positieve reacties van mijn clubgenoten overweeg ik om er ook een te halen.
Ik zal eens vragen of ik er zondag mee mag vliegen.
Gewoon om eens te voelen of hij inderdaad zo goed voelt als ze zeggen.
Ik zal hier mijn bevindingen posten.

Ik heb al enkele jaren een Hawk 30, versie 1, heli van Century. Deze heeft 8 jaar op de plank gestaan, afgelopen winter helemaal gedemonteerd en weer gemonteerd, met diverse
upgrades als CCPM en CF blades. Tevens de hekrotor aansturing gemodificeerd.

Bij het bouwen alles ook gelagerd uitgevoerd, is nu dus een Hawk PRO++ versie. Qua mogelijkheden geen verschil met de Raven meer. Ik heb de Raven gezien bij Century in de US (in hun winkel) en ziet er goed uit. De ge-upgrade Hawk 30 die ik heb vliegt erg goed en betrouwbaar, eigenlijk geen enkele issue er mee gehad tijdens het seizoen. Kwastie van goed bouwen en afstellen

Zowel de Raven als de Hawk hebben een soortgelijke opbouw, enkel kun je de Raven voorzien van een 6.5 - 8cc motor, kan bij de Hawk niet. Is wel een aanrader, zeker gezien de prijs.

Overigens is de onderdelen verzorging wisselend vanuit de US, soms goed en snel, soms ook 2 weken wachten. Er zit ook in Duitsland een Century vestiging, maar is duurder.

Groet,

Coralfreak

Back