Cessna 182

snelheidskoning zei:
ik kan al aardig vliegen
snelheidskoning zei:
wat kan ik dan wel nemen dat niet te duur is. want ik crash nog steeds.
Dus toch niet zo heel 'aardig vliegen' :roll:
Wat je het beste kunt doen? Gewoon vragen op de club en je daar wel 'aardig' laten leren vliegen....

@snelheidskoning, als je nog regelmatig crasht is deze Cessna zeker niet aan te bevelen, die is vrij kwetsbaar en zal na een crash dus iets breken (wat overigens wel weer gelijmd kan worden)

@hobby, leuk dat je nog steeds geabonneerd bent als aanstichter van dit onderwerp, het blijft toch leuk he dat vliegen :wink:
Hoe lang heeeft jouw Cessna het volgehouden? Eens zien of ik het langer volhoudt :lol:

Hee Benno,

vanmiddag weer???
Onno en ik zijn er vanaf 16:00 ik hoop je weer te zien.

Grt,
Berto.

Benno Z zei:
@hobby, leuk dat je nog steeds geabonneerd bent als aanstichter van dit onderwerp, het blijft toch leuk he dat vliegen :wink:
Hoe lang heeeft jouw Cessna het volgehouden? Eens zien of ik het langer volhoudt :lol:

Idd ik blijf het nog steeds leuk vinden, om de verhaaltjes te lezen van de de cessna 182.

Komt natuurlijk ook omdat ik er zelf een heb gehad. (2 zelfs :P )

En die MX-12 daar heb ik ook nog over getwijfeld, om er één aan te schaffen.

Ik blijf het volgen hoor, en laat je weten als je over gaat stappen naar een ander model, kan ik dat ook weer gaan volgen.

Maar ik moet zeggen dat ik nog steeds geen spijt heb dat ik niet meer vlieg, ondanks het 1/6 rijden wel een tikkie duurder is dan het vliegen met een cessna :mad:

Grt,

Hobby

Ik ben alwel overgestapt hobby maar dat was omdat ik zo onbenullig deed met mn cessna dat ie beste schade heeft.

Heb nu een mx-12 met een easystar :D Hij vliegt nog niet helemaal omdat ik eerst een te zwakke regelaar heb maar nu heb ik een rondol regelaar recht op de motor gesoldeerd en nu werkt ie perfect.

Met een beetje geluk vlieg ik morgen weer :D

inderdaad nigel geluk.
zit hier te wachten tot pa en ma weer terug zijn want me epoxie is weer eens pleiten.
eerder vanmidag ben ik er niet aan toe gekomen omdat ik een paar andere zeer dringende dingen moest doen

Berto zei:
Hee Benno,

vanmiddag weer???

Grt,
Berto.
Ik lees dit bericht nu pas, maar natuurlijk was ik vanmiddag van de partij. Prachtig weer en weinig wind. Toch jammer dat die accu's zo kort meegaan :cry: Ik probeer elke keer mijn werk zo aan te passen dat ik elke donderdagmiddg vrij ben, hopelijk wordt die wintertijd een flinke tijd uitgesteld dit jaar.
Ik heb vnavond een kabeltje in elkaar geflanst en nu kan ik mijn MX-12 bedienen via mijn oude zender, dus dat houdt in dat het nu met jouw zender ook moet lukken. Dit lijkt me namenlijk erg handig bij m'n volgende model :D

Groet, Benno

Benno Z zei:
Berto zei:
Hee Benno,

vanmiddag weer???

Grt,
Berto.
Ik lees dit bericht nu pas, maar natuurlijk was ik vanmiddag van de partij. Prachtig weer en weinig wind. Toch jammer dat die accu's zo kort meegaan :cry: Ik probeer elke keer mijn werk zo aan te passen dat ik elke donderdagmiddg vrij ben, hopelijk wordt die wintertijd een flinke tijd uitgesteld dit jaar.
Ik heb vnavond een kabeltje in elkaar geflanst en nu kan ik mijn MX-12 bedienen via mijn oude zender, dus dat houdt in dat het nu met jouw zender ook moet lukken. Dit lijkt me namenlijk erg handig bij m'n volgende model :D

Groet, Benno

Benno, ik had voorheen een Graupner Ultramat 10 lader, en toen zaten mijn accu pack´s van 1000 mAh al weer vol in 50 minuten.

