Charter ARF

Ik heb 5 min epoxy gebruikt, zaols ik al zei niet echt veel tijd. En dat het niet netjes gaat ligt niet aan het product maar aan mijn onervarenheid.

Maar inmiddels is het allemaal goed gekomen en is de vleugel ook al gecoverd met oracover en ook dat is goed gelukt en het eind product ziet er, denk ik, redelijk uit en is nog behoorlijk stevig ook. Als hij afbreekt zal dat vast naast het glasmatje gebeuren en niet in het midden maar dat gebeurd waarschijnlijk toch niet.

Bruno, heb je ook wel eens contact met de Helderse modelvliegclub?? Hun site is al een tijdje van het net en ik dacht ergens te hebben gelezen dat ze een ledenstop hebben.....?

Alex

Glasmat lamineren met 5min epoxy is niet optimaal.
5 minuten Epoxy is te dik en hard te snel uit. Bovendien is het zwakker als de 24uurs epoxy.
Bij voorkeur de 24uurs lamineerepoxy gebruiken.

Goed, bij Alex zit het er al op, en zal wel blijven zitten, voor ieder andere beginner wellicht bruikbare suggestie.

Groeten,
Gerben

Gerben,
Het is idd lastig om mee te werken die 5min epoxy. ik heb inmiddels 30min epoxy gekocht en dat werkt al een stuk beter.

Bruno,
Ik heb hem gemailt, dus afwachten maar.

Alex

Dat e-mail adres bestaat niet meer, word bellen denk ik....!

jacques zei:
pizaboer zei:
nee de arf charter is volledig houtbouw :lol:
m.v.g Marijn
afb9124.gif
Ik dacht dat hij een piepschuim vleugel had.
Dan is tie wel zwaar voor een houtbouw kist , zoveel wegen die 1 a twee servo's toch ook weer niet.
ik heb er op 4 dec oook een gekregen, en er moeten of drie, of vijf servo's in, ik heb alleen het probleem om mijn charter stabiel te krijgen, ik hou hem op de aangewezen plek vast, en hij tuimelt gewoon voorover door het gewicht van de motor, kan iemand mij hiermee helpen?
ik heb de ontvanger en accu al zo ver mogelijk naar achteren geschoven. maar het helpt niks :cry:

Als het een oude (voor 1985) is, prima!
Een nieuwere .35 is te sterk en waarschijnlijk ook te zwaar...
OS .25 LA, Irvine .25 , ENYA .25 SS , allemaal prima voor op de Charter.

Ik heb een os 40 fx (6.5cc) opgezet op men charterke vliegt er ook prima mee. Ze zullen zeggen overpowert da is waar maar gewoon wa minder gas geven en dat vliegt dan prima.

Back