CFK Motorspant is gemaakt

Hallo,

wie weet waar ik de motorspant met maten zoals op de tekening kan verkrijgen .?
Of wie kan deze maken ?

heb op Google vele winkels gevonden , maar geen motorspant met de goede maten .
Motorspant is bedoel voor de nieuwe X Plorer 2.

Alvast dank voor reacties ,
vriendelijke groeten ,
Joop
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de input tot nu toe,
Zoals Dirk zegt het probleem is de 3 punts bevestiging.
En Reisenauer lijkt hem te hebben , maar daar staan geen maten bij , v.w.b. de afstanden van de bevestiging . ook niet bij de vertragings-unit .
Maar Winfried kan hem eventueel maken ,............

En Reisenauer lijkt hem te hebben , maar daar staan geen maten bij , v.w.b. de afstanden van de bevestiging . ook niet bij de vertragings-unit .

Zo moeilijk is dat toch niet:confused: Dat spant is voor de micro edition en dan lees je dat de micro edition zijn gaten heeft op een radius van 7 mm.

En als ik ff mijn geometrie ophaal van zo'n kleine 40 jaar geleden is dit precies de maat die jij nodig hebt :teacher:

Om welke motor, c.q. vertraging gaat het eigenlijk.
Ik heb meermaals zo'n spant gewoon met de hand gemaakt, incl. koelsleuven etc. van vliegtuig tri-/multiplex. Voor een motor met 1500W input had ik die multiplex eerst bekleed met aan elke kant 1 laag 160 grams glas. Moord sterk ...

Hallo,
Dirk het gaat om deze motor ;
https://shop.afterbuy.de/public/cat...423-4cd1-b5cd-b88533eebbbc&productid=49330579

En Arno de door jou bedoelde motorspant is "waarschijnlijk"inderdaad de juiste, dacht dat ie €3 kost maar de verzendkosten zo'n €12,.

En wat ik eerder zei hij kan gemaakt worden door Winfried -WVR hier op het forum, tegen een fractie van €18 .

Maar wel weer fijn zoals er wederom meegedacht wordt hier op het forum, vindt dit toch altijd wel weer fijn en een sterk punt van dit forum . !

Hoi,

Wellicht kan ik een spantje meenemen naar Odoorn tijdens snertvliegen. Ik geloof dat ik hier nog een glasvezel spantje heb liggen dan kan je eventueel nameten of die zou kunnen passen.
heb er volgens mij nog een liggen passend voor explorer2

Groet

Blacquièrdinges

Hallo,
Dirk het gaat om deze motor ;
https://shop.afterbuy.de/public/cat...423-4cd1-b5cd-b88533eebbbc&productid=49330579

En Arno de door jou bedoelde motorspant is "waarschijnlijk"inderdaad de juiste, dacht dat ie €3 kost maar de verzendkosten zo'n €12,.

En wat ik eerder zei hij kan gemaakt worden door Winfried -WVR hier op het forum, tegen een fractie van €18 .

Maar wel weer fijn zoals er wederom meegedacht wordt hier op het forum, vindt dit toch altijd wel weer fijn en een sterk punt van dit forum . !
Die motor heeft helemaal gaan CFK- of wat voor FK-spant nodig.
3 mm vliegtuig...plex is ruim voldoende.
Zo'n stukje heb je vast nog wel ergens in de 'prullenbak' liggen.
Over een uur is hij klaar.
Kosten ; nul
Levertijd : 300x sneller dan via welke webshop dan ook ...

Schambeck, die de 1025 verkoopt, kan er anders ook wat van. Hij vraagt voor een motorspantje €7,49. Wel "maar" €4,00 verzendkosten voor iets wat je in een envelopje stopt.

Daarom toch maar zelf een uurtje gewerkt.(dat uurtje klopte vrij aardig, Dirk :rolleyes:)

Omdat ik zonder GFK zat ff geshopped bij mijn favorite zaak: GFK Glasfaser Platte ca 220x70x2,8mm | eBay. Kosten €3,30 en voldoende voor 10 plus motorspantjes :)
Daarna wat gaten boren en een potje ouderwets figuurzagen:yes:

Foto1k0-7WN4RFJZ.jpg

Half uurtje, inclusief tekenen ;-)
Het leeftijdsverschil meerekenend, plus het "handwerk", heb ik het dus best netjes gedaan :rolleyes:
Die koelgaten heb je niet perse nodig, verzwakt je spant alleen maar
Hou het maar op materiaalbesparing :rolleyes:
Ik denk dat die 5-600 Watt van onze motortjes zo'n spantje niet uit mekaar rukken en verder is elke vorm van koeling/luchtcirculatie mooi meegenomen;)

Die koelgaten heb je niet perse nodig, verzwakt je spant alleen maar ;)

Zoals Arno ook al schrijft: die 400-500 Watt trekken die strookjes echt niet kapot. Bij een harde landing wel, maar dat is beter dan een kromme as ...
Een breekspantje, als variant op breekboutjes. :rolleyes:

Half uurtje, inclusief tekenen ;-)

IMG_2802.jpg

(ja, moet een nieuwe camera)
hallo,

wat een simpele vraag allemaal wel niet los kan maken .

Vooral door gaan !! allemaal interessant . :-)

En het leuke is dat het spantje gemaakt door WVR ja ja , voor mij is !!!!

:rolleyes:
Zoals Arno ook al schrijft: die 400-500 Watt trekken die strookjes echt niet kapot. Bij een harde landing wel, maar dat is beter dan een kromme as ...
Een breekspantje, als variant op breekboutjes. :rolleyes:

Wat nog meer helpt is een goede passing van je spinner. Arjan schreef dat ook al eens, meen ik.
Zorg dat er tussen spinnerkant en rompvoorkant, rondom 0.5 mm speel zit. Dan kan je as simpelweg niet krom !

edit: of je moet al zo hard op je "neus" gaan dat je meer problemen hebt als alleen maar een kromme as

Laatst bewerkt:
Bij het monteren van de spinner plaats ik altijd een 2x gevouwen papiertje tussen romp en spinner (4 lagen dus). Dat is genoeg, bij 'motor aan' trekt hij toch altijd wat extra ruimte.

Back