chassis driftauto

• Topicstarter Topicstarter badmuts20
  • Startdatum Startdatum
B

badmuts20

Guest
hallo luitjes,

Het chassis van een driftauto moet deze een beetje flexiebel zijn of juist zo stug mogelijk?

En wat is een beetje goed chassis voor een eurootje of 150?
- de Xb serie
- de TB-02
- ander soort

hey,

Je chassis moet zo stijf mogelijk zijn omdat je de achterkant achter je auto weg wil hebben ;)
Een leuke auto voor €150,- is een TT-01 Van Tamiya, hier kan je erg goed mee leren driften en hij doet het ook erg fijn!
Maar voor die 150,- heb je natuurlijk nog geen electronica maar daar was jezelf ookal achter denk ik ;)

Veel succes ermee, als je meer vragen hebt hoor ik het wel!

lennaert. ;)

Ik sluit me aan bij madness,TT-01 kopen.Heb ik ook gedaan,als eerste driftauto.

2e hands TA03F <<:let op F (motor voorin het chassis) kopen. Beste chassis om mee te driften. Kan je voor de rest van het geld dat ding voorzien van leuke hopups.

Madness zei:
hey,

Je chassis moet zo stijf mogelijk zijn omdat je de achterkant achter je auto weg wil hebben ;)
Een leuke auto voor €150,- is een TT-01 Van Tamiya, hier kan je erg goed mee leren driften en hij doet het ook erg fijn!
Maar voor die 150,- heb je natuurlijk nog geen electronica maar daar was jezelf ookal achter denk ik ;)

Veel succes ermee, als je meer vragen hebt hoor ik het wel!

lennaert. ;)

Nee uiteraard geen elektronica. (al dromen wel er wel van :lol: )

Maar het chassis de TT-01 is van plastik. Is dit wel stug genoeg dan?
Of kan ik beter iets mer geld neerleggen voor een carbon chassis?

Hebben jullie nog tuning op de TT-01 aangebracht om dit chassis te verstevigen?
En met welke motor rijden jullie meestal?

Ik kan een nieuw TB-02 chassis krijgen voor 179 euries. Diti chassis heeft wat meerdere afstelmogelijkheden en 2 kogeldifs.
Ik neem aan dat kogeldifs beter zijn omdat deze kun je in strakheid afstellen.

Hebben jullie nog tuning op de TT-01 aangebracht om dit chassis te verstevigen?

Een goed sterk upper deck !!! Heb op mijn TT01 een upperdeck gamaakt uit 2,5 mm dik aluminium L-profiel. Niet echt mooi maar chassis is stijver nu !!!

187_8791x.jpg

oke maar heeft het TT-01 chassis kogeldifs?
Ik heb namelijk ooit eens gelezen dat je de difs moet locken om beter te kunnen driften.

Als je een kogeldiff lockt kun je hem daarna weggooien als je hem ooit normaal wilt gebruiken.
Een tandwiel diff ook, maar die zijn wat goedkoper om een nieuwe te halen.
Ik het dus neit af laten hangen van het diff, want een tandwiel diff is veel makkelijker en goedkoper om te locken (paar druppels seconde lijm)

Oke heb de TT-01 en de TB-02 eens vergeleken.

De TT-01 heeft standaard geen olie gevulde schokbrekers en geen lagers.
De TB-02 heeft dit wel.

Ik denk dat ik voor de TB-02 ga.

Misschien andere mensen nog een mening??

Heb zelf geen ervaring met de TB-02.... Maar is volgens mij een erg goed chassis om mee te driften, kijk anders ff op http://www.teamdf.nl/forum/index.php Zitten meer drifters en meer drift info!
Als je je achterdiff lockt drift hij een stuk sneller, waardoor hij dus fijner drift!
Doe er wat papier in, heb je er zo ook weer uit (bij tandwieldiffs) en werkt erg efficient!

lennaert. ;)

Kogeldiffs schroef je toch helemaal dicht, netzolang dat er geen speling meer opzit? ;-)

Ik heb er aan zitten denken om de kogels er helemaal uit te halen.

Ik twijfel nu helemaal omdat het TT-01 chassis een BMW uitvoering heeft.

En wel deze voor 105,- euro:
229038_RB_00_FB.EPS.jpg

En voor 49,95 heb je er van carson 16 lagers, 4 olie gevulde schokbrekers en speed transmissie erbij.

K zeg, koop die TT-01 Met E30 M3 body!
Heb die body zelf ook int gun metal en das gwoon erg vet! En een TT-01 drift erg goed met PE banden!

lennaert. ;)

Heb je een foto van je body op de auto?

En hoeveel turns motor moet ik voor kijken? (het wordt in ieder geval een 3x ??)

Ha wat een toeval.

lk heb net de BMW besteld bij conrad.
Incl. een alu motorsteun en de kit met kogellagers en olie shocks.

De kap vind ik ook reuze vet. Nu alleen nog over nadenken hoe te spuiten of te laten airbrushen.

Alleen wat voor motot moet ik erbij hebben? :roll:

Niet een met te veel turn omdat je dan niet veel koppel heb, word vaak gedrift met 19turns zodat je snelheid en koppel hebt. Zelf drift k met een 23turns en dat gaat uitstekend! Leuk dat je toch voor de bmw bent gegaan...
Hier mijn M3 omdat je eromvroeg ;)

http://i77.photobucket.com/albums/j68/Lheet/z-w.jpg

Groepsfoto met 2 vrienden:

all.jpg

ps. vind dat rood erg vet op een M3!

len2.jpg

Back