CG positie oudere versie Kyosho spitfire ?

• Topicstarter Topicstarter duncker
  • Startdatum Startdatum
D

duncker

Guest
Is er iemand die mij kan helpen met de bepaling van de CG van een vroegere reeks van Kyosho spitfire. Met oudere versie bedoel ik het volgende (hoop ik):
In de hedendaagse spitfire van Kyosho zitten alle servo's in het midden van de romp , boven de vleugels en zit de CG positie op 9 cm vanaf de voorzijde van de vleugel naar achteren toe gemeten .
Ik heb hier een spitfire ,denkelijk een oudere versie van Kyosho, want de hoogte en richtings servo's zitten namelijk in de staart gemonteerd.
Ik denk dat ik dus niet dezelfde CG mag aannemen van de hedendaagse versie. Ik heb een
4 takt .52 in geplaatst en als ik dan de CG aanneem van de hedendaagse dan moet ik zo'n 230Gr lood in de neus gaan steken. Wat toch niet normaal zou zijn als je een ARF koopt?
Met mijn Kyosho trainer was de CG juist ,zonder daar iets aan toe te voegen.
Is er iemand die toevallig ook nog zo'n toestel heeft of waar ik de assembly instructions kan vinden van mijn versie.

heb je hem nieuw gekocht of tweedehands?
kan natuurlijk ook zijn dat als je hem tweedehands hebt gekocht dat de vorige eigenaar de servo's zelf achterin heeft gezet.

ik neem ook gewoon aan dat de zwaartepunten overeen zullen komen, qua uiterlijke vormen zal er toch niet zoveel veranderd zijn?

via , via en die laatste weet het niet.
maar dat ik 230 gr moet bijsteken vind ik toch raar, toch voor zo'n ARF.

Laatst bewerkt door een moderator:
de rest van de elektronica zo ver mogelijk in de neus proppen, en een lekker zwaar motortje erop en het zal waarschijnlijk al beter zijn.

Back