CFK Motorspant is gemaakt

Nog een laatste voor wat de sterkte betreft: Ik had hier nog een Reisenauer motorspantje liggen (rnd 37mm) en die was van GFK, 2.8 mm dik. Ditzelfde GFK, van 2.8 mm dik heb ik gescoord op Ebay en dat spul is best wel ERRUGGG sterk/stevig. Wanneer iets aan dat spant stuk zou gaan heb ik ergens anders nog veel grotere problemen .........

Hier dan een plaatje ,
motor, motorspantje en spinner,

Met dank aan WVR voor het maken van het motorspantje
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals Arno ook al schrijft: die 400-500 Watt trekken die strookjes echt niet kapot. Bij een harde landing wel, maar dat is beter dan een kromme as ...
Een breekspantje, als variant op breekboutjes. :rolleyes:

Dan moet je wel bij een harde landing telkens nakijken of het spant niet beschadigd of los gekomen is. Bij de volgende start kan dat stuurproblemen opleveren als de motor scheef trekt.
Om te voorkomen dat het spant makkelijk loskomt voorzie ik inkepingen in de rand en eventueel korte asjes erin die in de carbonstreng terecht komen die aan binnen en buitenzijde van de rand van het spant geplaatst worden.

Willy

Om te voorkomen dat het spant makkelijk loskomt voorzie ik inkepingen in de rand en eventueel korte asjes erin die in de carbonstreng terecht komen die aan binnen en buitenzijde van de rand van het spant geplaatst worden.

Willy

DSC00697.JPG

DSC00701.JPG

DSC00700.JPG

DSC00702.JPG

Bovenstaande is goed voor 5 kilowatt met keiharde rem..

Je kan ook alle rovings weglaten en het spant gewoon lijmen met UHU Endfest, komt NOOIT meer los.

Koelgaten kunnen nooit kwaad, altijd doen!

GJ

full
full
Bij de Xplorer ziet de neus er net even anders uit.
Er zit aan aan de voorzijde een rand, waar het motorspantje aan de binnenzijde tegen aankomt.
Hierdoor kan het spantje bij een harde landing niet naar voren komen , wel in extreme gevallen , zou hij los kunnen komen .

Laatst bewerkt door een moderator:
OK, in jouw geval dan:

reinigen met alcohol, opruwen en lijmen met UHU Endfest.

Plak ze!

Back