Mijn laatste vlucht met de Cessna ging bij het starten mis.
Om een duistere reden sloeg hij links voorover en met de neus in de grond.
Dus de kap ingedeukt, linker vleugel de tip gescheurd en het motorhuis afgescheurd.
Van de reparatie heb ik een paar foto’s gemaakt.
Ik wil je bij de eerste foto laten zien wat die chinezen onder lijmen verstaan.
Vier dotjes in de hoeken en dat is alles. (de lichte glazige lijm) op de 2e foto.
De oude opbouw was als volgt.
De basisplaat (firewall) is 2 stuks van ca 3mm dik.
De bovenste en onderste plaat 1 en 2 steken van achter door de voorste motorplaat.
Achterop zit een verbreding.
Dan zit er aan de voorkant een dotje om het vast te houden en zo was de oude motorkoker opgebouwd.
De andere lijm had ik zelf aangebracht.
Het zijn dus 2 motorplaten waarvan de voorste ingepakt zit in het schuim en de achterste zit los op de voorste.
Dus een prutmontage het stelt helemaal niets voor.
oude motorsteun (foto geleend van internet)
start eigen toestel, motorsteun afgebroken
De bevestiging van het neuswiel is ook prut.
Het neuswiel zelf had ik al veranderd.
Dus alles er af gesloopt en overnieuw beginnen.
Bij de Gamma 2 balkendragers gekocht als motorsteun.
nieuwe motorplaat gemaakt van 10 mm multiplex en beugels er op.
inslagmoeren aan de binnenzijde, ik lijm de nieuwe motorplaat niet vast
andere motor er op G32 van HK met iets meer vermogen
koelplaat voor de regelaar
site- en downthrust nog instelen
kap passen, ziet er al redelijk uit
Tussen de kap en spinnerplaat zit ca 5 mm dus past goed.
Nu neuswiel er nog op, alles goed richten, vast zetten en testen.
Groeten
Ton
Om een duistere reden sloeg hij links voorover en met de neus in de grond.
Dus de kap ingedeukt, linker vleugel de tip gescheurd en het motorhuis afgescheurd.
Van de reparatie heb ik een paar foto’s gemaakt.
Ik wil je bij de eerste foto laten zien wat die chinezen onder lijmen verstaan.
Vier dotjes in de hoeken en dat is alles. (de lichte glazige lijm) op de 2e foto.
De oude opbouw was als volgt.
De basisplaat (firewall) is 2 stuks van ca 3mm dik.
De bovenste en onderste plaat 1 en 2 steken van achter door de voorste motorplaat.
Achterop zit een verbreding.
Dan zit er aan de voorkant een dotje om het vast te houden en zo was de oude motorkoker opgebouwd.
De andere lijm had ik zelf aangebracht.
Het zijn dus 2 motorplaten waarvan de voorste ingepakt zit in het schuim en de achterste zit los op de voorste.
Dus een prutmontage het stelt helemaal niets voor.
oude motorsteun (foto geleend van internet)

start eigen toestel, motorsteun afgebroken

De bevestiging van het neuswiel is ook prut.
Het neuswiel zelf had ik al veranderd.

Dus alles er af gesloopt en overnieuw beginnen.

Bij de Gamma 2 balkendragers gekocht als motorsteun.

nieuwe motorplaat gemaakt van 10 mm multiplex en beugels er op.

inslagmoeren aan de binnenzijde, ik lijm de nieuwe motorplaat niet vast

andere motor er op G32 van HK met iets meer vermogen

koelplaat voor de regelaar

site- en downthrust nog instelen

kap passen, ziet er al redelijk uit

Tussen de kap en spinnerplaat zit ca 5 mm dus past goed.
Nu neuswiel er nog op, alles goed richten, vast zetten en testen.
Groeten
Ton