Channels multiplex zender

Heren,

Weet iemand misschien hoe de channels (nor/rev) moeten staan in een multiplex zender bij een kk board.
Ik heb zelf ervaring met futaba en spektrum maar een clublid, die mijn hulp heeft gevraagd, heeft een mpx zender.

Met alvast dank voor de moeite.
Ben.

ik denk dat je dit gewoon zal moeten proberen... quad in de hand, beetje gas en voorzicht links/rechts en voor/achter sturen en kijken of het goed staat.

soms is het zo makkelijk;) even iemand die de quad goed met 2 handen beet pakt als je het zelf niet durf kan natuurlijk ook;)

Ach.... ik heb piloten gezien die een 700 size heli van uit de hand uitvliegen sturen.
Met een beetje zorg(ik bedoel kennis)kan je op een simpele manier je kanalen(Lees functies )testen.

Als je weet waar je mee bezig bent(100%) kan het echt geen kwaad om de kanalen te testen.

Je moet natuurlijk NOOIT de kracht van een electromoter onderschatten.

Veiligheid komt op de eerste plaats.(altijd)

Mvg. Richard

Bedankt voor de reacties.
Waar jullie op doelen is de stick mode waar de zender in staat.
Bij dit clublid wil het board niet armen.
En dat komt waarschijnlijk doordat de channels niet goed staan.
Het meest eenvoudige is dat een mpx gebruiker zijn instellingen even kenbaar maakt.
Er zijn nogal wat mogelijkheden nl.

Chan thr ail elev rudd.
Futaba rev nor nor nor
Spektrum nor rev rev rev
Hitec nor nor rev nor
MPX ? ? ? ?

Uiteraard is mij bekend hoe je kunt bepalen wat de inputs van de sticks tot gevolg hebben en hoe dit te testen.
(wat een 700 heli hier ineens doet is me dan weer niet onmiddelijk duidelijk)

Excuses voor de blijkbaar onduidelijke vraagstelling.
Ben.

Laatst bewerkt:
als hij niet wilt armen is het slechts het uitzoeken van 2 kanalen..
throttle op rev. en proberen te armen, nog niet kunnen armen? rudd op reverse. nog niet kunnen armen? thrott weer op norm.

1 van deze settings moet het KK bordje kunnen armen, lukt het dan nog niet dan zijn de endpoints van de zender niet goed.

Buiten het armen is het natuurlijk ook fijn dat ie goed vliegt. :p
Vandaar mijn vraag naar de ervaringen van een mpx gebruiker.
Maar daar zijn er niet veel van geloof ik.

Dus de vraag is:

Aub de vraagtekentjes achter mpx voorzien van de juiste comb. nor of rev.
in relatie tot een kk board.

thr ail elev rudd
fut rev nor nor nor
spektr nor rev rev rev
hitec nor nor rev nor
mpx ? ? ? ?

Dat is mijn enige vraag.
Dat er piloten zijn die een trex 700 uit de hand vliegen vind ik niet interessant.
Dat ik door trial and error tot een oplossing kan komen is mij ook duidelijk.
De goede man is nu op vakantie en ik zou het leuk vinden dat, wanneer ie terug is, ik de oplossing heb.
Ben.

Laatst bewerkt:
je hoeft enkel met gas en rudder reverse te kijken, want je armt hem alleen met die 2 kanalen;:) dus dat zijn 4 mogelijkheden, en dan kan je in de hand pitch en rol testen.

succes!(je kunt trouwens ook met het armen als rechts onder in niet werkt rechts boven, links boven en links onder duwen om te armen. bij 1 van de vier zal die moeten armen, en dan kan je zo uitrekenen welk(e) kan(a)al(en) je moet reversen;)

[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]Gelukt. Motoren lopen. (moet uiteraard nog wat afgeregeld worden)[/FONT][/FONT]
[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]Ik ben in mijn zender aan het zoeken gegaan, en daar de servo instellingen op UNI format Normal gezet. (UN)[/FONT][/FONT]
[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]Zij stonden op Multiplex Normal. Maar dit is voor Multiplex servo’s, en deze zitten er natuurlijk niet in.[/FONT][/FONT]
[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif][/FONT][/FONT]
[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]Dit is de reactie van het club lid.[/FONT][/FONT]
[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]Het board is gearmed en de motoren lopen.:p[/FONT][/FONT]
[FONT=Times New Roman,serif][FONT=Calibri,sans-serif]Ben.[/FONT][/FONT]

Back