Cessna setup

Ik heb m'n zinnen gezet op dit fraaie model (cessna - piper):
http://www.aviationshoppe.com/airplane-plans/download.php?id=87
Nu is de vraag wat ik er allemaal in moet stoppen om een mooi en rustig vliegbeeld te krijgen. Ik heb nog 2 speed 400's liggen (7,2V en 6V) en 2 akku's (740mah en 1100mah) beide NiMh. Deze hoeven niet noodzakelijk gebruikt te worden...
Wat raden jullie aan als prop, motor, akku, regelaar?
Liefst een NiMh akku, motor mag ook borstelloos zijn.
Alvast bedankt voor de raad!
Grtz

Ik was ook op zoek naar een leuk set-up voor mijn cessna 182, dus ik heb ook even wat rond gevraagd aan de mensen op het forum, en dit werd mij geadviseerd.

Je kan bij www.perba.com de volgende set-up kopen.

1 x 15 AMP Brushless Regelaar 19.00EUR
1 x Brushless motor (1260Kv) 24108Y 14.00EUR
1 x Propeller EP 8x6 2.00EUR
1 x Hyper Power Lipo 1500 mAh 3S 11.1V 15C/20C 27.00EUR

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

En de ander tip die ik heb gekregen is bij http://www.aero-nuts.com/product_info.php?cPath=42_43&products_id=278

En daar werd mij geadviseerd om het complete setje te kopen……………….

combo202.jpg

Nou suc6 verder hoop dat je een beetje geholpen bent :wink:

Beide adviezen zijn prima voor deze toepassing.

Als je al een Kv1450 motor hebt liggen zou ik die gebruiken. 2S lipo is al voldoende. 3S mag ook.

Speed400 6V met 2S lipo of
speed400 7.2V met 3S lipo is ook bruikbaar.

Als ik de tekening goed lees is hij ca. 32" span en 21" lang ..... zoiets moet je met niet met een SP400 o.i.d. willen vliegen, wordt het veel te zwaar (en dus te snel) ..

Kistje heeft (natte vinger) 10 DM² vleugeloppervlak ....dus 200 gram, hooguit 250 gram vliegklaar met een SP280, SP300 7.2V of klein CD-ROM motortje op één 2S700mAh Lipo'tje ... 6 gram servo'tjes ... licht ontvangertje ...

Het is de Cessna tegenhanger van de Piper Super Cub, en geen pylon-racer ;-) ....

wss ga zal ik dan m'n fietsbel erin steken. Die 17amp regelaar heb ik ook al, en de prop kan ik via flyGWS.be dezer dagen gratis bestellen :). Lipo's koop ik liever niet i.v.m. de gevaren... Dat kan nog wachten :) . De 740mah NiMh die ik ook al heb liggen zal dan ook wel volstaan...
Bedankt voor de reacties!
Grtz

Back