Cessna Skyline 182 (1.87 meter!) KIT/RR/ARTF

Mijn laatste vlucht met de Cessna ging bij het starten mis.
Om een duistere reden sloeg hij links voorover en met de neus in de grond.
Dus de kap ingedeukt, linker vleugel de tip gescheurd en het motorhuis afgescheurd.
Van de reparatie heb ik een paar foto’s gemaakt.
Ik wil je bij de eerste foto laten zien wat die chinezen onder lijmen verstaan.
Vier dotjes in de hoeken en dat is alles. (de lichte glazige lijm) op de 2e foto.
De oude opbouw was als volgt.
De basisplaat (firewall) is 2 stuks van ca 3mm dik.
De bovenste en onderste plaat 1 en 2 steken van achter door de voorste motorplaat.
Achterop zit een verbreding.
Dan zit er aan de voorkant een dotje om het vast te houden en zo was de oude motorkoker opgebouwd.
De andere lijm had ik zelf aangebracht.
Het zijn dus 2 motorplaten waarvan de voorste ingepakt zit in het schuim en de achterste zit los op de voorste.
Dus een prutmontage het stelt helemaal niets voor.

oude motorsteun (foto geleend van internet)
DSCI0006.jpg


start eigen toestel, motorsteun afgebroken
IMG_4256.jpg


De bevestiging van het neuswiel is ook prut.
Het neuswiel zelf had ik al veranderd.
IMG_4257.jpg


Dus alles er af gesloopt en overnieuw beginnen.
IMG_4258.jpg


Bij de Gamma 2 balkendragers gekocht als motorsteun.
IMG_4262.jpg


nieuwe motorplaat gemaakt van 10 mm multiplex en beugels er op.
IMG_4260.jpg


inslagmoeren aan de binnenzijde, ik lijm de nieuwe motorplaat niet vast
IMG_4265.jpg


andere motor er op G32 van HK met iets meer vermogen
IMG_4267.jpg


koelplaat voor de regelaar
IMG_4270.jpg


site- en downthrust nog instelen
IMG_4271.jpg


kap passen, ziet er al redelijk uit
IMG_4266.jpg


Tussen de kap en spinnerplaat zit ca 5 mm dus past goed.
Nu neuswiel er nog op, alles goed richten, vast zetten en testen.

Groeten
Ton
 
Zeer mooie oplossing.

Zou echter in je motorspant ook nog een paar gaatjes boren, je lipo kan ook eventueel koeling gebruiken.
Mogelijk is dit niet nodig, maar als je dan achteraan ook nog een opening maakt onderaan heb je een mooie lucht doorstroming.
Bij de meeste schuimpjes is dit zo, en er zal wel een reden voor zijn waarom ze dit doen.

Johan.
 
Je hebt wel gelijk Johan.
Een beetje frisse lucht kan nooit geen kwaad.
Het gat als op foto 2 is gebleven dat was alles wat de fabrikant heeft bedacht.
Ton
 
Even een oud draadje omhoog, ik ben al aan het googelen maar kan hem in Europa niet meer vinden, Throttlestore bestaat niet meer en hobbyking heeft hem ook niet meer
Heeft iemand toevallig een linkje waar ik hem in Europa kan vinden.

Dank je

Addy
 
Back
Top