Charter hoogte roer

• Topicstarter Topicstarter Daniel-
  • Startdatum Startdatum
D

Daniel-

Guest
ik heb een charter van iemand geleent om mee te leren vliegen (hij helpt)
maar als ik duik blijft het hoogteroer naar benden staan en gaat niet gelijk terug hij gaat pas weer terug als ik het hoogteroer naar boven doet.

waaraan kan dit liggen??
Mvg Daniel

ik heb het gezien ik denk dat het komt door de stroefheid.
wd 40 werkt goed denk ik .

Naast stroef lopen zoals Gerard suggereerde, is speling in de aansturing een mogelijke reden.
Gaatjes in servo en rudderhorn te groot/uitgesleten. Stuurkabel die niet goed gemonteerd is. Eventueel de buitenkabel van de stuurkabel die niet goed vast zit.

Groeten,
Gerben

hoi Daniel
Stuur maar even een pbtje als je hulp of instructie kunt gebruiken, dan vliegen we er zondag mee. Weet je het veld van Vliegclub Delta in vlissingen-oost te vinden? Xander is nu ook lid daarzo.
suc6, robert :)

ja het is een electro en ik heb het antwoord al gevonden het bleek dat het plastic buisje dat rond de stuurkabel scheef zat en hij daar achter bleef haken dus ik heb het plastic bij geschuurt en nu doet ie het prima

nog wat foto's:

afb11684.jpg

afb11685.jpg

Daniel, ik heb nog een losse vleugel van een Calmato liggen, met repareerbare schade. Is dat wat voor deze kist? Je kunt dan meteen met rolroeren leren vliegen!

afb11689.jpg

groeten rz

Dit is geen charter.
Misschien een mirage 550 oid?
Carl Goldberg models iig.

Groeten,
Gerben

ik heb trouwens nog een vraagje is zo'n klap prop wel geschikt voor een charter?

Klapprops ALLEEN voor elektro-motoren, ongeschikt en gevaarlijk op verbrandingsmotoren. Ze zijn niet ontworpen voor de klappen die optreden bij ontsteking van de brandstof. Op verbrandingsmotoren hebben ze ook niet veel zin want die motoren lopen permanent. Alleen nodig bij elektro zwevers of eventueel gewone elektro-toestellen, prop klapt in wanneer motor stopt, daardoor minder luchtweerstand.

kan ik beter een gewoone prop opzetten schilt weer wat gewicht :D

ron van sommeren zei:
Klapprops ALLEEN voor elektro-motoren, ongeschikt en gevaarlijk op verbrandingsmotoren. .

:? uhm volgens mij heeft dit vliegtuig ook een electromotor ( zie het plaatje hierboven) of ik zie het verkeerd kan ook natuurlijk
m.v.g Marijn

Klapprop op niet-zwever elektrokist kan handig zijn om prop of motoras te beschermen als je geen landingsgestel hebt.

Op 3D vliegtuigen heb je minder last van giro effecten van een grote prop.

De grote maten zijn als klapschroef lichter en er zijn veel maten beschikbaar.

Bladen van een klapprop zijn ook dunner, dus minder weerstand en beter rendement.

@marijn
Ja het is een electro

@harold
Dus ik kan hem er beter ophouden?

MVG Daniel

Back