Cessna 182 van hangar9

Hoi allemaal,

Afgelopen week heb ik een schade-toestel overgenomen met de bedoeling deze op te knappen en ermee te gaan slepen.

Het gaat om de cessna182 van hangar9.

full


De motor wordt een zenoah38 met een 20x10 prop.

vraag 1: Is dit toestel geschikt om te slepen?
vraag 2: Op welke plaats kan ik het best de sleepkoppeling plaatsen?
vraag 3: Moet ik nog meer aanpassingen doen om dit toestel geschikt te maken voor het slepen?

Ik hoor/lees het wel.

Louis
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moei toestel Louis.

1) volgens mij is dit een goede sleper hoor.
2) In dit geval zou ik hem bovenin de romp, net achter de vleugel doen.
3) zowieso de sleepkoppeling constructie. Deze op twee spanten zijn krachten laten afdragen. Verder: is deze kist gebouwd voor dit soort brandstofmotor? Verder zou je nog struts tussen kielvlak/stabilo kunnen plaatsen, maar dat doe je alleen om de sleeplijn beter te begeleiden.

Verder zijn er vast anderen met meer ervaring die hier iets nuttigs over kunnen vertellen. Heb je al ge-googled of deze kist al als sleper bestaat?
 
Hendrik, bedankt voor de uitleg!

Bekijk het motorschot maar eens wanneer je hier bent!

Span van dit toestel is 2,4 mtr.

Grt, Louis
 
Ja, met de motor die je er voor knoopt, mag hij links en rechts nog wel wat versteviging hebben (als hij nog niet extra verstevigd is). Maar komende week zie ik je waarschijnlijk...
 
Hey Wes,

Ik heb liever dat jij je druk maakt met die pilatus porter!;)

Mijn ASH ligt al met smart te wachten om omhoog getakeld te worden!:p
 
Verstandig. Ik heb deze kist zien vliegen met een 33 cc Zenoah, en dat hield niet over.

Het vloog wel prima verder, maar als je gaat slepen denk ik dat je dan tekort gaat komen.

Erg mooie kist verder, maar ik vind de Cessna 182 dan ook een van de mooiste burgerluchtvaart-single-engine prop kist die er is :)
 
Ik moet het ook corrigeren, diegene die ik heb zien vliegen, vloog ook op 26 cc, en dat hield niet over.
 
Nou, dan moet ik met die 62 cc voldoende hebben.

Zit alleen nog met de geringe grondspeling en de prop-keuze...
Zal wel een drie-blads meyzlik worden...:rolleyes:
 
Mooi toch? Heb je vermogen over, kun je een mooi grote 3 blads draaien, lekker stil, slepen geen probleem en als je een keer extra vermogen nodig hebt, is het beschikbaar.. en de rest vd. vlucht met een lekker rustig knorrend motortje rondtuffen.. lijkt mij redelijk ideaal.

Die kist kan het qua vleugeloppervlakte etc makkelijk hebben, ding zou als trainer gebruikt kunnen worden qua vliegeigenschappen.
 
Zo, de motor zit erop, verder met iets verzinnen voor de uitlaat en de gas-servo...

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Hendrik,

Als ik me niet vergis een 26cc, benzine of methanol weet ik niet.
Het motorschot is wel versterkt (aan de binnenzijde hoeklijn erin verlijmt) en dit motorschot loopt ook door tot het 2e spant alwaar het nog een keer verlijmt zit...

grt, Louis
 
ik weet het...

Mijn grootste zorg is nog de plaatsing van de sleepkoppeling...

Op de plaats waar ik hem wil hebben zit nu een dun stukje plastic, dus dat zal ik van binnenuit moeten verstevigen op de één of andere manier...:rolleyes:
 
Hendrik,

Ik zal morgen proberen wat foto's te maken en te plaatsen, maakt het allemaal wat duidelijker...
 
Back
Top