Cessna 182 als beginnersmodel?

• Topicstarter Topicstarter Karsten
  • Startdatum Startdatum
en ga het vooral niet zelf proberen, maar laat hem eerst invliegen en afstellen door een instructeur

Is zeker de bedoeling ja!

Ik weet dat het o zo makkelijk lijkt om te doen....

Weet iemand trouwens hoe de club uit beverwijk (of is het heemskerk??) heet?
Stom dat ik het ze gister niet gevraagd heb...

Laatst bewerkt door een moderator:
De cessna's van Skyartec zijn inderdaad prima toestellen voor de beginner.

Zelf vind ik wel die van Art-tech er mooier uitzien, maar helaas maken ze hem nog steeds niet in een borstelloze uitvoering (en die komt er ook niet).

Rc-Flyfun

Gr
Bobbert

Zelf vind ik wel die van Art-tech er mooier uitzien, maar helaas maken ze hem nog steeds niet in een borstelloze uitvoering (en die komt er ook niet).

Rc-Flyfun

Gr
Bobbert

Ik heb de versie van Art Tech.... dan maar brushed motor...

Zo heel veel verschil zal er denk ik niet zijn?

Als ik lipo accu wil gaan gebruiken, laten we zeggen, 7,4 v 2200mah.
Moet ik dan verder nog wat aanpassen? de controller?

Toch zit er wel een heel groot verschil in vermogen hoor.

We verkopen speciaal upgrate setjes voor de cessna van Art-tech.
Zie linkje.

Rc-Flyfun

Als je op een lipo van 7,4 volt 2200 mA wil gaan vliegen, lever je nog meer vermogen in.
Beter is om een 9,6 volt 1000 mA Nimh accu erin te zetten dan.

Het probeem met de borstel motoren is een beetje de spanning.

Deze motoren kunnen niet lang 11,1 volt van een lipo verdragen
En 7,4 volt is net te weinig weer.

Dus kan je beter op een Nimh pakket van 9,6 volt gaan vliegen dit gaat dan prima.

Of een borstelloze motor er in zetten dan heb je echt veel meer vermogen meteen.

icm met een prop van 8x3,8 op 11,1 volt lipo gaat ie als de brandweer.

GR
Bobbert

Toch zit er wel een heel groot verschil in vermogen hoor.

We verkopen speciaal upgrate setjes voor de cessna van Art-tech.
Zie linkje.

Rc-Flyfun

Als je op een lipo van 7,4 volt 2200 mA wil gaan vliegen, lever je nog meer vermogen in.
Beter is om een 9,6 volt 1000 mA Nimh accu erin te zetten dan.

Het probeem met de borstel motoren is een beetje de spanning.

Deze motoren kunnen niet lang 11,1 volt van een lipo verdragen
En 7,4 volt is net te weinig weer.

Dus kan je beter op een Nimh pakket van 9,6 volt gaan vliegen dit gaat dan prima.

Of een borstelloze motor er in zetten dan heb je echt veel meer vermogen meteen.

icm met een prop van 8x3,8 op 11,1 volt lipo gaat ie als de brandweer.

GR
Bobbert

Oke dat is dan duidelijk...

Maar dan moet ik wel de 7.4 v 2200mah lipo accu hiervoor (voor de upgrade kit) gebruiken neem ik aan? en speciale lipo lader....

Of kan ik ook nog de ''oude'' 8.4v 1000 mah accu's gebruiken op de brushless motor?

Rc-Flyfun

Gr
Bobbert

Wat is dan eigenlijk het verschil tussen een borstelloze uitvoering en een gewone?

Geen idee, ik heb de borstelloze en moet zeggen dat het model te snel is voor een beginner, je kunt hem zelfs vertikaal loslaten en hij gaat er vandoor !
Langzaam wil hij niet vliegen, kan ook niet anders met die smalle vleugel dus is het landen ook tricky.

Een beginner kan er wel met behulp van een instrukteur makkelijk mee leren vliegen.

hallo,

zelf vlieg ik ook de cessna van art tech. het was mijn eerste kennis making met de vlieg sport, hobby.
ik begrijp van mijn instructeur dat het wel een leuk toestel is maar dat de mini mag toch beter is om te beginnen met vliegen. intussen heb ik nu beiden in mijn bezit en moet zeggen dat de mini mag stabieler is en je ken met meer wind gemakkelijker vliegen. het wil niet zeggen dat ik niet graag vlieg met de cessna en ja ze zijn crash bestendig beetje lijm en je vliegt er zo weer mee verder hahah. zelf vlieg ik met een brushless motortje. bm 2804-21 en 3 cellen lipo 1500 map. dat is meer dan voldoende power. zelfs nog veeeeeeeeeeeelst te veel.

Laatst bewerkt:
Back