Cessna 182 als beginnersmodel?

• Topicstarter Topicstarter Karsten
  • Startdatum Startdatum
K

Karsten

Guest
Hallo iedereen,
Ik zou graag met een cessna 182 (4kanaals) beginnen te vliegen.
Is er iemand met tips/eigen ervaringen die me wat meer kan vertellen.
Alle informatie is welkom ;).
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien is het handig om je woonplaats in je profiel in te vullen.
Zo kunnen (ervaren) vliegers in de buurt misschien wel helpen of weet iemand een club die bij jou in de buurt zit. Oefenen op de simulator is ook handig voordat je gaat vliegen, zo leer je een beetje reflexen aan.
Je geeft niet echt aan welke cessna 182 (merk, spanwijdte, enz.) maar ik denk dat ik weet welke je bedoelt, en die is van piepschuim gemaakt (oid) en dus niet zo stevig.
Veel modellen van multiplex (minimag, easystar) zijn van epp gemaakt, en dat is heeel veel sterker. Deze vliegtuigen vliegen bovendien goed en er is heeel erg veel informatie over te vinden!

Dit topic gaat over de Multiplex easystar: multiplex-easystar

En dit topic over de Multiplex Minimag: algemeen-minimag-topic-deel-2-a

Ludo

Ik heb mijn woonplaats erbij gezet. Maar ik bedoedle de 4 kanaals cessna 182 van art-tech.

Al die cessna's zijn ongeveer hetzelfde. Opzicht zijn ze niet slecht, maar ik raad je aan om in ieder geval de zender door een fatsoenlijke zender te vervangen. Ze vliegen wel goed, ook voor beginners, maar alsnog even langs een club, ookal is het voor wat uitleg ect.

Igor

Veel modellen van multiplex (minimag, easystar) zijn van epp gemaakt, en dat is heeel veel sterker. Deze vliegtuigen vliegen bovendien goed en er is heeel erg veel informatie over te vinden!

De modellen van multiplex zijn niet van epp, maar van elapor wat nog sterker/crashbestendiger is ...
De rest klopt als een bus.
;)
niels

Ik heb deze in mijn bezit en moet zeggen dat dit een geweldig leuk ding is.

Het toestel doet alles wat je maar wensen kan en is zeker niet te duur.
Er zit zelfs een lipo bij die meer presteerd dan ze opgeven. Het ding is geruisloos en gaat bij volgas met gemak oneindig vertikaal.

de cessna van art-tech is 7 cellen nimh 1000mah en speed 480 brushed. zeer koste vliegtuig op de standaard accu. lipo gaat wel goed. opzich een best leuk kistje alleen bij mij wou ie toch een redelijke vliegsnelheid heben wat voor beginners soms wat moeilijk kan zijn. een easystar is denk ik beter geschikt.

Dus het zou wel kunnen met behulp van een club of een simulator?

Met een club gaat zeker lukken ja! Ik zou alleen al naar een club gaan om de gezelligheid! Verder kan het je een hoop geld besparen!

ikzelf heb de cessna 182 van artech

ik vind dit een zeer goed beginnersvliegtuig, het was zelf mijn eerste vliegtuig en de eerste keer als ik het probeerde ging het vrij goed.

maar je moet wel wat aanpassingen maken voor je er mee vliegt

- eerst en vooral een andere zender want anders ga je nooit de lucht in
- een carbon holle buis in de wing monteren voor extra stevigheid voor als je crasht, geloof me je zal crashen
- eventueel op drie cells lipo's vliegen, die geven iets meer power en met mijn 2200 mah kan ik makkelijk 20 min vliegen

Er is een aantal flinke Cessna 182 discussies geweest, met veel informatie. Ik weet alleen niet welk type. Voelt iemand zich geroepen om de relevante discussie(s) op te zoeken en hier te plaatsen?

Astu,

cessna-182-a

Als je even de geavanceerde (zozo moeilijk woord) zoekfunctie gebruikt en dan zoekken op cessna of cessna 182 in de titel vind je al een hele hoop.

Succes!

Sinds gister heb ik er ook 1 aangeschaft.
Een 4 kanaals.van Art Tech.
Wel met een brushed motor. maar dit zal niet echt een probleem zijn lijkt mij.

ik wil met dit ding eerst goed kunnen vliegen en na een jaar of wat, de stap naar nitro maken.

Er zit ook een simulator bij, dus daar ga ik eerst een paar dagen op oefenen.

Gister ben ik wel nog een bij een club geweest in Beverwijk.
Dus wanneer ik echt ga beginnnen zal ik daar naar toe gaan!
Ik heb gister mogen meemaken dat zelfs ervaren vliegers toch crashen.

en ga het vooral niet zelf proberen, maar laat hem eerst invliegen en afstellen door een instructeur

Back