En het voordeel van die lader was dat ik er ook een 12V stekker op zat, dus hup ff peukie doen en dan kon ik weer een keertje vliegen :P

Grt,

Hobby

Pinda man zei:
Ik ben alwel overgestapt hobby maar dat was omdat ik zo onbenullig deed met mn cessna dat ie beste schade heeft.

Heb nu een mx-12 met een easystar :D Hij vliegt nog niet helemaal omdat ik eerst een te zwakke regelaar heb maar nu heb ik een rondol regelaar recht op de motor gesoldeerd en nu werkt ie perfect.

Met een beetje geluk vlieg ik morgen weer :D

]ik vond het al zo stil met de Pinda man :wink:

Maar ik begrijp dat je nu een easy-star hebt gekozen, daar wilde ik destijds voor mijn cessna ook aan beginnen, maar ik vond de cessna 182 met aileroins wat meer uitdaging.

Prima vliegtuig hoor die easy-star, je hoort er alleen maar goede berichten over

Later na de cessna 182 ben ik naar de minimag gegaan met een fietsbel,.
En dat ging toch wel zo hard :D .

Grt,

Hobby

Hee Benno,

het was gister weer geweldig weer, het zit ons wel mee met die mooie donderdagen :-)
En de Cessna heb je ook al goed onder controle je kan lekker je eigen gang ermee gaan en vliegt er dus ook lekker op los, toppie.

Wat betreft je accu`s, Onno zou de snellader meenemen die mij ligt, nou je weet wel hoe dat gaat, dat werkt dus niet :nooo:

Ik heb de lader nu voor de computer liggen en verhuisd straks de auto in, dus komende keer dat wij er weer zijn mag je die van ons wel lenen om je accu`s weer op te laden dan kun je nog vaker vliegen :D

Mooi dat de MX-12 nu ook te koppelen is straks bij een nieuw model gaan we dat dus eens toepassen :wink:

Hobby zei:
Ik had voorheen een Graupner Ultramat 10 lader, en toen zaten mijn accu pack´s van 1000 mAh al weer vol in 50 minuten.
Tja, ik heb me laten adviseren in de winkel en een Robbe universeellader aan laten praten: laden duurt nu 8 uur, maar het schijnt beter te zijn voor de accu's om langzaam te laden las ik her en der, dus misschien toch niet zo'n foute keus denk ik dan maar :)

Berto zei:
komende keer dat wij er weer zijn mag je die van ons wel lenen om je accu`s weer op te laden dan kun je nog vaker vliegen
Okee, dat vind ik echt top van jullie!

Berto zei:
Mooi dat de MX-12 nu ook te koppelen is straks bij een nieuw model gaan we dat dus eens toepassen
Ja, dat lijkt mij een heel wijs besluit, een echte kist crash ik liever niet :?
Wanneer zou die kist komen denk je :wink:

Klopt, gewoon lekker langzaam laden die zenderakku, da`s toch wel het beste en het minste kans op overladen.

En die volgende kist???, voodat je het weet heb je er 1 ;-)

Na lang "doordrammen" heb ik eindelijk mijn vrouw zover gekregen dat ze "vrijwillig" met mij aan de kabel gaat vliegen. Dat wordt lachen, ze heeft de grootste moeite met het verschil tussen links en rechts dus ik zal m'n Cessna'tje maar op grote hoogte brengen :roll:
Mocht het weer het toelaten dan gaan we dit vanavond eens proberen.....

Hehe, pas maar op hoor met een "vliegende vrouw" :wink:

Ben alleen bang dat het weer niet mee gaat werken :nooo:

Ja, je ziet inderdaad weinig "vliegende vrouwen", maar ze bestaan wel toch?

Het regent nog niet maar er is wel krachtje 7 voorspeld, lekker surfweertje :D Helaas ben ik nu aan het werk :(

Vanavond om 19.00u stond ik op de baan, nog wel een beetje wind maar toch even geprobeerd. Eenmaal (hoog) in de lucht bleek het tóch flink te waaien, het toestel vloog bijna achteruit tegen de wind! Wel érg licht en weinig vermogen zo'n Cessna in deze wind. Ik heb de schakelaar "Schuler/Lehrer" dus maar laten staan in standje "Lehrer"........ Misschien morgen beter :|

Back